iDeal integreren in PHP formulier
(http://www.pixelcreation.nl/hilverswinkel/form.inc-orgineel.php)
Dit werkt prima! Ik heb ook een iDeal lite rekening geopend bij de Rabobank en de test betalingen gedaan. Werkt ook prima!
Maar is het mogelijk om op één of andere manier te zorgen dat het formulier pas kan worden verstuurd wanneer het vaste bedrag van € 29.95 is betaald, zonder dat mensen zich hoeven te registeren zoals in een webwinkel??
Hoop dat ik mijn probleem goed heb kunnen verwoorden en ben heel benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft?
Op ip is ook geen optie, omdat meerdere mensen op 1 ip kunnen zitten.
is dit niet al te moeilijk om iDeal op deze manier te integreren??
Hebben jullie voor mij daarbij nog tips?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin
Ik vermoed dat je met iDEAL lite ook wel een statusrequest kunt doen waarmee je de status van een betaling op kunt halen. Je zou om jouw opzet wel te realiseren natuurlijk de betaling kunnen openen in een popup, en meteen beginnen met het pollen van de status om de seconde ofzo... Hier wordt jouw server, de bank, en de gebruiker met een trage verbinding alleen niet blij van...
Sla dus na het doen van de bestelling de bestelling op (desnoods in een tabel met 'tijdelijke' bestellingen), en sla de betaling op. Open hierna iDEAL, en als de gebruiker terugkomt na de betaling verzend je de bevestiging van de bestelling.
Voor de gebruikers die de knop 'terug naar webshop' niet hebben gebruikt (en dus het venster hebben gesloten) zou je een cron in kunnen stellen die eens in de x minuten controleert of de betaling gedaan is. Zo ja, dan kun je alsnog de bestelling verzenden.
De bedoeling is dat mensen een formulier kunnen invullen met bijlage en vervolgens een standaard prijs van 29,95 per iDeal vooraf kunnen betalen.
Iemand een goed idee?
pay pal/overschrijving
Martin schreef op 23.07.2009 15:19:
Mmmm klinkt behoorlijk ingewikkeld. Ik ben eigenlijk opzoek naar een zo simpel mogelijke oplossing. Zijn er niet andere mensen die een zelfde soort systeempje nodig hebben? of dit op een andere manier hebben opgelost?
De bedoeling is dat mensen een formulier kunnen invullen met bijlage en vervolgens een standaard prijs van 29,95 per iDeal vooraf kunnen betalen.
Iemand een goed idee?
Iemand een goed idee?
Martin,
Je kunt het heel simpel doen. Maar dan loop je dus wel risico omdat nog steeds een klein percentage het betaalscherm afsluit i.p.v. terug te gaan naar de shop...
Ik zou het uiteindelijk doen met een code die de klant moet opschrijven. En bij het betalen automatisch een mail laten sturen met die code. Die code moeten ze dan op jou website invullen om dat formulier te krijgen.