iDeal integreren in PHP formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martin

Martin

22/07/2009 18:32:00
Quote Anchor link
Ik heb een formulier in php waar bezoekers een foto taart kunnen bestellen. Door hun gegevens te mailen en een foto als bijlage kunnen toevoegen.
(http://www.pixelcreation.nl/hilverswinkel/form.inc-orgineel.php)

Dit werkt prima! Ik heb ook een iDeal lite rekening geopend bij de Rabobank en de test betalingen gedaan. Werkt ook prima!

Maar is het mogelijk om op één of andere manier te zorgen dat het formulier pas kan worden verstuurd wanneer het vaste bedrag van € 29.95 is betaald, zonder dat mensen zich hoeven te registeren zoals in een webwinkel??

Hoop dat ik mijn probleem goed heb kunnen verwoorden en ben heel benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft?

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 01:04:51

Pieter Jansen

Pieter Jansen

22/07/2009 18:40:00
Quote Anchor link
ik geloof wel dat het mogelijk is, maar dat is wel fout gevoelig. Want ik denk dat je dan met sessies moet werken, cross site data, en database. Of je moet een getal of link terug krijgen bij betalen waar op geklikt kan worden, welke dan de link volgt naar dat formulier. Dat er vervolgens een code in de url komt, welke alleen valide is als het formulier nog niet is verzonden.

Op ip is ook geen optie, omdat meerdere mensen op 1 ip kunnen zitten.

Martin

Martin

22/07/2009 20:10:00
Quote Anchor link
Is het dat misschien gemakkelijker om na het verzenden van het formulier een automatisch email bericht te versturen naar de bezoeker met een button erin om via iDeal te betalen??

is dit niet al te moeilijk om iDeal op deze manier te integreren??

Hebben jullie voor mij daarbij nog tips?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin

Rens nvt

Rens nvt

22/07/2009 21:20:00
Quote Anchor link
Nee, dit is niet mogelijk. Tenminste, niet met 100% zekerheid. Met iDEAL heeft een klant altijd nog de mogelijkheid om het venster te sluiten na het betalen. Als hij dit breekt hij uit het proces, en heb je wel een betaling maar geen formulier...

Ik vermoed dat je met iDEAL lite ook wel een statusrequest kunt doen waarmee je de status van een betaling op kunt halen. Je zou om jouw opzet wel te realiseren natuurlijk de betaling kunnen openen in een popup, en meteen beginnen met het pollen van de status om de seconde ofzo... Hier wordt jouw server, de bank, en de gebruiker met een trage verbinding alleen niet blij van...

Sla dus na het doen van de bestelling de bestelling op (desnoods in een tabel met 'tijdelijke' bestellingen), en sla de betaling op. Open hierna iDEAL, en als de gebruiker terugkomt na de betaling verzend je de bevestiging van de bestelling.
Voor de gebruikers die de knop 'terug naar webshop' niet hebben gebruikt (en dus het venster hebben gesloten) zou je een cron in kunnen stellen die eens in de x minuten controleert of de betaling gedaan is. Zo ja, dan kun je alsnog de bestelling verzenden.

Martin

Martin

23/07/2009 15:19:00
Quote Anchor link
Mmmm klinkt behoorlijk ingewikkeld. Ik ben eigenlijk opzoek naar een zo simpel mogelijke oplossing. Zijn er niet andere mensen die een zelfde soort systeempje nodig hebben? of dit op een andere manier hebben opgelost?

De bedoeling is dat mensen een formulier kunnen invullen met bijlage en vervolgens een standaard prijs van 29,95 per iDeal vooraf kunnen betalen.

Iemand een goed idee?

Matthias R

Matthias R

23/07/2009 15:21:00
Quote Anchor link
pay pal/overschrijving

Rens nvt

Rens nvt

24/07/2009 07:03:00
Quote Anchor link
Martin schreef op 23.07.2009 15:19:
Mmmm klinkt behoorlijk ingewikkeld. Ik ben eigenlijk opzoek naar een zo simpel mogelijke oplossing. Zijn er niet andere mensen die een zelfde soort systeempje nodig hebben? of dit op een andere manier hebben opgelost?

De bedoeling is dat mensen een formulier kunnen invullen met bijlage en vervolgens een standaard prijs van 29,95 per iDeal vooraf kunnen betalen.

Iemand een goed idee?

Martin,

Je kunt het heel simpel doen. Maar dan loop je dus wel risico omdat nog steeds een klein percentage het betaalscherm afsluit i.p.v. terug te gaan naar de shop...

Pieter Jansen

Pieter Jansen

25/07/2009 18:40:00
Quote Anchor link
Ik zou het uiteindelijk doen met een code die de klant moet opschrijven. En bij het betalen automatisch een mail laten sturen met die code. Die code moeten ze dan op jou website invullen om dat formulier te krijgen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.