iDEAL
Op het moment ben ik bezig met het schrijven van een webshop, dit lukt heel goed, alleen kom ik nu bij een knelpunt aan. Namelijk iDEAL. Op dit gebied ben ik totaal een leek, ik betaal er wel zo nu en dan mijn producten op internet mee, maar hoet het precies werkt is voor mij ook altijd nog een vraag. Ik hoop dat jullie mij wat meer duidelijkheid kunnen bieden. Hetgene wat ik al wel weet (verbeter me als ik het verkeerd heb):
- Je moet een min of meer (onbetaald) abonnement bij alle banken aanvragen met rekeningnummer;
- Door middel van een link heen en terug kun je de betaling controleren (maar tot hoever is dit veilig en hoe kan ik dit integreren)
Een paar vragen:
- In hoeverre is iDEAL veilig om mee te kunnen betalen op internet met betrekking tot het controleren van de betaling?
- Krijg je bij de banken waar je je voor iDEAL aanmeld een duidelijke uitleg en evt handleiding hoe je dit moet integreren?
- Zijn er eventueel goede tuts (meeste wat ik op internet vind biedt mij nog niet veel duidelijkheid)?
of je zeker weet dat een betaling daadwerkelijk voltooid is, ligt aan je abbonnement. Je hebt iDeal Lite en iDeal professional, waarbij je alleen bij de laatste zeker weet of er betaald is.
Huh dus om het een beetje te kunnen gebruiken heb je dus professional nodig? Is er echt geen enkele manier om te controleren of er betaalt is?
www.mollie.nl. Die regelen alles voor je, je hoeft alleen maar een koppeling erin te zetten.
Kijk eens naar Hier op phphulp staan een paar goede tuts, zie de tutorials.
- Klanten van ALLE BANKEN kunnen bij jou betalen met je iDEAL; je hoeft niet bij meerdere banken een abonnement af te sluiten.
Met iDEAL Lite heb je de meest eenvoudige integratie, en je betaal alleen per transactie (geen abonnementskosten e.d.). Nadeel is dat er GEEN betrouwbare terugkoppeling mogelijk is.
Check dit script eens: Ideal Lite
Met iDEAL Professional heb je is de integratie veel complexer omdat je rechtstreeks moet communiceren met de iDEAL server. Hiervoor moet je werken met een SSL verbinding vanuit je script naar de bank. Voordeel is dat deze communicatie niet te manipuleren is door bezoekers van je site; en dus betrouwbaar is. Zo kun je m.b.v. de transactie-status de backend aansturen om bepaalde acties te ondernemen.
Check dit script eens: Ideal Professional
Een paar vragen:
- In hoeverre is iDEAL veilig om mee te kunnen betalen op internet met betrekking tot het controleren van de betaling?
IDEAL lite is NIET veilig, iDEAL Professional is WEL veilig.
- Krijg je bij de banken waar je je voor iDEAL aanmeld een duidelijke uitleg en evt handleiding hoe je dit moet integreren?
Je krijgt een handleiding, maar die op deze site zijn al een stuk beter! (a)
- Zijn er eventueel goede tuts (meeste wat ik op internet vind biedt mij nog niet veel duidelijkheid)?
Op deze site staat alles wat je moet weten; maar als je vragen hebt kun je me ook een berichtje/email sturen.
Pholeron schreef op 15.01.2009 11:06:
Met iDEAL Lite heb je de meest eenvoudige integratie, en je betaal alleen per transactie (geen abonnementskosten e.d.). Nadeel is dat er GEEN betrouwbare terugkoppeling mogelijk is.
Quote:
IDEAL lite is NIET veilig,
iDEAL Lite is 100% veilig, net zo veilig als de professional versie. Daar zit geen enkel verschil in.
Het heeft alleen géén functionaliteit om directe terugkoppeling te geven, dat zit niet in het pakket. Wanneer je dat niet nodig hebt, is er niets aan de hand. Wanneer je dat wel nodig hebt, bega je een blunder wanneer je voor de Lite-versie kiest. Dat zegt niks over de veiligheid maar alles over de slechte keuze die JIJ als klant hebt gemaakt. Jouw fout, jouw probleem.
Roep geen dingen over veiligheid wanneer het niets met veiligheid te maken heeft, dat kan zomaar een eigen leven gaan leiden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
Quote:
iDEAL Lite is 100% veilig, net zo veilig als de professional versie. Daar zit geen enkel verschil in.
Het klopt dat betalen met IDEAL LITE 100% veilig is! Maar dat was ook niet de vraag waarop ik dat antwoord gaf.. Het antwoord had betrekking op de vraag "Is de terugkoppeling veilig".
Wanneer je als programmeur zo stom bent om de aanname te doen dat de handleiding niet klopt en dat er wél een terugkoppeling is, tja, dan houdt het op. Dan kun je beter een andere baan gaan zoeken, lijkt me een stuk veiliger.
pgFrank schreef op 15.01.2009 09:07:
Vraag je bank, die weet er (als het goed is) alles vanaf.
Hier op phphulp staan een paar goede tuts, zie de tutorials.
Hier op phphulp staan een paar goede tuts, zie de tutorials.
Al gedaan, wat krijg je als antwoord: 'Sorry meneer, nee ik heb daar geen verstand van.' Vraag ik om telefoonnummer: 'Ik heb geen idee, kijkt u maar op de website.'. Lekker he, de Rabobank...
Een autoverkoper hoef je ook niet te vragen welke motorolie jouw specifieke motor nodig heeft, daarvoor moet je toch echt bij de monteurs zijn. Bij een bank is dat niet anders.
pgFrank schreef op 15.01.2009 20:59:
Tja, je moet natuurlijk wel bij een technische helpdesk zijn.
Een autoverkoper hoef je ook niet te vragen welke motorolie jouw specifieke motor nodig heeft, daarvoor moet je toch echt bij de monteurs zijn. Bij een bank is dat niet anders.
Dat eerste had ik nog wel verwacht, maar dat ze geen telefoonnummer konden geven.. Back-to-topic pls.