idee nieuwe phphulp site
ik erger me (vast niet als enige) kapot aan de stijl van de phphulp site. Het CSS is echt zwaar irritant! Ik heb dmv Greasemonkey en Firefox addons al wat overrides gemaakt, maar dat is toch niet ideaal.
Dus de nieuwe site kan misschien opties in een profiel zetten dat een extern (of gewoon standaard phphulp) css bestand wordt geladen om voor het css te zorgen. Desnoods kunnen css bestanden geupload worden, die dan gebruikt worden door de ingelogde users. Maar vanaf externe site (dus je eigen site, zodat er niet 500 css bestanden op phphulp staan) werkt net zo goed.
Idee? Het is maar 1 extra veldje in de gebruikerstabel (of hoe het ook werkt) en heel veel extra gemak, al zeg ik het zelf.
En anders heb ik pech, ga ik lekker door met Greasemonkey ;)
meerdere styles zou wel kunnen net zoals ze op WMCity hebben maar daar moet Bas maar net zin in hebben om die allemaal te maken voor de nieuwe versie ;)
kvind deze site design toch al bagger en lelijk van mij mag er een nieuwe komen XD
Om eerlijk te zijn vind ik het geen goed plan. Gebruik lekker greasemonkey als je dat wil, maar ik vind het juist goed als een site zijn eigen huisstijl heeft. Deze site vind ik niet supermooi ofzo hoor, maar hij is wel functioneel. De bouwer heeft het voor wat een stijl betreft voor het zeggen, niet de bezoeker. Anders zou je zoiets bij elke site moeten krijgen, vind ik niet echt een goed plan.
@Bas (onze bouwer :P)
Laat het maar zoals het is (voor zover ik kon zien aan de afbeelding wordt de nieuwe layout ook prima werkbaar)
Edit:
Als iedereen een eigen stijl kan maken krijg je zo snel zoiets als wat je hebt op csszengarden enzo. Dan gaan mensen layouts vergelijken, en schiet de website zijn doel voorbij.
Meerdere styles zoals mijn voorganger in dit topic al aangaf is op zich wel een plan, maar de indeling zou ik bij de verschillende styles wel grotendeels hetzelfde houden dan. Maar ik ben al tevreden met 1 functionele layout.
Als iedereen een eigen stijl kan maken krijg je zo snel zoiets als wat je hebt op csszengarden enzo. Dan gaan mensen layouts vergelijken, en schiet de website zijn doel voorbij.
Meerdere styles zoals mijn voorganger in dit topic al aangaf is op zich wel een plan, maar de indeling zou ik bij de verschillende styles wel grotendeels hetzelfde houden dan. Maar ik ben al tevreden met 1 functionele layout.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Ik heb absoluut geen problemen met de huidige stijl ik vind hem fijn(functioneel) zoals hij nu is.
Kevin Riemers schreef op 15.03.2007 14:22:
kvind deze site design toch al bagger en lelijk van mij mag er een nieuwe komen XD
Waarom is die volgens jou zo bagger dan? Functionaliteit niet goed, vind je het niet gemakkelijk genoeg werken of wat??
bagger en lelijk zegt helemaal niets.. smaken verschillen, maar het gaat vooral om functionaliteit bij dit soort sites.
De oplossing is redelijk eenvoudig. Ik wil er persoonlijk voor zorgen dat je niet meer op PHPHulp.nl kunt komen en dan ben je vrij om je eigen alternatief op te zetten. Succes met het ontwikkelen van je eigen site.
@arjan, bluf
Robert, het moet dus niet gaan om de stijl die iedereen maakt, maar een site moet wel accessible en leesbaar en handig zijn toch!? Huisstijl boeie, als ie vervelend is kan je m beter veranderen. Het blijkt dat meningen verdeeld zijn, vandaar eigen css gebruiken. Het externe css bestand is juist helemaal niet overdreven, want Bas (of wie dan ook) hoeft niks extras te doen, alleen de persoon die zn eigen stijl wil gebruiken (die moet m maken).
Vind de site niet lelijk of bagger, maar had (heeft) wel irritante styles.
Maar zo erg is deze site toch niet? :p
Kan gelijk die tracker "urchinTracker()" verwijderd worden.
Een ander OO systeem wellicht? XOOPS of zo.
Groet Cees
Daarom ook de keuze uit een paar styles (ik noem maar een paar dingen: kleurrijk, eenvoudig of de standaard style) Hiermee kan je zelf kiezen wat je het meest prettig vind werken. En natuurlijk ben je vrij om je eigen style te maken, maar waarom zou een webdesigner dan nog tijd gaan steken in een layout. Bied dan gewoon data aan en laat mensen er zelf wat leuks mee maken :P
Ik snap op zich wel wat je bedoeld hoor, maar ik vind de indeling goed werken, betrekkelijk eenvoudig voor alle opties die je hebt en de grote hoeveelheid en verscheidenheid aan informatie die is te vinden. En de indeling vind ik belangrijker dan de kleuren eigenlijk, als het maar leesbaar is.
Cees schreef op 15.03.2007 14:51:
Zou handig zijn als de content van de site, de volle breedte van het scherm gebruikt. Nu is het geen gezicht op een breedbeeld scherm, terwijl het juist meer informatie kan tonen.
Groet Cees
Groet Cees
@Cees
als je bij de home kijkt (nieuwsberichten) zal je kunnen lezen dat er aan een nieuwe layout wordt gewerkt. *duurt wel lang overigens* Deze is liquid en zal ook op je breedbeeldschermpje het hele beeld vullen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Of gewoon MacOSX, dan ga je opeens heel anders aankijken tegen dat 'hij past niet fullscreen op mijn 1600*1200 scherm!'
Vereiste is dan wel dat de achterliggende opbouw van PHPhulp heel goed in elkaar steekt natuurlijk!
Arjan Kapteijn schreef op 15.03.2007 14:42:
De oplossing is redelijk eenvoudig. Ik wil er persoonlijk voor zorgen dat je niet meer op PHPHulp.nl kunt komen en dan ben je vrij om je eigen alternatief op te zetten. Succes met het ontwikkelen van je eigen site.
er staat netje ik vind (of nouja kvind) voor dus dit is zijn eigen mening. Ik vind dat je het nogal overdrijft meneertje arjan ;)
Jason, je weet ook wel dat het niet de eerst k*t opmerking van ons aller bekende Kevin...
WillemJan Zijderveld schreef op 15.03.2007 18:25:
Jason, je weet ook wel dat het niet de eerst k*t opmerking van ons aller bekende Kevin...
nee wat ik ben pas sinds lange tijd hier weer ingelogt
Arjan Kapteijn schreef op 15.03.2007 15:10:
Of gewoon MacOSX, dan ga je opeens heel anders aankijken tegen dat 'hij past niet fullscreen op mijn 1600*1200 scherm!'
ibm thinkpad instand screen adaption from 1400*1000 => 800*600
Er zit een nieuwe lay-out aan te komen, en deze is ongeveer klaar in de zomer zoals ik begrepen heb.
Ik denk dat het een goed idee is om dan nog is naar dit topic te kijken.
Toegegeven. Ik vind de lay-out ook niet fantastisch, maar hij dateert ook al van een paar jaar terug. Er komt niet voor niets een nieuwe lay-out.
Ook bij mij op mijn breedbeeld scherm komt de site maar tot net over de helft. Dat is wel een puntje wat ik graag verbeterd zou zien in de nieuwe lay-out.
<!-- main table (including background -->
<table width="770" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
in
<!-- main table (including background -->
<table width="95%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
Daar doe je verder waarschijnlijk geen kwaad mee en kan er beduidend meer op 1 pagina getoond worden zonder dat gedoe met het scrollen van relatief kleine berichten.
Een andere, EN VEEL BETERE, oplossing is het om de WIDTH waarde in het CSS te plaatsen zodat ik lokaal mijn eigen CSS voor PHPHULP zinvol kan gebruiken.
ik vind PHPhulp niet super mooi, maar het systeem en overzichtlijkheid vind ik prima, keep it like this:)