ideeën familie website maken?
Rond augustus wordt er bij mij in de familie een familiedag georganiseerd. Nu niet denken dat ik jullie met mijn familie problemen ga opzadelen, want die hou ik lekker voor me.
Het idee was om een familie website op te richten. Het doel is om de familie wat meer bij elkaar te brengen en up-to-date te houden over de laatste familie nieuwtjes en de nieuwtjes over de familiedag(en).
Nu ben ik al bezig geweest met een opzetje te maken wat ik zo al op de website ga plaatsen qua systemen.
Loginsysteem met profielen
Nieuws script met rss-feed
- gedeelte nieuws familiedag
- gedeelte nieuws familie
- Nieuwsbrief
Enkele contact formulieren
Inschrijf formulier voor de familie dag
Poll (maandelijkse nieuwe poll)
Shoutbox voor kleine berichtjes of gastenboek
Fotoalbum met foto's van de familie dagen
Ik was echter benieuwd of er nog mensen zijn die ideeën hebben voor een familie website. Wat zou jij bijvoorbeeld verwachten als jullie een familie website hebben wat er op moet staan en waarom jij maandelijks of wekelijks terug zal komen op de familie website. Wat mag er dus niet aan ontbreken?
Het idee is wel om de website afgeschermd te houden voor publiek en enkel voor familie open te stellen.
Het inschrijf formulier als voorbeeld genomen, ik gok dat diegene die alles organiseerd eerst het merendeel van de mensen kan afbellen om te vragen of ze het formulier kunnen invullen. Omdat ze eigenlijk nooit de website bekijken voor het nieuws.
het is wel handig voor centrale opslag voor familie gegevens, maar daar blijft het dan ook bij denk ik. Al zou ik daar zelf niet blij mee zijn.
Een idee dat ik bij een familiewebsite krijg: verjaardagskalender. Verder een up-to-date adressenbestand dat iedereen voor zichzelf kan aanpassen (valt waarschijnlijk onder de profielen).
Foto's, niet alleen van familiedagen maar ook van andere gelegenheden! Ik denk dat het delen van foto's familieleden kan bewegen om de website met enige regelmaat te bezoeken.
Of een communicatiemiddel als een forum van de grond komt, hangt er een beetje vanaf hoeveel de familieleden internetten en gewend zijn om op fora te posten, maar het is een idee.
Stamboom kan ook erg leuk zijn.
Omtrent de foto's heb ik inderdaad al wel vernomen dat er behoefte was om eigen foto's erop te zetten echter zat ik met het verhaal dat foto's gewoon als bestand vanuit de foto camera enorm veel ruimte in beslag nemen. Meestal verklein ik de foto's en zet ze dan op de website. Bekend is wel dat als ik ze naar een database weg schrijf het minder ruimte in beslag neemt. Iemand die daar een goede tutorial over heeft?
Verder nog ideeën?
Edit:
verjaardag kalender was inderdaad een goed idee. evenals een stamboom, maar weet echter niet hoe ik dit handig met een database zou moeten doen.
verjaardag kalender was inderdaad een goed idee. evenals een stamboom, maar weet echter niet hoe ik dit handig met een database zou moeten doen.
Gewijzigd op 17/06/2010 16:24:46 door Bas IJzelendoorn
en zit al heeeeeeel lang naar iets te zoeken dat een login systeem met profielen is!
zou je mij willen uitleggen op mijn eigen topic hoe dat nou precies moet???
mijn topic heet: login uploaden.
gr. thomas