id's met hoofdletters?
Even uit nieuwsgierigheid... in jullie html-code schrijven jullie de id's dan met of zonder hoofdletter?
Dus zo:
of zo?
Ik doe zelf eigenlijk altijd met hoofdletters omdat ik ooit gelezen heb dat dat een geode gewoonte is. Maar dat is wel vrij "schreeuwerig" overal die hoofdletters. Dus ik ben benieuwd... wat doen jullie?
optie 2.
Nog meer mensen die kleine letters gebruiken? Of juist hoofdletters?
w3.org:
HTML Tip: Use Lowercase Tags
HTML tags are not case sensitive: <P> means the same as <p>. Many web sites use uppercase HTML tags.
W3Schools use lowercase tags because the World Wide Web Consortium (W3C) recommends lowercase in HTML 4, and demands lowercase tags in XHTML.
HTML tags are not case sensitive: <P> means the same as <p>. Many web sites use uppercase HTML tags.
W3Schools use lowercase tags because the World Wide Web Consortium (W3C) recommends lowercase in HTML 4, and demands lowercase tags in XHTML.
En ik ga er vanuit dat je toch wel (zeker een jaar terug) XHTML gebruikt?
Gewijzigd op 10/07/2012 14:30:03 door Jasper DS
Toevoeging op 10/07/2012 14:30:50:
@Jasper: correct! :)
kleine letters hier!
oke thanks!
En ik heb het nooit mooi gevonden, die code voorbeelden die je gaf met id's in hoofdletters. Dus ik hoop van harte dat je het vergeet.
Ik begrijp ook niet wat er precies handig aan is. Want je kan altijd al zien of het een id of class is.
Write Down, ik weet niet waar je dat vandaan haalt? Maar allereerst zie ik W3Schools erin staan dus de waarheid van dat artikel gaat meteen 80% naar beneden. Tevens adviseert de Standards Group dit:
Quote:
In the HTML syntax, tag names, even those for foreign elements, may be written with any mix of lower- and uppercase letters that, when converted to all-lowercase, matches the element's tag name; tag names are case-insensitive.
(bron)
(bron)
(p.s. had je mijn berichtje nog ontvangen?)
Gewijzigd op 10/07/2012 14:47:48 door Ozzie PHP
Ja, ontvangen zal straks eens reageren.
En HTML4 raad ik aan boven XHTML. XHTML is echt een verhaal met een grote droom die nooit werkelijkheid is geworden. En zo heel erg moeilijk is HTML5 niet, eigenlijk is het gewoon HTML4. Alleen met HTML5 wordt HTML scripten veel leuker, misschien dat daarom de leercurve zo stijl is...
Okeej!