IE Cache/ Swf Cache
hoe voorkom ik dat swf-files worden opgeslagen in het cache geheugen van de internet browser? Want deze moet een tijd weergeven en als je refresht staat er gewoon dezelfde tijd, niet handig dus. metatags zijn hier ook niet op van toepassing... Iemand een idee?
Waarom denk je dat dit met cache en niet met je flash programmatje te maken heeft?
Het is niet omdat er onder mijn naam newbie staat dat ik achterlijk ben hé :-)
anybody???
Wellicht zijn er mensen die hier meer verstand van hebben, maar ikke niet :)
Maar misschien dat je zoiets kan doen met een META tag of javascript of zo?
www.flashfocus.nl daar zal wel ergens staan hoe je een klokkie maakt :)
damn ik ben toch sociaal vandaag
Dit is een mooi analoog klokje zelfde tijd als de client. is makkelijk om te zetten naar digitaal als je een beetje verstand hebt van flash
http://www.flashfocus.nl/showDetail.asp?TypeId=13&NewsId=1391
OMFG ik ben nog beter als ik dacht. Ik heb zelfs nog een complete tutorial nou nou als t nou toch niet meer lukt
http://www.flashfocus.nl/showDetail.asp?TypeId=13&NewsId=3134
Gewijzigd op 17/11/2004 22:27:00 door Roy Bongers
nee, het pakt de tijd van de server via een txt bestand, de bedoeling is dat het aftelt tot de volgende ping=elk uur, probleem: het wordt opgeslagen in het cache geheugen bijgevolg, telt dit niet accuraat af
de tijd uit txt halen :/ hoe laat je die txt dan elke minuut / sec updaten? Ik weet al bijna zeker dat t aan je .txt ligt en niet aan je flash ding.
je haalt dit 1 keer eruit, en zet de seconde en de minute in 2 variables, je laat dit door 10 frames lopen = 1 seconde en dan trek je 1 van de seconde variable af en stuurt dit terug naar de tweede frame, als de seconde 0 is trek je 1 van de minuut-variable af, totdat deze beiden nul zijn en dan gaan ze naar een andere frame...
tijd.txt -> 22:34
Flash ding -> Leest die tijd uit en telt verder tot je bij t volgende uur bent.
Ok maar HOE update je die tijd. Kijk op deze manier is t geen probleem zo werkt t. Maar je moet op een gegevenmoment (als je refreshed of t uur om is) die tijd updaten. Hoe wil je dat doen :/.
En men grootste vraag wat is t nut hiervan? als je echt alleen maar een teller wilt hebben zou ik php de resterende minuten / sec laten uitrekenen. De bezoekers van je site vliegen toch van pagina naar pagina dus die tijd wordt bij elke refresh / nieuwe pagina weer opnieuw uitegerekent.
T is wel behoorlijk handig als mensen in een keer duidelijk uitleggen wat hun probleem is en WAAROM t zo moet zoals ze denken dat t moet. Ik lees nou pas bij de 7de post wat nuttige info waar je op kan reageren maar daar staat nog niet alles.....
Gewijzigd op 17/11/2004 22:40:00 door Roy Bongers
Het is de bedoeling als ze zien dat het uur verstreken is, dat ze vanzelf op refresh duwen. En als je dat statisch doet zitten ze daar allemaal gelijk gekken op refresh te duwen
Nu heb je op een woensdagavond nog eens iets te doen dankzij al mij posts ;-)
1 dynamischer = goed
2 Je wilt de server tijd. WAAROM? als er mensen uit de UK / US of voor mijn part Rusland op je site komen hebben ze zoiets van wtf is dit voor klote klok
3 ALs t uur om is op refresh drukken. Dat is ook onhandig / niet mooi
4 Kijk waat je cash probleem zit:
Je hebt een .txt bestand. in dit bestand staat een tijd. zeg nou bijv. 22:50 das de huidige tijd bij mij. Als ik dat flash bestand dan om 23:01 open dan begint ie te tellen bij 22:50. EN DAAR ZIT JOU PROBLEEM. Die tijd in dat .txt bestand moet elke sec / min upgedate worden anders werkt t niet.
imo is het echt veeeel logischer om gewoon de client klok te pakken en die op een normale manier met action script aan te sturen.
ps. Ik hoop voor je dat je je fps ook op 10 hebt staan en niet op 12 zoals ie standaard staat anders loopt je klok ook nog voor.
Ik ga naar bed moet er morgen vroeg uit. Succes er mee ik heb iig men best gedaan je te helpen.
Gewijzigd op 17/11/2004 22:55:00 door Roy Bongers
hier vindt je een paar javascript-voorbeelden en hier een paar flash-voorbeelden.
Gewijzigd op 17/11/2004 23:06:00 door John de Boer