IE veranderd lay out naar mouse over?
Sinds kort heb ik mijn eigen site: www.stevenhack.nl
Maar wanneer ik mijn pagina in IE open (om hem IE proof te maken) doet hij de pagina opzich goed weergeven. Maar wanneer je er met je muis over heen gaat verandert de center in left. Terwijl ik bij mijn mouse over alleen de background color verander.
Iemand enig idee waarom IE weer eens zo raar doet?
(note: Home en Disclaimer staat niet precies in het midden, i know, ben ik nog mee bezig)
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
a.menuBlock:hover {
background-color: #646464;
color: #DDDDDD;
text-decoration: none;
}
background-color: #646464;
color: #DDDDDD;
text-decoration: none;
}
Het lijkt aan dit stuk code hierboven te liggen, want als ik over de links onderaan hover, doet hij niets. Als ik over menuTitle hover ook niet, maar bij menuBlock wel. Raar aangezien ik alleen de decoratie van de tekst en de kleuren verander.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Steven Hack
Om zeker te zijn dat het daaraan ligt; heb je geprobeerd om dat stuk code weg te halen en te kijken of het dan niet bugt?
wat zit er in menu? ik neem aan dat dat ook een klasse zal zijn?
volgens mij ligt hij niet aan dat stukje, hij verschuift ook als je over NEWS (rechts) gaan...
werk eens met margins (paddings)
Elk menu item heeft dezelfde class, namelijk MenuBlock. De titels die erboven staan heten allemaal MenuTitle.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#menu {
float: left;
width: 150px;
margin: 50px;
}
#news {
float: right;
}
float: left;
}
#news {
float: right;
}
En het lijkt me ook sterk dat het aan die hover zou liggen, maar zodra je er overheen hovert veranderd hij pas, de die hover zal toch iets triggeren wat niet de bedoeling is lijkt mij zo?
De gehele css is te zien op: http://www.stevenhack.nl/style.css
Waarschijnlijjk veroorzaakt de text-align: left; van MenuTitel de gehele fout.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Ha
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ReZon
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ReZon
www.stevenhack.nl/style.css Rene, zoals ik al eerder zei. Kan wel heel de code hier pasten maar daar schiet ik ook niets mee op behalve dat ik spam.
Ik zal daar eens naar kijken Niek90. Bedankt alvast.
Mijn css is te zien op Ik zal daar eens naar kijken Niek90. Bedankt alvast.
Ready