ie11 certificaat toevoegen?
Ik zit even met een probleempje. Als ik wil inloggen naar Plesk op mijn server dan ga ik naar een url zoals deze https://mijn.server.com:8443.
Het probleem is dat ik een certificaat-waarschuwing krijg. Volges mijn host klopt dat en kan ik het certificaat gewoon toevoegen aan de browser. Ik gebruik IE11 en heb een paar tutorials gevold die er telkens zo uitzien: http://blogs.technet.com/b/sbs/archive/2007/04/10/installing-a-self-signed-certificate-as-a-trusted-root-ca-in-windows-vista.aspx
Dit is een wat oudere tutorial, maar ik laat deze even zien omdat er duidelijke plaatjes bij staan. De nieuwere tutorials komen op hetzelfde neer.
Ik volg dus alle stappen. Ik zie het certificaat vervolgens ook staan tussen de Trusted Root Certification Authorities. Alles lijkt dus te kloppen. Toch krijg ik als ik dan vervolgens naar de betreffende url ga, telkens weer diezelfde waarschuwing (zoals op het 1e plaatje van de tutorial). Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand een tip?
Gewijzigd op 14/04/2015 20:55:54 door Ozzie PHP
Ozzie PHP op 14/04/2015 20:55:31:
Het probleem is dat ik een certificaat-waarschuwing krijg.
Volgens mij moet je host dat gewoon op kunnen lossen.
Een goed certificaat geeft geen melding.
Die waarschuwngen betreffen vaak verlopen certificaten.
Nee, dat is het niet want qua datum klopt het gewoon en zou het nog geldig moeten zijn. Ik heb dit bij een eerdere, andere host ook wel eens meegemaakt trouwens. Maar ik snap niet waarom dat toevoegen niet werkt. Ik volg exaxt de stappen in de tutorial, maar toch blijf ik die melding krijgen. Ligt dat aan IE11 of vergeet ik iets?
Ga bij een SSL waarschuwing gewoon door tijdens het bezoeken van je website.
Daarna klik je op het hangslot in je adressenbalk, gevolgd door "Certificaat weergeven"
Daarna kan je in de details het certificaat "Kopiëren naar bestand"
Daarna kan je hem openen en klikken op "Certificaat installeren"
Kies als archief "Vertrouwde Basiscertificeringsinstanties"
Voor de zekerheid daarna nogmaals onder "Persoonlijk"
Hij zegt:
"The security certificate presented by this website was issued for a different website's address."
Het certificaat is blijkbaar uitgegeven voor een andere url waardoor het misgaat??? Ik snap het niet meer :(
Ozzie PHP op 15/04/2015 12:11:02:
Het certificaat is blijkbaar uitgegeven voor een andere url waardoor het misgaat???
Dus moet je host dat oplossen.
Ik kan zo ben ik nu ook achter gekomen, wel een self-signed certificaat aanmaken in Plesk, ter vervanging van het standaard certificaat. Daar kan ik dan wel de juiste url opgeven, en dit certificaat kan ik dan wel toevoegen aan de browser. Ik kan er alleen geen duidelijke naam aangeven, want als naam gebruikt ie de hostnaam/url van de plesk login pagina.
Gewoon geen IE gebruiken :D
Sabaton Joakim op 15/04/2015 22:52:08:
Gewoon geen IE gebruiken :D
Lekker een 'kort door de bocht antwoord' weer.
Maar ja, IE is k*t, dat wisten we allang! ;-)
Je upload gewoon een nieuwe SSL en klikt op "Use to Secure Plesk" of iets wat daar op lijkt.
Ik heb in Plesk een self-signed certificaat toegevoegd, en dat heb ik inderdaad ingesteld om Plesk te beveiligen. Ik heb dus niet zoals jij zegt een certificaat ge-upload, maar ik heb in Plesk zelf een nieuw certificaat aangemaakt/toegevoegd. Is dat ook goed?
Ozzie PHP op 16/04/2015 12:56:54:
@Koen:
Ik heb in Plesk een self-signed certificaat toegevoegd, en dat heb ik inderdaad ingesteld om Plesk te beveiligen. Ik heb dus niet zoals jij zegt een certificaat ge-upload, maar ik heb in Plesk zelf een nieuw certificaat aangemaakt/toegevoegd. Is dat ook goed?
Dat is ook goed, kan je een screenshot van het certificaat even laten zien met een screenshot van de SSL pagina op Plesk?
(Anders kan ik hem ook wel voor je instellen, is een kwestie van een paar klikjes en weten waar te klikken)
https://mijn.server.com. Dit certificaat komt nu dus overeen met de url en kan ik dus ook toevoegen aan de browser zonder dat ik daarna nog een foutmelding krijg. Volgens mij klopt het dus wel. Het certificaat wat ie genereert is 2048 bits. Dat lijkt me ook oké. Dus ik denk dat het allemaal klopt zo?
Koen, wat bedoel je precies? Ik ben in het beveiligingsgedeelte naar de SSL certificaten pagina gegaan. Daar heb ik op certificaat toevoegen geklikt, en dan gekozen voor self-signed. Voor dit certificaat heb ik dan een vinkje geplaatst en dan kies je voor Plesk beveiliging (of iets in die richting), een icoontje van een slotje. Als ik dan vervolgens in de browser opnieuw m'n panel aanroep, krijg ik weer de waarschuwingsmelding te zien, maar als ik het certificaat bekijk heet deze nu niet meer "Parallels Panel" maar heeft ie de naam van m'n host, dus de url Gewijzigd op 16/04/2015 14:59:11 door Ozzie PHP
Succes!
Ja, inderdaad. Dat lukte met het standaardcertificaat dus niet. Want dan ging IE klagen dat de url niet overeenkwam. Maar op deze manier werkt het wel. Thanks ;)