IE6 (*#$#$(*&$

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/02/2008 19:42:00
Quote Anchor link
Mag ik even mijn hart luchten?

Net weer eens een half uur aan het klooien geweest voor een klant omdat een ontwerp er bij hem "heel gek" uit zag. Even teruggemaild, met de vraag "welke browser gebruik je?". Krijg ik een mail terug: "Windows XP!"

Na nog wat heen en weer te mailen blijkt het Internet Explorer 6 te zijn. Wanneer gaat iedereen nou eens met een knappe browser surfen???

;-))))

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 19:54:09

Joren de Wit

Joren de Wit

25/02/2008 19:44:00
Quote Anchor link
Adem in, adem uit, adem in, adem uit...

Denk aan je hart Jan! Dat webdevelopment is je dood niet waard :-)

GaMer B

GaMer B

25/02/2008 19:46:00
Quote Anchor link
Dead cause: IE6 staat niet mooi op je CV... (als je er dan nog wat aan hebt :P).

En ik geef toe, mensen blijven te veel steken bij een oude vertrouwde, zoals IE6. I feel your pain...

Martijn B

Martijn B

25/02/2008 19:47:00
Quote Anchor link
Ik leef met je mee ;D

Dit werkt altijd goed:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<link rel="stylesheet" href="css/global.css" type="text/css" />
<!--[if IE 7]><link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/ie7.css"><![endif]-->
<!--[if lte IE 6]><link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/ie6.css"><![endif]-->

Maar ik neem aan dat jij dit ook wel weet.

Joren de Wit

Joren de Wit

25/02/2008 19:52:00
Quote Anchor link
Nu we het toch over aantallen gebruikers hebben en met welke browser ze surfen, hier de top 5 gebruikte browser bij een bezoek aan http://phphulp.jorendewit.nl:
Code (php)
1
2
3
4
5
1      Mozilla Firefox 2.0.0 (39.88%)
2     Internet Explorer 7.0 (37.59%)
3     Internet Explorer 6.0 (14.27%)
4     Safari 3.0 (4.16%)
5     Opera 9.2 (0.93%)

Van deze doelgroep surft dus nog steeds ruim 14% met IE6...

Martijn B

Martijn B

25/02/2008 19:54:00
Quote Anchor link
Quote:
Van deze doelgroep surft dus nog steeds ruim 14% met IE6...

Kun je nagaan hoeveel mensen er dan nog met IE6 surfen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

Han eev

Han eev

25/02/2008 20:01:00
Quote Anchor link
Vandaag op mijn werk haalden ze ook een grap met me uit. (ik had er een week niet meer gewerkt) en ze zeiden dat ze ie 6 hadden afgeschaft, dwz dat we daar niet meer hoefden te kijken of onze websites er wel mooi uitzagen. Ik vond dat natuurlijk super vet, maarja het was een grap. wat ik overigens weinig grappig vond. En hieruit blijkt wel weer dat ik ook een 'schijt' hekel aan IE 6 heb ;)

En ja, waarom blijven ze toch hangen op ie6?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/02/2008 20:22:00
Quote Anchor link
Die 14% van jou is waarschijnlijk laag omdat er vrij veel "kenners" op je site zitten Blanche. Als je kijkt naar w3schools is het al weer 32%.

Dat van die conditional comments is een goeie tip Martijn, dank je wel ;-)

J A

J A

25/02/2008 20:33:00
Quote Anchor link
@Martijn!, je zal toch eerst moeten weten hoeveel mensen er in totaal op Blanche' zijn site zijn geweest, .. en ik denk dat ik die Opera 9.2 ben :P

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

25/02/2008 20:35:00
Quote Anchor link
Ik houw het bij opera. IE heb ik sinds ik de betere browsers heb leren kennen nouwelijks tot niet meer gebruikt..

Edit:
Ik had die website onlangs geloof ik ook nog bezocht Jordi.. Heb ook versie 9.2
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh

Wouter K

Wouter K

25/02/2008 20:40:00
Quote Anchor link
Lang leven FF , ie hou ik niet meer uit.
Nahja bij mij in de klas zijn er ook nog steeds die denken dat ze met Windows Xp internetten ;) en dan als je vraagt en wat doe je zoal op de computer antwoorden ze -> criminals, tribal wars , en andere klik games die gemaakt zijn voor de IE ....

:S

Grtz Jan veel succes :)
(review mss even hier offtopic maken ? van die site)

Martijn B

Martijn B

25/02/2008 20:42:00
Quote Anchor link
Jordi schreef op 25.02.2008 20:33:
@Martijn!, je zal toch eerst moeten weten hoeveel mensen er in totaal op Blanche' zijn site zijn geweest, .. en ik denk dat ik die Opera 9.2 ben :P

Ik weet wel de doelgroep, dat is genoeg.

Mitch

Mitch

03/03/2008 16:30:00
Quote Anchor link
Mijn stats van mijn website:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
There has been 37597 visitors since 02/24/07

Agent
#    Name    Visits    
1    Mozilla    19734 (52%)    
2    Internet Explorer    9317 (25%)    
3    Firefox    4196 (11%)    
4    Search engine    3925 (10%)    
5    Others    310 (1%)    
6    Netscape    60 (0%)    
7    Opera    55 (0%)    

tja die alles gaat met de tijd mee blijkt maar weer,
ik heb Safari en zie hem er niet bij staan xD

Kevichill

Kevichill

03/03/2008 16:33:00
Quote Anchor link
hebben we ook lekker veel aan he met IE alleen en niet IE 6 , IE 7 :/

Jesper Diovo

Jesper Diovo

03/03/2008 16:36:00
Quote Anchor link
En dan te bedenken dat we binnenkort ook nog aan IE8 moeten gaan denken... Waarom hebben de Microsoft IE developpers zo'n bord voor hun kop?.. (om het
maar even grof te zeggen)

Leon Kunst

Leon Kunst

03/03/2008 16:38:00
Quote Anchor link
Idd

IE6 en IE7 (wel al veel minder) is gewoon [censuur].

Divjes zien er vern[censuur]t uit. etc. je moet aparte CSS sheet maken voor IE.

echt een but-pakket...

Ik leef met je mee Jan! (geniet van z'n opera / FF)

Henk PHP

Henk PHP

03/03/2008 16:38:00
Quote Anchor link
Er zijn mensen die niet eens weten wat een browser is en denken dat het IE logo het internet betekent.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP

Johan K

Johan K

03/03/2008 16:39:00
Quote Anchor link
Het is toch zo als je Windows "legaal" is dat hij automatisch update naar IE 7.0?\

Dus dan kan je beter de schuld geven aan de mensen die te gierig zijn om Windows legaal te kopen, of te het niet cracken van de illegale versie om genuine advantage te omzeilen.

Robert Deiman

Robert Deiman

03/03/2008 16:42:00
Quote Anchor link
@Djemo

Waarom denk je? Die w3 standaard hebben zij niet gemaakt. De meeste mensen gebruiken nog steeds IE en ze hebben geen zin om de render engine zo te maken, dat die wel goed is.

Ze hoeven zelf immers ook geen websites te maken, alleen maar de programma's die het renderen.

Ook ik heb een grote hekel aan IE6, en wel vooral omdat deze ook transparante png's niet goed ondersteund. Voor de rest is het me nog altijd gelukt om websites in IE6, IE7, Opera en FF volledig werkend te krijgen.
(waarbij in elk geval de HTML ook nog valide is, de CSS heeft soms waarschuwingen, maar dat is meer voor "nog niet officieel toegevoegde mogelijkheden")

- wes  -

- wes -

03/03/2008 16:49:00
Quote Anchor link
het is de laatste tijd angstvallig stil in mijn IE6 fanclubje

wie wil er meedoen, we hebben ellukke vrijdag een clupmeeting met koekjes en coola

Han eev

Han eev

03/03/2008 16:53:00
Quote Anchor link
Ik ga alleen voor de koekjes, ok? :P

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.