IE7 en IE8 optimalisatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

-- R --

-- R --

08/02/2013 12:25:29
Quote Anchor link
Hallo, ik ben bezig met een intro pagina waarbij bezoekers in het begin eerst de keuze krijgen wat ze willen zien. Deze pagina is al af (klik hier) alleen als ik hem in IE7 en IE8 bekijk klopt er helemaal niks van, ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen.
Iemand die me hier mee kan helpen?

PHP hulp

PHP hulp

21/12/2024 06:21:35

Wouter J

Wouter J

08/02/2013 12:31:30
Quote Anchor link
Allereerst: Deze intro pagina's worden tegenwoordig nauwelijks meer gebruikt, de bezoeker ervaart dit als belemmerend en zal je site eerder verlaten.

Vervolgens maak je hier gebruik van HTML5, perfect!, maar dan zul je wel HTML5Shiv voor <IE9 moeten gebruiken.

En oh ja, cufon is ouderwets. Gebruik CSS @font-face rules hiervoor

Erwin H

Erwin H

08/02/2013 12:45:10
Quote Anchor link
Een kleine opmerking, doe ermee wat je wilt.
Als ik de site bezoek (FF) en hover over het blok 'web design' dan komen er twee blokken tevoorschijn daaronder. Tot zover ok denk ik. Alleen die twee extra blokken zorgen er net voor dat de pagina te lang wordt voor mijn browser en dus krijg ik er een scrollbar bij. Die scrollbar zorgt er nu echter voor dat de hele content net een paar pixels opschuift. Dat verspringen is eigenlijk best irritant, het verstoort het beeld. Misschien dat je een oplossing kunt vinden voor het verspringen. Op zich dat die scrollbar er staat (of bijkomt is niet zo'n probleem).

-- R --

-- R --

08/02/2013 13:29:45
Quote Anchor link
@Wouter: Ja ik ben zelf ook eigenlijk tegen intro pagina's maar het probleem is ik moet Web Design en Hosting apart hebben dit omdat het hosting gedeelte echt zoals een echt hosting bedrijf is met klanten-login en uitgebreid beheerpaneel met webshop en de hele rotzooi.
Bedankt voor de informatie, ik ga ermee aan de slag!

Moet ik daar trouwens een aparte css sheet hiervoor aanmaken?

@Erwin: Heb hem op zelfs een resolutie van 1024 x 768 getest en ik heb nergens last van. Komt misschien omdat je toolbars etc hebt geïnstalleerd waardoor de hoogte van de resolutie binnen de browser kleiner word.

Wouter J

Wouter J

08/02/2013 13:30:51
Quote Anchor link
Quote:
Moet ik daar trouwens een aparte css sheet hiervoor aanmaken?

Nee, het is doodsimpel. Volg gewoon deze stappen (onder 'Usage') en je bent klaar!

Erwin H

Erwin H

08/02/2013 14:19:19
Quote Anchor link
-- Ralf -- op 08/02/2013 13:29:45:
@Erwin: Heb hem op zelfs een resolutie van 1024 x 768 getest en ik heb nergens last van. Komt misschien omdat je toolbars etc hebt geïnstalleerd waardoor de hoogte van de resolutie binnen de browser kleiner word.

Welke resolutie jij hebt boeit natuurlijk niet. Zo'n resolutie zal je namelijk nooit hebben op een ipad, of wel?

-- R --

-- R --

09/02/2013 17:02:48
Quote Anchor link
Quote:
Welke resolutie jij hebt boeit natuurlijk niet. Zo'n resolutie zal je namelijk nooit hebben op een ipad, of wel?

Jawel, iPad krijgt aparte en voor iPhone etc. mobiele site heb ik al

Toevoeging op 09/02/2013 17:18:41:

@Wouter: Ik zie nu pas dat je het over IE9 heb met HTML5Shiv. In IE9 werkt die zo goed als perfect, alleen IE8 en IE7 haalt die totaal alles door de war. Hoe is dit op te lossen?

Wouter J

Wouter J

09/02/2013 17:35:35
Quote Anchor link
Quote:
@Wouter: Ik zie nu pas dat je het over IE9 heb met HTML5Shiv. In IE9 werkt die zo goed als perfect, alleen IE8 en IE7 haalt die totaal alles door de war. Hoe is dit op te lossen?

Hoe kom je erop dat dit voor IE9 is? Deze techniek is uitgevonden door een nederland toen IE5.5 uit was...

-- R --

-- R --

09/02/2013 17:40:49
Quote Anchor link
Haha sorry bovenaan fout gelezen had het pijltje < bij IE9 niet gezien, dus het geld voor de versies lager dan IE9 :)

Toevoeging op 09/02/2013 18:08:34:

Heb hem nu lokaal toegevoegd maar in IE7 en IE8 is nog steeds alles door de war zoals het was...

Wouter J

Wouter J

09/02/2013 18:11:14
Quote Anchor link
Wat heb je dan gedaan, kun je het even online zetten?

-- R --

-- R --

09/02/2013 18:55:25
Quote Anchor link
Wouter J op 09/02/2013 18:11:14:
Wat heb je dan gedaan, kun je het even online zetten?

Ik heb de html5shiv.js toegevoegd. Online is zelfde links als eerder geplaatst.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.