IE8
In IE9, Chrome, Firefox etc: IE9
In IE8 en lager: IE8
De website is: devalkenhof.nl
Gewijzigd op 09/09/2012 20:53:14 door Nick Dijkstra
Zowel W3C (26) als CSS (3) geven fouten aan.
Quote:
(ja, er zijn mensen die het nog gebruiken :( )
Beter er zijn mensen die verplicht worden IE8 te gebruiken, aangezien Windows XP niks anders mag.
Toen IE8 geboren werd bestond er nog geen HTML5, dus IE8 weet helemaal niks af van al die elementen. Daarom krijgen ze niet de benodigde display: block; style en, erger nog, worden ze niet opgenomen in de DOM.
Het is heel simpel om dit te voorkomen. Elk HTML5 element dat je gebruikt maak je eerst virtueel aan in het zwarte gat van JS:
Een script die dit optimaal heeft gedaan en nog wat andere dingen waardoor alles meteen goed werkt is html5shiv. Laad dat in en je problemen zijn verholpen.
PS: Je HTML code schort nog wel her en der, zodra je een sitecheck aanvraagt zal ik daar wel verder op in gaan.
@SanThe, zou je aub eerst even willen kijken welke errors het zijn ipv meteen de fout daarop los te laten?
Het probleem daar zit hem namelijk in het feit dat hij een XHTML doctype heeft en HTML5 elementen gebruikt, dat kan W3C niet aan.
Gelukkig trekken browsers zich niks aan van al die verschillende doctypes, die weten alleen af van de eerste 2 woorden: <!doctype html> de rest lezen ze niet eens. Dus een XHTML1 pagina gaat door dezelfde parser als HTML5, waardoor er geen problemen zijn.
Gewijzigd op 09/09/2012 21:09:11 door Wouter J
Ik heb de meeste foutjes eruit gehaald (op de homepagina en css).
Ook heb ik het html5shiv.js bestandje toegevoegd, en het werkt idd.
Bedankt Wouter!!!