iemand nog wat ideeën ?
Ik ben bezig met een portfolio systeempje. Maar ik weet niet wat er allemaal nog bij kan. Ik heb in het kort opgeschreven nu dit:
- toevoegen
- bewerken
- verwijderen
- voorbeeld uploaden bij toevoegen
- en natuurlijk laten zien
Ik denk zelf nog dat er meerdere pagina's komen bij het laten zien. Maar daar moet ik nog even een tutorial oid over vinden :)
Maar hebben jullie nog ideeën ??
wat staat er allemaal in je portfolio?
Create
Read
Update
Delete
Archive
Dat is een standaard verhaaltje voor iedere systeemontwerper! Leuk dat je het uitschrijft, maar er zijn maar weinig systemen op deze wereld die hier niet op zijn gebaseerd... Wees iets origineler en vooral uitgebreider. Dan bestaat er een kans dat je een leuk systeem bouwt.
Frank, waarom denk je dat ik hier om ideeën vraag :P
Jordi schreef op 01.03.2008 19:01:
Sorry, maar dit is een vraag in de categorie 'ik heb geen idee waarom ik vandaag ben opgestaan'.Frank, waarom denk je dat ik hier om ideeën vraag :P
Als je nu eens haarfijn gaat uitschrijven/uittekenen wat het systeem moet doen, met CRUD in je achterhoofd, dan krijg je vanzelf wel ideeen hoe je alles wilt inrichten.
Simpel roepen dat je iets met CRUD wilt doen, dat is iets té simpel. Vergelijk het met de vraag 'wat ga ik vandaag doen?' en het antwoord 'ademhalen'...
Ik weet wat mijn systeem moet doen, en dat doet hij nu ook. Alleen dit is 'de basis'. Want ik wist al dat dit alleen nogal saai zou zijn (de basis alleen). Nu moet ik dus nog even wat leuks erbij doen. Maar wat :P
Rate de site's etc..
Slim idee Kevichill :) .. die zet ik op mijn lijstje :D
ben ik toch nog ergens goed voor :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kevichill
Iemand nog meer ideeën :) ?
ik ben bang dat we alle goede ideeen voor onszelf houden....
Misschien moet je je niet zo focussen op de features, maar op de presentatie. Daar gaat het toch om bij een portfolio?
in een mind map kan je makkelijk veel informatie stoppen, waar je normaal hele pagina's text voor nodig hebt.
geen idee alleen hoe je zo iets zou moeten maken :D
Ben ik helemaal met Jelmer eens. Voor wie is je site precies? Al die afkortingen waarmee jij je opbouw van je project beschrijft zijn bij een grote groep bezoekers niet bekend. Waarom is het zo belangrijk welke programma's je hebt gebruikt voor een goed eindresultaat? Licht verschillende delen van je site uit in een soort collage ofzo en zorg dat mensen het eindresultaat zelf kunnen bekijken door naar de site toe te klikken. Dit is veel te statisch...
Als je een beetje handig bent in flash kun je misschien iets gaafs maken d.m.v. flash en dan via PHP de backend (dat CRUDA wat pgFrank zei).
@Jurgen, Flash heb ik eigenlijk niks mee, ik heb nog nooit met flash gewerkt :P. Ik heb wel iets flash op mijn website, maar die heb ik ook maar van internet geplukt...
@Jelmer, doordat je dat zei heb ik nog iets erbij verzonnen. Verschillende stijlen waarop het portfolio word gepresenteerd :D
Ja maar dan is het nog wel leuk om de highlights te benadrukken op je eigen website toch? En dan bedoel ik niet al je programma's die je gebruikt hebt om tot een eindresultaat te komen...
Ik heb wel op elke pagina een flash geval dat heeltijd (met verschillende overgangseffecten) de laatste 5 portfolio items laat zien (alleen het plaatje dan he :) )
@Jelmer, ik was ook al aan het kijken naar andere portfolio's :)