If Else voor Mail?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

T!M

T!M

16/11/2004 09:54:00
Quote Anchor link
Ik ben op dit moment bezig met een vacature systeem waarmee de gebruiker dmv. een formulier kan reageren op een openstaande vacature.

Het formulier heeft redelijk veel velden, waarvan er maar een aantal verplicht zijn. De persoonlijke gegevens zijn uiteraard verplicht, terwijl het veld 'werkervaring' bijvoorbeeld niet verplicht is omdat schoolverlaters waarschijnlijk nog geen werkervaring hebben.

Na het invullen van het formulier krijgt de gebruiker een goedkeuring en wil ik de gegevens naar de administratie e-mailen dmv. het volgende script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

mail("[email protected]", "Nieuwe Sollicitatie", $bericht ,
 "From: [email protected]\r\n" .
 "Reply-To: [email protected]\r\n" .
 "X-Mailer: PHP/" . phpversion());

?>

$bericht moet hierbij alle gegevens bevatten die net door de gebruiker zijn ingevuld.

Nu wil ik het graag zo hebben dat alleen de ingevulde velden gemaild worden. Dit zodat er geen oningevulde gegevens in het mailtje verschijnen (om zo weer ruimte te besparen).

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit op kan lossen. Kan het bijvoorbeeld door If Else commands op een bepaalde manier in de variable $bericht te plaatsen?

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 16/11/2004 09:57:00 door T!M

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 08:16:16

Jorik

Jorik

16/11/2004 14:30:00
Quote Anchor link
Je kunt beter voor $bericht een paar velden doen, bv naam, email enz..

dan word het voorbeeldscript:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
mail("[email protected]","Nieuw Sol","Naam: ".$_POST['naam']."\nE-mail: ".$_POST['email']."\nBericht: ".$_POST['bericht'],"headers");
?>

zoiets

T!M

T!M

17/11/2004 15:39:00
Quote Anchor link
Zo gaat het wel lukken denk ik.

Dank je wel :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.