if record empty don't show it.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Robby Alexander

Robby Alexander

30/03/2012 14:23:16
Quote Anchor link
$sql = "SELECT id, name, adress FROM klanten WHERE adress IS NOT NULL";

wil maar niet werken.
ik wil dit:
als adress niet is ingevuld; laat de id en naam ook niet zien.

PHP hulp

PHP hulp

17/02/2025 16:02:18

Reshad F

Reshad F

30/03/2012 14:27:53
Quote Anchor link
kan je dit niet uitwerken met php wanneer je de gebruikers laat zien die WEL een adres ingevuld hebben?

Robby Alexander

Robby Alexander

30/03/2012 14:35:49
Quote Anchor link
dat weet ik dus niet... dat zou mooi zijn...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/03/2012 14:36:00
Quote Anchor link
$sql = "SELECT id, name, adress FROM klanten WHERE adress <> ''";

Robby Alexander

Robby Alexander

31/03/2012 11:21:45
Quote Anchor link
hey ozzie ja ik heb ook nou zoiets:

$sql = "SELECT id, name, adress FROM klanten WHERE adress > 0 ";

Dus als je dingen wilt laten zien die alleen zijn ingevuld moet je een waarde opgeven met groter dan 0.
Dan kun je in je sql ingeven dat hij standaard 0 moet invullen als er niets staat of iets dergelijks.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/03/2012 14:09:13
Quote Anchor link
Alleen is dit niet netjes wat je doet. Een adres is een string (een tekst) en die ga jij nu vergelijken met een getal. Ja dat werkt, maar het is zeker geen nette oplossing.

Robby Alexander

Robby Alexander

01/04/2012 18:13:03
Quote Anchor link
pff nu wil ik de WHERE clausule iets uitbreiden maar het wil niet echt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$sql = "SELECT id, name, adress
            FROM klanten
            WHERE adress > 0  AND adress LIKE '%" . mysql_real_escape_string($_POST['search']) . "%'";

Stel ik wil dat sql de waarden met 0 niet moet laten zien maar wel de zoekactie...
Hoe laat ik het zo filteren dat hij de zoekactie uitvoert maar de records waar een 0 in zit niet laat zien ?

Joren de Wit

Joren de Wit

01/04/2012 18:18:20
Quote Anchor link
Je kunt dan gewoon controleren of het veld 'adress' (is trouwens met dubbel d, of één s ;-)) niet gelijk is aan '0':

Code (php)
1
WHERE adress != 0 AND adress LIKE ...

Netter zou het echter zijn om het veld gewoon leeg te laten als er geen adres ingevuld is en dan te controleren of het veld leeg is of niet.

Robby Alexander

Robby Alexander

01/04/2012 19:27:25
Quote Anchor link
Thanx ik ga het proberen wanneer ik over een paar uur weer op kantoor ben!

Erwin H

Erwin H

01/04/2012 19:50:25
Quote Anchor link
Joren de Wit op 01/04/2012 18:18:20:
Je kunt dan gewoon controleren of het veld 'adress' (is trouwens met dubbel d, of één s ;-)) niet gelijk is aan '0':

Code (php)
1
WHERE adress != 0 AND adress LIKE ...

Dit heeft natuurlijk niet zoveel zin. Als je al een LIKE statement erin zet, dan worden daarmee automatisch al alle "lege" velden eruit gefilterd. Dat "address != 0" is dus niet meer nodig. Tenzij je een lege waarde opgeeft in het LIKE statement, maar dat is al helemaal niet handig.
Daarnaast vraag ik me uberhaupt af waarom je een != 0 erin zou willen zetten (of > 0). Als het een string is kan je ook gewoon op een lege string testen:
Code (php)
1
2
3
SELECT id, name, adress
FROM klanten
WHERE adress <> ''

Hiermee worden null waardes eruit gehaald en lege strings.

PS ik heb <> als operator gebruikt en niet != beide werken wel.

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

01/04/2012 20:39:54
Quote Anchor link
Moet je juist niet de controle hebben op het form? Kan aan mij lichen maar zo gaat het meestal....

Robby Alexander

Robby Alexander

02/04/2012 13:49:09
Quote Anchor link
and stel ik heb meerdere LIKES hoe kan ik dan zo filteren dat hij uiteindelijk de resultaten met een 0 niet laat zien?

- SanThe -

- SanThe -

02/04/2012 13:51:38
Quote Anchor link
Volgens mij laat ie alleen de 0 zien als je een LIKE '%0%' hebt.

Robby Alexander

Robby Alexander

02/04/2012 13:56:28
Quote Anchor link
Ja, dat klopt alleen stel dat ik nu op een andere term zoek bijvoorbeeld op naam laat hij de namen zien die een 0 bevatten ik wil dat hij de resultaten waar een 0 bij adres staat niet wordt weergeven... ookal zoek je op naam en die tabel bevat een 0

B a s
Beheerder

B a s

02/04/2012 13:59:06
Quote Anchor link
Zorg ervoor dat je kolom in je tabel 'NULL' is. Dan kun je wel de clause WHERE kolom IS NOT NULL gebruiken.

- SanThe -

- SanThe -

02/04/2012 14:03:03
Quote Anchor link
Robby Alexander op 02/04/2012 13:56:28:
Ja, dat klopt alleen stel dat ik nu op een andere term zoek bijvoorbeeld op naam laat hij de namen zien die een 0 bevatten

Als je op een andere term zoekt, waarom zou ie dan een 0 vinden? Lijkt mij niet logisch in ieder geval. Ik zie het probleem niet.

Robby Alexander

Robby Alexander

02/04/2012 14:10:07
Quote Anchor link
ja lijkt mij ook logisch je hebt ook gelijk maar de waarde komt terug met dingen die een null bevatten.
Code (php)
1
2
3
4
5
$sql = "SELECT id, name, address
            FROM klanten
            WHERE address IS NOT NULL
           AND address  LIKE '%" . mysql_real_escape_string($_POST['search']) . "%'
           OR name  LIKE '%" . mysql_real_escape_string($_POST['search']) . "%'";

Als ik dan zoek op 0 krijg ik nog steeds de waarden met een 0

mijn kolom address is NULL standaard in de database [correctie]
Gewijzigd op 02/04/2012 14:11:25 door Robby Alexander

- SanThe -

- SanThe -

02/04/2012 14:21:05
Quote Anchor link
Gebruik nooit:
WHERE ... AND ... OR ...

Maar gebruik haakjes:
WHERE (... AND ...) OR ...
of
WHERE ... AND (... OR ...)
Deze twee geven heel andere resultaten.

Robby Alexander

Robby Alexander

02/04/2012 14:44:10
Quote Anchor link
ik snap het santhe het zijn niet de haakjes maar ik had iets beter moeten opletten

Code (php)
1
2
3
4
5
6
$sql = "SELECT id, name, address
            FROM klanten
            WHERE
                address  LIKE '%" . mysql_real_escape_string($_POST['search']) . "%'
           OR name  LIKE '%" . mysql_real_escape_string($_POST['search']) . "%'";
          AND address > 0

dan zeg ik eigenlijk kijk naar de naam "zoekterm" EN of het adres groter is dan 0
Opgelost!

Toevoeging op 02/04/2012 14:56:10:

Bedankt voor de reacties! Santhe, Joran, Bas, Erwin, Allemaal bedankt especially Santhe die maakte me even wakker :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/04/2012 14:56:48
Quote Anchor link
Waarom vergelijk je met een getal????

Robby Alexander

Robby Alexander

02/04/2012 17:16:36
Quote Anchor link
ozzie je hebt gelijk maar als het niet is ingevuld heb ik tegen sql gezegd dat hij er een 0 moet zetten voor sql inject

Maar ik heb nog een vraagje... stel dat ik een gedeelte van een naam zoek en een gedeelte van het adress hoe moet dat dan?
Dus stel ik heb 3 maal records met de naam Hans en een hans woont op de Hoofdstraat en ik wil zoeken naar:
hans hooft hoe krijg ik dan alleen Hans op de Hooftstraat?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.