IF-je

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Chris

chris

14/02/2008 10:19:00
Quote Anchor link
Goodmorning!

Ik ben bezig met een ifje maar heb geen idee hoe dit precies in zn werk gaat. Tot nu toe heb ik dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<body>
<?php
$a
= $_POST["gewicht"];
$b = $_POST["prijs"];
if ($a = '100'){ $b * 10 en dan deze waarde in variable zetten}
elseif($a = '200'){ $b * 5 en dan deze waarde in variable zetten}
elseif($a = '500'){ $b * 2 en dan deze waarde in variable zetten}
elseif($a = '1000'){ $b * 1 en dan deze waarde in variable zetten}

?>

<select name="gewicht">
<option value="100">100 Gram </option>
<option value="200">200 Gram </option>
<option value="500">500 Gram </option>
<option value="1000">1 KG </option>
</select>
</body>

De bedoeling is dat de prijs wordt doorgerekend naar kiloprijzen. Dus als ik 100 gram invoer dat deze dan wordt doorgerekend naar een kilo en aan de hand daarvan dit in een variabele wordt opgeslagen zodat ik het in de database kan zetten.

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 11:24:13

Frank -

Frank -

14/02/2008 10:21:00
Quote Anchor link
= mag je veranderen in ==.

Wanneer je 1 = gebruikt, geef je $a de waarde 100. En 100 hoor je niet tussen quotes te zetten, het is tenslotte geen string.

Chris

chris

14/02/2008 10:24:00
Quote Anchor link
Oke dat is duidelijk maar hoe zet ik de uitkomst hiervan in een variabele?

bijv:

Code (php)
1
if ($a == 100){ $b * 10 = $uitkomst}    

of kan dit niet?

Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

14/02/2008 10:25:00
Quote Anchor link
Om het simpel te houden:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<body>
<?php
$a
= $_POST["gewicht"];
$b = $_POST["prijs"];
$c = ($b * ($a / 100));
echo 'Totaal: '.$c;
?>

<select name="gewicht">
</select>
</body>

Dit zal niet naar behoren werken, maar in die trant zou je een rekensom kunnen maken die de IF'jes overbodig maakt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle Posthuma

- wes  -

- wes -

14/02/2008 10:25:00
Quote Anchor link
andersom

Chris

chris

14/02/2008 10:29:00
Quote Anchor link
@ Jelle:

Dit klopt dan toch niet?

als ik bijv 1kg aanklik doet die 1000 / 100 is 10 en dan doet die dus 10 keer de prijs. Terwijl ik eigenlijk de prijs keer 10 wil bij 100 gram?

Robert Deiman

Robert Deiman

14/02/2008 10:29:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
    if ($a == 100){
        $uitkomst = $b * 10;
        }

?>

Edit:

Als ik het goed begrijp sla je de kilo prijzen op, dan kan het bijvoorbeeld ook zo, in jou code is het of 100 gram, of 200 gram, of 500 gram, maar wat nu als je 2*200 gram wil, dan kan je 2 keer de prijs van 200 gram berekenen en die bij elkaar optellen. Of zoals onderstaand dat het gewicht niet uitmaakt:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
    $kiloprijs
= 1.68;
    // is gewicht altijd in gram aangegeven, deel die dan door 1000 en ga er dan mee verder rekenen
    $gewicht = 0.2;//200 gram!
    $prijs_product = $gewicht * $kiloprijs;// geeft altijd de goede prijs.

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

Frank -

Frank -

14/02/2008 10:36:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$gewicht
= 50; // grammen
$prijs = 1.5;

$prijs_per_gram = ($prijs / $gewicht);

$kg_prijs = $prijs_per_gram * 1000;
echo $kg_prijs;
?>

Chris

chris

14/02/2008 10:40:00
Quote Anchor link
Nou het is eigenlijk zo dat ik producten uit de supermarkt de prijzen hiervan wil opslaan in een database. Hiervan wordt in de supermarkt meestal de prijs per gewicht gegeven 100 gram / 500 gram / kilo e.d. en nu wil ik dus dat er standaard het kilobedrag wordt berekend... Volgens mij ga je in jou voorbeeld meer uit van een webshop waar iemand iets kan bestellen.

Robert Deiman

Robert Deiman

14/02/2008 10:44:00
Quote Anchor link
@chris, dat klopt inderdaad, daar was ik vanuit gegaan. Maar dat doet niets af aan dat je eerste methode omslachtig was. Wat Frank nu heeft gedaan is een stuk korter, heeft hetzelfde resultaat als dat van jou, en bovendien hoef je niet voor elke hoeveelheid die bestaat (250 gr. wordt ook wel eens gedaan bijvoorbeeld) een nieuwe if toe te voegen.
Sterker nog, er is helemaal geen if meer nodig voor het bepalen van de kiloprijs.

Chris

chris

14/02/2008 10:49:00
Quote Anchor link
Oke... maar zoals het er nu staat begrijp ik het een soort van ;) alleen als ik bij dit voorbeeld zoals mijn code nu is een getal achter de komma zoals 0,20 invoer komt er als output 0

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php

$a
= $_POST["gewicht"];
$b = $_POST["prijs"];

if ($a == 100){
        $uitkomst = $b * 10;
        }

elseif ($a == 200){
        $uitkomst = $b * 5;
        }

elseif ($a == 500){
        $uitkomst = $b * 2;
        }

else if ($a == 1000){
        $uitkomst = $b * 1;
        }

echo "$uitkomst";
?>

<form id="formulier" method="POST" action="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>">

<select name="gewicht">
</select>

<input name="prijs" type="text" value="0,00" size="20" maxlength="5">
<input class="button" name="add" type="submit" id="add" value="Invoeren"></td>

</form>

Frank -

Frank -

14/02/2008 10:51:00
Quote Anchor link
Dat je in Nederland leert rekenen met een komma, wil niet zeggen dat dit correct is... Gebruik een . (punt) en het probleem is opgelost.

$prijs = 1.5;

Edit:

echo "$uitkomst"; is natuurlijk fout, een variabele zet je NOOIT tussen quotes.

echo $uitkomst;
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Robert Deiman

Robert Deiman

14/02/2008 10:54:00
Quote Anchor link
Een comma waarde schrijf je in PHP met een punt. 0,2 is geen getal en zal als 0 worden gebruikt. en 0 keer iets blijft ten allen tijde 0.

Overigens moeten de quotes nog weg bij echo "$uitkomst".

Probeer eens wat te maken met het voorbeeld van Frank, ik denk dat je daar ook prima uit moet komen.

Chris

chris

14/02/2008 10:54:00
Quote Anchor link
Is die komma niet omtoverbaar naar een punt? is voor de gebruiker denk ik wat eenvoudiger?

Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

14/02/2008 10:55:00
Quote Anchor link
Quote:
@ Jelle:

Dit klopt dan toch niet?

als ik bijv 1kg aanklik doet die 1000 / 100 is 10 en dan doet die dus 10 keer de prijs. Terwijl ik eigenlijk de prijs keer 10 wil bij 100 gram?

Ik zei toch ook, iets in die trant.
Was maar een voorbeeld dat je het ook kan berekenen in plaats van allemaal IF,jes te plaatsen met losse berekeningen.
Ik had ff de tijd niet om een goeie berekening te maken.

Chris

chris

14/02/2008 11:34:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of ik dit gelijk weer hier mag posten maar... Als ik de uitkomst van het ifje echo krijg ik wel gewoon het resultaat alleen dit plant die niet in de database!

Nu het probleem hij schrijft het niet weg in de database wat doe ik fout?
Code query:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$query3 = "INSERT INTO `prijzen` ( `id` , `stad` , `datum` , `productsoort` , `producttype` , `kiloprijs` , `herkomst` , `gebruiker` , `keten` , `vestiging` )

VALUES (NULL ,'$_POST[stad]', '$_POST[datum]', '$_POST[productnaam]', '$_POST[producttype]', '$kg_prijs', '$_POST[herkomst]', '$gebruiker',  '$_POST[keten]', '$_POST[vestiging]')";

mysql_query($query3) or die('Error, de query is mislukt');

echo "<br><table><td class=\"tekst\">De informatie is opgeslagen in de database!</td><td class=\"tekst\">U kunt uw volgende product invoeren!</td></table>";

Code van de if:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$b
= $_POST["prijs"];
$gewicht = $_POST["gewicht"];
$prijs = str_replace(",",".",$b);
$prijs_per_gram = ($prijs / $gewicht);

$kg_prijs = $prijs_per_gram * 1000;
echo $kg_prijs;
?>

<td colspan="2">
                    <input name="prijs" type="text" value="1" size="20" maxlength="5"></td>
                    <td colspan="2"><select name="gewicht">
                    <option value="100">100 Gram</option>
                    <option value="200">200 Gram</option>
                    <option value="500">500 Gram</option>
                    <option value="1000">1 KG</option>
                    </select>

@ Chrispijn
Ik heb hem gewijzigd.. maar zit nog steeds met hetzelfde probleem. Als ik de waarde echo krijg ik wel resultaat maar de variabele wordt niet in de database neergezet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door chris

Crispijn -

Crispijn -

14/02/2008 12:39:00
Quote Anchor link
Waarom ga je nu toch weer met die if/elseif structuur aan de haal? Hierboven zijn allemaal goede oplossingen gegeven en je doet er niks mee!

Frank -

Frank -

14/02/2008 13:07:00
Quote Anchor link
$query3 = "INSERT INTO `prijzen` ( `id` , `stad` , `datum` , `productsoort` , `producttype` , `kiloprijs` , `herkomst` , `gebruiker` , `keten` , `vestiging` )

Kuch! Backtics ` !!!!! Afschieten die rommel! Dit soort duivelse truuks van MySQL wil je echt niet in je queries hebben. Het is dé manier om bugs aan te maken.

Quote:
alleen dit plant die niet in de database!
En waar voer je de query dan uit? En waarcontroleer jij of er wel geldige data in de query staat? En waar controleer jij of de query is gelukt?

Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

14/02/2008 13:24:00
Quote Anchor link
Quote:
En waar voer je de query dan uit? En waarcontroleer jij of er wel geldige data in de query staat? En waar controleer jij of de query is gelukt?

Volgens mij: Non of the above...

En idd, ik erger me ook dood als ik die ` dingen zie.
Als ik dat zie in een script, weet ik gelijk al dat de programmeur vaak te lui is om een goeie Query in elkaar te vouwen.
Ik zeg niet dat deze poster dat is, misschien denkt ie dat dat zo hoort, maar ik snap ook niet waarom PHPMyAdmin dat zo exporteert...

Frank -

Frank -

14/02/2008 13:31:00
Quote Anchor link
@Jelle: Het gebruik van backtick` heeft volgens mij niet zo veel met luiheid te maken (integendeel, kost meer tijd, vooral het debuggen), maar meer met een gebrek aan kennis. Je weet (of hoort te weten) dat SQL geen backtics gebruikt, je hoeft ze dan ook niet te gebruiken.

Dan heb je nog van die achtelijke gladiolen die zeggen dat het dankzij backtics duidelijker is wat kolom- en tabelnamen zijn, maar ook zij kunnen blijkbaar niet uit de voeten met SQL. Hoe simpel wil je het hebben?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
SELECT
  kolomnaam
FROM
  tabelnaam
WHERE
  id IN(1,2,3);

Zie het verschil in HOOFD- en kleine letters. HOOFD-letters gebruik je voor de SQL-syntax, kleine letters voor de tabel- en kolomnamen. Dit voorkomt direct problemen met *nix-servers, die zijn namelijk hoofdlettergevoelig. KolomNaam is dan wat anders dan kolomNaam of kolomnaam. Netjes over meerdere regels uitschrijven en een beetje inspringen doet eveneens wonderen.

In PHPMyAdmin kun je het gebruik van backtics uitzetten, je kunt dit eenvoudig selecteren. Of even hardcoded in de source van PMA zetten... ;)

Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

14/02/2008 13:35:00
Quote Anchor link
@pgFrank,

Met die luiheid bedoel ik, ze kopieren ff een query vanuit PHPMyAdmin, dan door die query heen rotzooien met kopieren en plakken en waarden bewerken.

Je weet pas zeker dat je query efficienter is als je het zelf intypt, dan weet je ook gelijk wat je toevoegt.
Wat ik ook ERG vaak tegen kom, het gebruik van * (wildcard) terwijl ze bijvoorbeeld maar 2 of 3 waarden nodig hebben uit een database.
Laatst sprak ik iemand, die gebruikte ook altijd wildcards, en tot mijn schrik, om 1 waarde uit een tabel te halen met 25 kolommen die ieder gevuld zijn met +50 rijen.

Ik gebruik zelf ook altijd kleine letters voor kolomnamen / variables enz.

Quote:
In PHPMyAdmin kun je het gebruik van backtics uitzetten, je kunt dit eenvoudig selecteren. Of even hardcoded in de source van PMA zetten... ;)

Klopt, weet ik, maar standaard staat dit aan, en geen hond die de moeite neemt om OF het uit te zetten, OF de moeite neemt om die ` uit de query te verwijderen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle Posthuma

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.