iframe ??

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Roflcopter Lol

Roflcopter Lol

03/01/2009 00:20:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik weet niet waar ik moet posten maar ben uiteindelijk hier beland en vind het wel mooi zo..

Mijn probleem: Ik heb een website met een homepage en nog 5 andere paginas. Op elke pagina staat hetzelfde menu, maar de inhoud (tekst) die op de pagina's staat is allemaal anders. Het stomme is dat ik elke pagina zeg maar appart heb gemaakt, dus op elke pagina staat het menu in de .php file en soms wil ik iets in het menu veranderen maar moet ik dat op alle 6 pagina's doen..
Is het mogelijk op als het ware het menu altijd te laten staan maar een soort van venster op de pagina's te maken waarin de inhoud verschijnt? Of moet ik dan meer aan een CMS denken? Ik had wel is gehoord van iets dat iframes ofzo heette, maar wenie hoe dat werkt..

Alvast bedankt,
Martijn

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 03:31:11

PHP Newbie

PHP Newbie

03/01/2009 00:23:00

Roflcopter Lol

Roflcopter Lol

03/01/2009 00:29:00
Quote Anchor link
Shit daar snap ik allemaal veel te weinig van, alsnog bedankt voor de hulp hoor maar zo ver ben ik nog niet. Verder dan Html kom ik eigenlijk nog niet :/

PHP Newbie

PHP Newbie

03/01/2009 00:30:00
Quote Anchor link
Je zet je menu in een bestand menu.php en vervolgens op alle andere pagina's doe je waar je het menu wilt hebben:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    include 'menu.php';
?>

03/01/2009 09:40:00
Quote Anchor link
Iframes zijn af te raden, ze zijn nogal "ouderwets" en niet zoekmachine-vriendelijk.

Roflcopter Lol

Roflcopter Lol

03/01/2009 14:01:00
Quote Anchor link
Bedankt PHP Newbie, dat ziet er toch vrij simpel uit. Ik heb nu het volgende geprobeerd:

In heb in mijn index.php tussen <div id="sidebar"> en </div> die code van jou gezet en een nieuwe file aangemaakt (menu.php) waarin het menu staat, maar het menu verschijnt niet.

In menu.php staat enkel
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                <h3>Navigation Menu</h3>

<div class="navigation">
                <ul><li>

<a href="index.php">- Home</a>
                <a href="forum">- Forum</a>
                <a href="members.php">- Members</a>

</li></ul>
                </div>

Of moet ik hier ook de style.css en alle andere zooi bovenaan zetten in de head, en echt helemaal een body hier omheen zetten?

Roflcopter Lol

Roflcopter Lol

03/01/2009 14:24:00
Quote Anchor link
Ik kan dat include echt niet aan de praat krijgen, ik heb zelf dit geprobeerd:

lol.php
Code (php)
1
2
3
            <?php
                include 'lol2.php';
            ?>

lol2.php
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php

Testtesttest

?>

Maar ik zie niks als ik lol.php open in mijn browser :S

Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roflcopter Lol

GaMer B

GaMer B

03/01/2009 14:25:00
Quote Anchor link
Dan moet je ook wel in lol2.php dit neerzetten:

Code (php)
1
2
3
<?php
echo 'Testtesttest';
?>

Roflcopter Lol

Roflcopter Lol

03/01/2009 14:43:00
Quote Anchor link
Gelukt, hartstikke bedankt, alles werkt nu perfect!!

Joren de Wit

Joren de Wit

03/01/2009 14:49:00
Quote Anchor link
Uiteraard kan het ook met statische content zoals je eerder je menu.php opgebouwd had. In dat geval zul je echter geen include moeten gebruiken, maar eerst de output van menu.php met behulp van file_get_contents in een variabele laden. Vervolgens kun je in je hoofdscript die variabele op de juiste plaats echoën:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$menu
= file_get_contents('menu.php');
echo $menu;
?>

PHP Newbie

PHP Newbie

03/01/2009 15:02:00
Quote Anchor link
menu.php hoeft geen php te bevatten, het mag ook best HTML zijn.

Code (php)
1
2
3
<?php
echo 'Testtesttest';
?>

Kun je dus ook vervangen door:

Code (php)
1
Testtesttest

Joren de Wit

Joren de Wit

03/01/2009 15:05:00
Quote Anchor link
@Newbie: maar in dat geval is het niet netjes om include te gebruiken. De functie file_get_contents() in combinatie met een echo is in zo'n geval meer op z'n plaats...

Roflcopter Lol

Roflcopter Lol

03/01/2009 15:13:00
Quote Anchor link
Ach ik heb nu gewoon

menu.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<html>
<h3>Navigation Menu</h3>

<div class="navigation">
                <ul><li>

<a href="index.php">- Home</a>
                <a href="forum">- Forum</a>
                <a href="members.php">- Members</a>

</li></ul>
                </div>
</html>

en

index.php
Code (php)
1
2
3
<?php
                include 'menu.php';
?>

en dat werkt perfect, dus ik ga er geen verandering meer inbrengen als het toch hetzelfde resultaat oplevert :P

Alsnog bedankt :)

GaMer B

GaMer B

03/01/2009 15:18:00
Quote Anchor link
Euhm, Dat wat in menu.php staat is niet helemaal goed. Daar horen de <html> en </html> tags niet thuis namelijk.

Want stel dat er in index.php staat:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<title>Titel</title>
<body>
<?php
include 'menu.php';
?>

</body>
</html>

Dan komt daar uiteindelijk uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html>
<title>Titel</title>
<body>
<html>
<h3>Navigation Menu</h3>
<!-- etc. etc. etc. -->
</html>
</body>
</html>

Oftewel twee keer <html> en </html> en dat is niet toegestaan.

Roflcopter Lol

Roflcopter Lol

03/01/2009 18:14:00
Quote Anchor link
'Dat is niet toegestaan'?
Het werkt toch...

Midas

Midas

03/01/2009 18:18:00
Quote Anchor link
Ja, maar het is de bedoeling (volgens de regels van HTML) dat een HTML document als volgt is opgebouwd:

<!--doctype -->
<html>
<head>
</head>
<body>
</body>
</html>

Html is niet zo'n strenge taal en zal dus geen errors geven, maar als je je pagina valideert op validator.w3.org zal je zien dat je pagina niet goed is opgebouwd.

Yorick17

yorick17

03/01/2009 18:58:00
Quote Anchor link
Je moet de html regels maar met een korreltje zout nemen, zoals je zelf al zij er komen toch geen errors, Iframes worden trouwens sterk afgeraden.

Joren de Wit

Joren de Wit

03/01/2009 19:03:00
Quote Anchor link
yorick17 schreef op 03.01.2009 18:58:
Je moet de html regels maar met een korreltje zout nemen
Veel succes met ontwikkelen van crossbrowser werkende websites... :(

Yorick, dat is natuurlijk het domste advies dat je maar kunt geven, die regels zijn er niet voor niets. Ga eens het internet op en lees eens wat over HTML validation zou ik zeggen...

Yorick17

yorick17

03/01/2009 19:06:00
Quote Anchor link
Beste Blanche over niet al te lange tijd komt html 5 uit, we kunnen het zou zeggen dat werkelijk alles anders is. Als je nu veel tijd en energie in het valideren van een html gaat steken en alle regels kent moet je over een tijdje toch overgaan op een ander soort programmeren. Firefox en verschillende andere browser ondersteunen html 5 al, dus het duurt niet lang meer of we moeten allemaal overgaan.

Roflcopter Lol

Roflcopter Lol

03/01/2009 19:09:00
Quote Anchor link
Rofl, ik heb 130 errors op mijn website ^^
Heb gechecked :P

Maar als ik die html tags in menu.php weg haal werkt het niet O_O

Yorick17

yorick17

03/01/2009 19:11:00
Quote Anchor link
Roflcopter schreef op 03.01.2009 19:09:
Maar als ik die html tags in menu.php weg haal werkt het niet O_O

Vaag, maar bij de meeste mensen werkt dit trouwens wel hoor...

En ik neem de regels niet zo serieus en krijg maar 1 error op een pagian met 284 regels html!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door yorick17

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.