iframe getelementbyid
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<html>
<head>
</head>
<body>
<iframe id="IFRAME" src="mijnpagina.html"></iframe>
</body>
</html>
<head>
</head>
<body>
<iframe id="IFRAME" src="mijnpagina.html"></iframe>
</body>
</html>
Gewijzigd op 01/12/2010 14:51:58 door Ozzie PHP
Ik weet niet of het enkel dit is, maar je moet je aanhalingstekens van src sluiten.
Iemand een idee?
Gewijzigd op 01/12/2010 15:50:00 door Jelmer -
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<html>
<head>
<script>
function resize_iframe(width, height) {
var iframe = document.getElementById('IFRAME');
iframe.style.width = width +'px';
iframe.style.height = height +'px';
}
</script>
</head>
<body>
<iframe id="IFRAME" src="mijnpagina.html"></iframe><br/>
Resize to 400 x 600 <input type="button" value="klik" onclick="resize_iframe(400, 600)"/><br/>
Resize to 200 x 100 <input type="button" value="klik" onclick="resize_iframe(200, 100)"/><br/>
</body>
</html>
<head>
<script>
var iframe = document.getElementById('IFRAME');
}
</script>
</head>
<body>
Resize to 400 x 600 <input type="button" value="klik" onclick="resize_iframe(400, 600)"/><br/>
Resize to 200 x 100 <input type="button" value="klik" onclick="resize_iframe(200, 100)"/><br/>
</body>
</html>
Nu, ik veronderstel dat je vooral zit met problemen om elementen aan te spreken die in mijnpagina.html staan, vanuit de parent pagina (Of vice versa).
Om eerlijk te zijn, ik ben al jaren niet meer bezig met iframes; ik zou het moeten opzoeken
@kris: het probleem is dat ik dat javascript niet vanuit de "hoofdpagina" wil aanroepen, dus op de plek waar jij het nu hebt neergezet, maar vanuit "mijnpagina.html".
Om een parent venster aan te spreken: parent.document.
Voorbeeld:
index.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<html>
<head>
</head>
<body>
</body>
</html>
<head>
</head>
<body>
</body>
</html>
mijnpagina.html
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
<head>
<script>
var iframe = parent.document.getElementById('IFRAME');
}
</script>
</head>
<body>
</body>
</html>
<head>
<script>
var iframe = parent.document.getElementById('IFRAME');
}
</script>
</head>
<body>
</body>
</html>
pfff... helaas... het werkt niet :-(
Met IE zou je wel kunnen tegenkomen dat dit geblokkeerd wordt wanneer de files op je localhost staan en dus niet op een server.
Gewijzigd op 01/12/2010 16:48:37 door Kris Peeters
was het maar waar...
jQuery??
Ik ga morgen nog wel ff verder knutselen, word er nu een beetje mesjogge van!
Toevoeging op 02/12/2010 10:30:02:
Oke, wie kan me helpen?
Ik heb de meest recente jquery file in de head van "mijnpagina" als volgt ingesloten:
<script type="text/javascript" src="http://ww.mijnpagina.nl/jquery-1.4.4.min.js"></script>
Ik heb op internet een jQuery scriptje gevonden en deze in "mijnpagina" in de body geplaatst.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
var iheight = $(document).height();
$('#iFrame', window.parent.document).attr('HEIGHT', iheight);
});
</script>
$(document).ready(function(){
var iheight = $(document).height();
$('#iFrame', window.parent.document).attr('HEIGHT', iheight);
});
</script>
"Mijnpagina" wordt in een I-frame op een externe pagina als volgt ingesloten.
<iframe id="iFrame" src="http://www.mijnpagina.nl" frameborder="#" style="border:none;width:900px;"></iframe>
Hij zou nu automatisch de hoogte van het I-frame moeten aanpassen aan de inhoud, maar helaas... er gebeurt niks :(
Gewijzigd op 02/12/2010 10:32:30 door Ozzie PHP
Staat die pagina waarin je het iframe zet, en die pagina die je in dat iframe laadt op hetzelfde domein? Zo nee, dan, zoals ik al zei, heb je last van de cross domain policy.
Ah oke... nee die staan niet op hetzelfde domein... maar als ik met jQuery dit doe alert($('#IFRAME)) dan krijg ik wel een alertbox met "object" te zien. Maar als ik jou dus goed begrijp kan ik de hoogte niet aanpassen omdat het op 2 verschillende domeinen staat.. pffff.... da's kl#te!! En een andere oplossing in plaats van een iframe is er niet he denk ik?
Ik weet niet wat je wil bereiken met dat iframe, kan ik moeilijk zeggen dat ik daarvoor een andere oplossing weet he? :P
Website B (die van mij) moet getoond worden op website A op een apart gedeelte van die site. Mja, kan volgens mij alleen met een iFrame :-s
Wat moet er precies van website B op A komen?
Echt een subsite met eigen navigatie. Heb ik dus echt een iframe voor nodig. Naja.. ik geef m voorlopig wel een vaste hoogte dan :)
Heb je iets online, dat je kan tonen?
Nee, staat lokaal... maar als het niet kan dan moet ik me er (voorlopig) maar bij neerleggen.
Al een gekeken naar file_get_contents, of kan je dan niet bereiken wat je wilt?