I-frame + Google
Ik zit te twijfelen tussen een I-frame, of alleen de divs, zodat elke keer de pagina helemaal wordt refreshed.
De reden waarom ik daarover twijfel is omdat google (wat ik gehoord heb) wel eens moeite kan hebben met i-frames. Wat raden jullie aan.
Ik heb ook wel een "workaround" bedacht waardoor het zou moeten werken, ik wil ook graag weten wat jullie daarvan vinden. (en of jullie denken dat het kan)
Wanneer google het niet goed heeft opgepakt en bijvoorbeeld rechtstreeks naar gastenboek.php gaat, kan ik de URL opvragen en wanneer die niet de standaard URL is, doorsturen naar URL?id=5 (waabij ik ervan uitga dat 5 het id is waarmee gastenboek wordt geladen)
Dan wordt door die ?id=5 in het I-frame automatisch gastenboek geladen.
Ik weet nog niet of dit mogelijk is, heb ik nog niet getest.
maar de pagina's die in de iframe werden geladen werden ook gevonden door google
je zou dit stukje script kunnen gebruiken om te kijken of google langs komt op je website:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?
$email="[email protected]";
if(eregi("google",$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']))
{
mail($email, "Google langs geweest", "Google kwam op ".$_SERVER['REQUEST_URI']." om de site te indexeren.");
}
?>
$email="[email protected]";
if(eregi("google",$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']))
{
mail($email, "Google langs geweest", "Google kwam op ".$_SERVER['REQUEST_URI']." om de site te indexeren.");
}
?>
google zag zelfs de config van de website zo ma ik kweet ook niks zeker maar doormiddels van dit script zou je daar achter kunnen komen:)
GR. mebus!
Hoe bedoel je dat? Dat google bijv naar mijn gastenboek zou linken en dat die dan alles (de index.php) en in de I-frame ook het gastenboek?
Want dat is wel wat ik wil. Google moet er goed mee kunnen werken.
Het maakt me niet uit of Google langskomt, maar ik wil gewoon weten hoe Google het interpreteerd.. Het is niet de bedoeling dat je via google gewoon "los" in gastenboek.php komt.
zal zo ff verslag uitbrengen
GR. mebus!
Google kwam op /dutchcrime2005/click.php?clan=denhelder om de site te indexeren.
Google kwam op /dutchcrime2005/hangman.php?speel=ja&letters=DFRSTLNIOAE&n=18 om
de site te indexeren.
en zo heb ik dankzij dat scriptje nog iets van 300 á 500 emails ontvangen
maar die pagina's kwamen nooit op de zoekpagina's terecht omdat er geen meta tags instonden
dus zolang jij geen meta tage hebt staan in je config neemt ie die niet op:)
ikzelf had daarom dan ook alleen maar meta tags op de index
en die nam ie wel op:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=dutchcrime2005&meta=
mijn site staat er niet meer tussen stond wel:)
na ja ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen
GR. mebus!
Oké.. bedankt Mebus.. Ik ga wel I-frames gebruiken, dat werkt veel gemakkelijker met links maken en dergelijke. En de pagina wordt niet steeds helemaal gerefreshed.
I-frames vind ikzelf ook altijd lekker om mee te werken
en heb hierbij totaal geen problemen mee integenstelling tot andere die het maar
ransig vinden om te gebruiken
GR. mebus!