Iframe hoogte automatisch met uitschuifbaar menu ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ricardo B

Ricardo B

14/03/2017 13:49:55
Quote Anchor link
Hoi

Ik ben momenteel met een site bezig waarbij ik links een menu heb met uitklapbare items maar als ik alle menu buttons uit klap dan is het menu lang maar de iframe "rekt" niet mee waardoor er dus een lege ruimte onder het iframe ontstaat....

/////////////////////////
/////\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
/////
/////
/////

//// = menu (uitgeklapt)
\\\ = iframe met daarondereen lege ruimte.

Het is wel zo dat als er een lange pagina in het iframe word geladen het iframe wel mee rekt.

maar ik wil dus dat het iframe met het frame mee rekt.

Ik zat zelf te denken, als het menu uit word geklapt dan word de tabel height uitgerekt is het niet mogelijk om met een script of iets dergelijks de tabel height af te lezen als deze word uitgerekt om deze weer te koppelen met de iframe ?

PHP hulp

PHP hulp

06/11/2024 05:31:15

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/03/2017 16:14:20
Quote Anchor link
Waarom gebruik je in eerste instantie een iframe. Indien je geen iframe had, had je dit probleem ook niet? Je kiest (op voorhand?) voor een workaround, kun je niet beter de oorzaak van het probleem wegnemen?

Ricardo B

Ricardo B

14/03/2017 17:41:55
Quote Anchor link
Het is voor mij alweer een tijd geleden, wat kan ik als alternatief gebruiken van een iframe?

Toevoeging op 14/03/2017 18:40:06:

Ik ben momenteel bezig met het volgende:

<div class="container" role="main">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

// load the content
        $page = isset($_GET['page']) ? $_GET['page'] : "home.php";

if( file_exists($page)) include($page);
        else include("404.html");

?>

</div>

De iframe is vervangen door dit stukje script is het noodzakelijk om het menu ook om te scripten met divjes om het geheel goed werkend te krijgen ?

Toevoeging op 14/03/2017 18:44:33:

en de functie session start moet die nog steeds aan elke pagina worden toegevoegd of met dit script alleen op de index pagina?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.