iframe - kijken waar iframe inzit (site)
iemand heeft een website zonder dat ik het weet (www.iemand.nl) , die maakt een iframe naar mijn site (www.mijnsite.nl).
is het mogelijk dat ik gegevens opsla met eerst het ip (dat weet ik) en dan dus waar het iframe is geladen (de url dus waar het iframe opstaat) ( op www.iemand.nl)
let op, iemand.nl en mijnsite.nl zijn voorbeelden!
Ik denk dat je moet kijken naar frame killers (javascript) en dan zorgen dat je de data krijgt zodat je het kunt loggen.
Maikel schreef op 14.07.2009 19:47:
let op, iemand.nl en mijnsite.nl zijn voorbeelden!
Muhahahaha, ik zat al tijd kijken: die sites doen het helemaal niet :S
TJVB schreef op 14.07.2009 20:11:
Ik denk dat je moet kijken naar frame killers (javascript) en dan zorgen dat je de data krijgt zodat je het kunt loggen.
maar ik hoef ze niet te killen.. ik wil graag zien waar mijn iframe opstaat..
en hierboven me, ik d8 al van toen ik het doorlas dat dit ging gebeuren :P
Maikel schreef op 14.07.2009 20:17:
Ik was sarcastisch..
Maar een iframe is in weze een compleet nieuwe pagina, het is toevallig dat ie in een pagina staat, maar je kunt dus moeilijk informatie over de parent pagina terug sturen naar de server..
... en dan zorgen dat je de data krijgt zodat je het kunt loggen.
Hoe wil je die data krijgen? Dat killen gebeurt client-side, hoe wil je dan die data ophalen een pagina verder over de vorige pagina. Vervolgens zou je die dan willen versturen naar de server wat nog een request kost, niet slim..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
De url van die pagina versturen naar de server, dan kun je vanaf daar verdere informatie ophalen.
En hoe kom je aan die url? Ga je eerst kijken of je in een frame zit, dan ga je eens rustig de url versturen naar de server en dan ga je het frame killen?
niet killen :)
@Tommy, het gedeelte dat daadwerkelijk de kill goed sloop je er dan natuurlijk uit