IFRAME met transparency??

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Franko

Franko

24/10/2006 11:10:00
Quote Anchor link
Ik probeer al enige tijd een scriptje te maken om een IFRAME te maken met een transparante achtergrond. (allowTransparency="true" en met Body style: Background-olor: transparent;). Maar dit werkt niet bij mij helaas. Geen idee waarom want ik heb diverse stukken gelezen waar deze code wel schijnt te werken (bv http://handleidinghtml.nl -- hfdst Frames). Nu weet ik dat veroudere browsers dit niet ondersteunen, maar mijn versie moet het kunnen.

Ik kom er niet uit. Zou het bv met een PHP code wel lukken? Zo ja, waar kan ik die info vinden of heeft iemand een idee en vb hoe dit wel moet dan?

Een vb zoals ik bedoel staat bv op:
http://www.autobedrijf-koudijs.nl/index1.html

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Groet,
Franko

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 07:50:36

Jelmer -

Jelmer -

24/10/2006 11:26:00
Quote Anchor link
Hun iframe is niet transparant, maar ik neem aan dat je dat al wist.

PHP-code zal je niet veel verder brengen aangezien PHP gaat over het server-gedeelte, het opbouwen van de broncode van de pagina. HTML en CSS (en Javascript eventueel) zorgen voor de daadwerkelijke vertoning en zijn de enigen die in direct contact staan met de webbrowser.

Robert Deiman

Robert Deiman

24/10/2006 11:27:00
Quote Anchor link
Als je met CSS in de background property van de body transparent zet, zou het volgens mij al goed moeten zijn, waarom het bij jouw niet werkt weet ik zo niet.. Ik heb zelf ook zoiets gebruikt in een site van me (alleen daaar werkte ik met Opacity, om het niet helemaal transparant te maken)

Die allowTransparency="true" moet je bij het maken van je Iframe gebruiken he:

<iframe class="nepframe" id="nepframe" name="nepframe" src="pagina.php" allowTransparency="true">

En dan inderdaad in de body van het src bestand van je Iframe, moet je de style zo doen:

body {
background-color:transparent;
color:#000000;
}

Ik denk dat je iets verkeerd hebt gedaan, of een klein typefoutje ofzo, bij mij werkt het prima zo.

Franko

Franko

24/10/2006 12:17:00
Quote Anchor link
Heren,

Bedankt voor de info.
Ik heb hem inmiddels draaiende.

Ik denk dat het een combinatie was van tikfoutje en iets vergeten.
In het IFRAME heb ik staan:allowtransparency="true"

En ik heb in de body van het document (wat ik in het IFRAME plaats) STYLE="background-color: transparent;" gezet.

Deze combinatie werkt goed.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.