Iframe plaatsen/stylen
eindelijk heb ik mijn iframe werkend, alleen nu gaat hij nog niet helemaal soepel op de website. hij past de style van de bestaande website aan, en dat moet natuurlijk niet.
zie: www.ikprint.nl
daar zie je aan de zijkant een balk, die moet position fixed zijn en dan gewoon meescrollen, maar de rest van website moet hetzelfde blijven.
Ik gebruik dit als iframe code:
<iframe src="http://www.ikprint.nl/test/index.php" height="40%" width="40%" style="position: fixed; right: 0;" frameborder="0" />
Ik krijg ook deze melding in mijn firebug console:
ReferenceError: $ is not defined
[Afbreken op deze fout]
$(document).ready(function() {
Maar daar begint mijn jquery, maar ik begrjip niet wat er fout aan is, want mijn jquery werkt wel gewoon in het iframe.
Kan iemand mij helpen zodat hij wel gewoon goed werkt?
Gewijzigd op 07/06/2013 09:02:46 door Jerry php
Waarom gebruik je iframe's? Dit is in deze tijd meer gemakzucht en wordt nauwelijks meer gebruikt. Ik raad je aan om het gewoon met div'jes te doen, moet je een externe pagina inladen, of wil je dat? Anders kan ik me geen reden verzinnen waarom je iframes zou willen gebruiken.
En andere plaatsen heb ik al geprobeerd, ik krijg hetzelfde probleem, maar dan bijvoorbeeld met andere plaatsen. Zoals dat de header in een keer full page is ofzo.. Dus hij pakt dan heel dat stuk, zoals hij nu doet.
Anders zet dat iframe eens in een div met dezelfde afmeting, dan kun je die div stylen en plaatsen. Wat je ook kunt doen is die inline css (je style="....") eruit slopen en je iframe gewoon een id geven. Dan style je dat id in je stylesheet, en ga je spelen met verschillende instellingen.
P.S. tevens heb je ook veel 'onzin' in je stylesheet staan. Zo heb je bij #article alle border en marges los staan en op 0px, waarom is dit? is compleet overbodig.
Gewijzigd op 07/06/2013 09:20:03 door Chris PHP
Toevoeging op 07/06/2013 09:22:54:
Dat komt omdat het een en ander uit die website heb gesloopt, maar de css niet verandert heb, maar wanneer de div uit de html is, kan de css geen kwaad.
JIJ kunt niet vanuit jou iframe bepalen hoe de beheerder jou iframe inlaad. Jij kunt hem bij jou fixed maken, maar als ik hem rechtsonder zet en hem mee laat scrollen bepaal ik dat.
Test dit, door die pagina op een andere website ZONDER te stylen in te laden, en kijk wat er gebeurd. Tevens heb je het iframe in het article div staan wat waarschijnlijk WEL meescrolled. Dus je iframe staat fixed in die div wat geen enkel nut heeft.
Plaats dat iframe eens buitend die div.
Maar dat klopt ook, het maakt mij niet uit waar je hem neerzet, het gaat er mij om dat hij altijd mee scrollt en de pagina niet verkeerd wordt zoals nu.
Toevoeging op 07/06/2013 09:33:55:
Ik heb hem nu onder de body tag geplaatst.
Lijkt me vrij logisch toch?
Toevoeging op 07/06/2013 09:55:58:
Ik heb nu al wel een verandering. ik had iframe afgesloten met /> en nu gewoon met </iframe>
Dat scheelt al heel veel, enkel is mijn footer nog niet terug..
heb je een idee?
Uhmmm... als ik kijk op je pagina staat er geen footer in, dus ook logisch dat je die niet ziet. Misschien per ongeluk verwijderd met wijzigingen?
Maar die ziet hij op een of andere manier niet meer..
Hij is leeg.. mega stomme fout, sorry..
Tja dan zul je ook niet veel zien :-P