Iframe responsive maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »
G Jansma

G Jansma

17/11/2018 16:57:05
Quote Anchor link
Hallo,

Op mijn website bied ik de mogelijkheid aan anderen om een gedeelte van mijn site te embedden. Nou geef ik, net als bijvoorbeeld Youtube, een width en height mee aan het iframe. Het probleem is alleen dat dat op mobiele websites niet helemaal goed uitkomt.

Ik heb gezocht hoe ik dat kan oplossen, maar kom eigenlijk alleen maar uitleg tegen waarbij je zelf het iframe op je site wilt. Dus waarbij je zelf de mogelijkheid hebt om een div om het iframe heen kan bouwen. Dat heb ik dus niet in dit geval.

Enig idee hoe ik kan zorgen dat het iframe responsive is, maar dan binnen de <iframe>...</iframe> tags wordt geregeld?

Groet

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 21:05:07

Adoptive Solution

Adoptive Solution

17/11/2018 18:17:28
Quote Anchor link
Hier is code die ik ooit tegenkwam.

Bij de tweede <style> vul je bij #video max-width de breedte in.

Bij canvas en iframe de breedte en de hoogte.

Bij iframe src de link naar de video.

Als je een andere max-width wilt hebben hoef je alleen bij #video de juiste waarde in te vullen.

De rest is oefenen met de juiste verhouding.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<style>

#video img,
#video iframe,
#video embed,
#video object,
#video video,
#video canvas {
    top: 0px;
    left: 0px;
    width: 100%;
    max-width: 100%;
    height: auto;
    }

#video img,
#video iframe,
#video embed,
#video object,
#video video {
    height: 100%;
    position: absolute;
    }

</style>

<style>

#video {
    max-width: 720px;
    overflow: hidden;
    position: relative;
}

</style>

<h2>Scalable video</h2>

<div id="video">

<canvas width="720" height="405" ></canvas>

<iframe src="//player.vimeo.com/video/88198290?badge=0" width="720" height="405" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>

</div>

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/11/2018 00:15:46
Quote Anchor link
Wat je ook vaak ziet is een klein formaat, en in het paneel van youtube zelf zit gewoon een knop om dit schermvullend te maken?

G Jansma

G Jansma

18/11/2018 00:33:51
Quote Anchor link
Het is een site met sportuitslagen. Om de bekendheid van de site te vergroten is het voor mij goed als veelbezochte sites een deel van de uitslag embedden. Dus het gaat niet om video's in dit geval.

De code die ik nu aanbied is van <iframe> tot </iframe> met width en height. Youtube doet dat ook zo zag ik bij insluiten.

In het voorbeeld van Adoptive Solution zit je wel buiten het iframe te kleuren met #video. Of zou ik dan gewoon een div eromheen moeten zetten met inline style element? Dat ziet er misschien wat raar uit voor degene die het embed, maar kan in principe geen kwaad toch? Ik had al zoiets geprobeerd met die voorbeelden maar dan gaat het telkens mis met de hoogte, meeste voorbeelden gaan allemaal uit van video namelijk.

@Thomas: Heb je een concreet voorbeeld? Of gaat dat ook specifiek over video?

Adoptive Solution

Adoptive Solution

18/11/2018 16:37:26
Quote Anchor link
Deze code kan je voor elk soort media gebruiken waarvoor het nodig is om, in dit geval, een iframe te gebruiken.

Alleen de width en height in de 2de <style> set en <canvas> aanpassen.

Voor het leuk is de scrollbar aangepast. Ben vergeten waar ik het heb gevonden.

Code werkt op Desktop en, in mijn geval, een iPad.

Paginavenster vergroten, verkleinen, in landschap of portret. Het werkt.

Het helpt ook als de in de sluiten pagina ook responsive is.

Hoe je de code verspreid naar derden moet u zelf oplossen. Misschien in een makkelijk pakketje aanbieden zodat de ontvanger het alleen hoeft te plakken.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
<style>

#display img,
#display iframe,
#display embed,
#display object,
#display video,
#display canvas {
    top: 0px;
    left: 0px;
    max-width: 100%;
    height: auto;
    }

#display img,
#display iframe,
#display embed,
#display object,
#display video {
    position: absolute;
    border-collapse: collapse;
    }

</style>

<!-- BEGIN in style hierna eigen waarden gebruiken -->

<style>

#display {
    max-width: 920px;
    position: relative;
    -webkit-overflow-scrolling: touch;
}

#display iframe {
    border:none;
}

@media (min-device-width:320px) and (max-device-width:1200px) {
    #display {
        overflow-y: scroll;
    }
}

</style>

<!-- EINDE in style hierna eigen waarden gebruiken -->

<!-- Geef de standaard scrollbar een leuke uiterlijk -->

<style>

#display ::-webkit-scrollbar {
    width: 12px;
}

/* Track */
#display ::-webkit-scrollbar-track {
    -webkit-box-shadow: inset 0 0 6px rgba(0,0,0,0.3);
    -webkit-border-radius: 10px;
    border-radius: 10px;
}

/* Handle */
#display ::-webkit-scrollbar-thumb {
    -webkit-border-radius: 10px;
    border-radius: 10px;
    background: rgba(255,0,0,0.8);
    -webkit-box-shadow: inset 0 0 6px rgba(0,0,0,0.5);
}
#display ::-webkit-scrollbar-thumb:window-inactive {
    background: rgba(255,0,0,0.4);
}
</style>

<h2>Scalable webpagina in iframe</h2>

<div id="display">
    <canvas width="920" height="550" ></canvas>
    <iframe src="https://maken.wikiwijs.nl/96699/" width="100%" height="100%"></iframe>
</div>
Gewijzigd op 18/11/2018 16:38:58 door Adoptive Solution

G Jansma

G Jansma

19/11/2018 13:31:24
Quote Anchor link
Ik heb je voorbeeld even geprobeerd, maar in dat voorbeeld wordt een iframe met scroll gebruikt, dat wil ik niet. De breedte gaat op die manier wel goed op de mobiel, maar de hoogte niet.

Mijn iframe is (maximaal) 600x450. Op de desktop doet hij het dan goed als ik dat in de canvas en #display zet. Op de mobiel krijg ik dan maar 2/3 van de hoogte, waardoor een deel verstopt is. Enig idee hoe ik dat kan voorkomen?

Adoptive Solution

Adoptive Solution

19/11/2018 14:04:59
Quote Anchor link
Kijk eens of dit helpt :

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@media (min-device-width:320px) and (max-device-width:1200px) {
    #display {
        overflow-y: scroll;
    }
    #display canvas,
    #display iframe {
        height: 450px;
    }
}

G Jansma

G Jansma

19/11/2018 15:56:04
Quote Anchor link
Kijk aan, dat werkt! Ik bied nu ook gewoon de code kant-en-klaar aan, maar dan dus alleen <iframe>...</iframe>.

Het enige is dat ik dan dus een soort eigen CSS-pakketje voor de responsive versie moet meegeven denk ik? Zodat de display en canvas de juiste styling krijgen?

Dus:
<responsive css voor iframe>
<display>
<canvas>
<iframe>
...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.