Iframe werkt niet in IE maar wel in Chrome
Ik heb met Iframe een webpagina in mijn website gezet.
Het resultaat was perfect toen ik het bekeek in Chrome.
Toen ik het in Internet Explorer bekeek klopte het echter niet!
Ondanks dat ik height="100%" had ingesteld, was het scherm heel klein...
Ook in Firefox klopte het niet, terwijl het in Safari weer wel goed wordt weergegeven.
Het gaat om de url: http://vanlennep.t35.com/Dagvangsten.htm
De code die ik heb gebruikt:
<iframe src="http://trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=198&land=1&site=0&taal=1" height="100%" width="100%"></iframe>
Wat heb ik verkeerd gedaan?
Groet,
Lars
dan moet je er ook voor zorgen dat de celgrote groot is.
nu staat er "height="100% van cel" width="100% van cel"
Je kan het best met include werken dat is altijd een betere weergave.
Wat bedoel je met include?
geen iframes en tabellen gebruiken voor opmaak
En tabellen voor opmaak gebruiken werkt voor de beginnende websitebouwer zoals ik, best goed. Het kan vast veel beter en professioneler, maar dat is voor mij nog te ingewikkeld.
Lars Buckx op 08/07/2011 17:04:51:
Ik gebruik iframe ook niet voor opmaak, maar om een andere site op mijn pagina weer te geven.
En tabellen voor opmaak gebruiken werkt voor de beginnende websitebouwer zoals ik, best goed. Het kan vast veel beter en professioneler, maar dat is voor mij nog te ingewikkeld.
Tables zijn echt al weer een tijdje de deur uit.. Gebruik divs zelfs voor een beginnende websitebouwer (dan juist!) gebruik divs anders leer je jezelf foute dingen aan. En voor een pagina inladen kun je inderdaad beter de include() functie in PHP gebruiken (zoek maar op Google: include php).
ik gebruik daar tabbelenvoor -( omdat ik niet veel css ken )- voor' mij valt het zeer goed mee maar dat is nu eenmaal de evolutie van website's
Probeer dat eens?!
Dillen, via jou code krijg ik in alle browsers inderdaad de webpagina in het geheel. Ik krijg echter niet meer mijn eigen menu er boven....
Ik zal eens proberen te werken met div's. Al heb ik nog geen nadelen gevonden aan het werken met tabellen...
Groet,
Lars
@Lars Dit komt omdat de iframe die ik net gepost heb als style heeft dat hij boven alle elementen komt helemaal linksbovenin de pagina. Je kunt left en top wijzigen voor je eigen menu. Bijv top: 100px; waardoor je menu (van 100px) te zien is.
Groet,
Lars
Lars, als je in de link naar Trektellen &site=2 zet wordt het wellicht nog wat beter.
gerard, waarom reageren op een oud topic?
En voor je vraag heb je al 2 topics.
Alvast bedankt.
Ik zal deze voor de overzichtelijkheid even sluiten.