(i)Frames nabootsen met divs

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martin Kanters

Martin Kanters

17/01/2009 16:41:00
Quote Anchor link
Hallo, daar ben ik dan weer..
Dat van Iframe naar divs omtoveren blijkt niet zo gemakkelijk te willen gaan.

Even uitleggen hoe mijn site(spel) in elkaar zit.
Ik heb pagina(i.php) waarin een div menuleft, div content en een div menuright zit.
In div menuleft staan een aantal links, 30 ofzo.
Het is de bedoeling dat als je op de link klikt er een pagina geopent wordt in de content div.
Dit doe ik via Ajax, zodat hij niet de hele tijd de pagina hoeft te refreshen.
Ik zorg dat ajax een php pagina opent waarin hij de file include.
Dit is me opzich wel gelukt, alleen krijg ik het probleem dat geen enkele javascript code wordt uitgevoerd in die pagina.

Wanneer die php de file(die in content moet) include wordt de javascript overgeslagen..
Hebben jullie een ander idee hoe ik efficient iframes kan nabootsen met divs, javascript en misschien ajax?
ik wil graag dat er niet al te veel refreshes zijn als dat kan.

Martin

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 12:51:12

Hipska BE

Hipska BE

17/01/2009 17:00:00
Quote Anchor link
Dus je hebt een div die de iframe voorstelt. Die inhoud moet dus herladen worden dmv ajax. zie http://www.prototypejs.org/api/ajax/updater

Jason de Ridder

Jason de Ridder

17/01/2009 18:36:00
Quote Anchor link
je kan geen body e.d. in een div zetten. JavaScripts moet je inladen zodra de pagina netjes weergegeven is. Kan met een event van Prototype.
Daarnaast waarom zou je hele pagina's met AJAX inladen. Als alleen je content kan dat gewoon met een aparte pagina. Je browser cached toch een hoop... maakt qua laadtijd niet zoveel uit.

Martin Kanters

Martin Kanters

17/01/2009 19:09:00
Quote Anchor link
Jason de Ridder schreef op 17.01.2009 18:36:
je kan geen body e.d. in een div zetten. JavaScripts moet je inladen zodra de pagina netjes weergegeven is. Kan met een event van Prototype.
Daarnaast waarom zou je hele pagina's met AJAX inladen. Als alleen je content kan dat gewoon met een aparte pagina. Je browser cached toch een hoop... maakt qua laadtijd niet zoveel uit.

Kan je misschien wat duidelijker zijn over dat event met Prototype?
en als je inderdaad gelijk hebt met de laadtijd vraag ik mij hetzelfde af.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.