Ik ben opzoek naar een poll script die voldoet aan W3C XHTML 1.0 Transitional.
ToySoldier schreef op 20.11.2008 21:55:
mmm ok, als je net als Joep Tegelaar een ontzettend te gek cool gave (?) w3c logo op je site wil, dan lijkt het me wel handig deze ook echt 100% valid te maken :)Vind het sowieso niet nuttig om een pagina 100% xhtml valid te maken. Voor mede-programmeurs, ok leuk en aardig. Maar het nut is er verder niet.
(En nee, dit betekent niet dat ik elke tag verkeerd afsluit en van die onzin, maar 100% goede xhtml is niet nuttig)
(En nee, dit betekent niet dat ik elke tag verkeerd afsluit en van die onzin, maar 100% goede xhtml is niet nuttig)
Verder kost het ook niet veel moeite om dit te doen, alleen met sommige open source editors wordt het lastig om XHTML Strict aan te houden.
En natuurlijk voor jullie.
Het nut van 100% goede XHTML is misschien niet direct merkbaar, dat kan ik wel van je begrijpen, maar er is een standaard, en deze is er niet voor niets. Met goede valide code is het verschil tussen verschillende browsers (IE6 en lager even buiten beschouwing latend) zo klein als het kan zijn.
Daarnaast zal naar alle waarschijnlijkheid ook MS zich met browsers meer en meer aan de standaarden gaan houden.
Het nut is nu en voor jou misschien niet merkbaar, en in sommige gevallen zal je er ook weinig tot niets van merken als je het niet goed hebt opgebouwd, maar de standaarden zijn er met een reden.
Als je je gewon aanleert CSS te gebruiken voor de opmaak en de boel afsluit is ook het XHTML valide maken van je code (als die dat dan aan het einde niet al is) een eitje.
Maar als je toch goede XHTML schrijft. Weet elke browser toch wat tie er mee moet doen?
Jep, zoals Robert Deiman dus zegt. ;-)
Ik ga toch nog maar eens goed nadenken of het nuttig is zo'n W3C logo!
:-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joep Tegelaar