Ik probeer hier te vinden iets over parse error
kan iemand mij verwijzen. ben op zoekt naar deze fout in mijn script.
(Hint.....)
Doorgaans staat er ook een regelnummer bij. Kijk eens op die regel / een paar regels er voor.
Ik vond de reactie van de glazen bol leuk
En ik kan me niet voorstellen dat je script alleen een accolade bevat. Lees 'Obelix en Idefix' hun reactie nog eens goed...
$dbres = mysql_query("SELECT *,UNIX_TIMESTAMP(`online`) AS `online` FROM `admins` WHERE `login`='{$_SESSION['plusexadmin']}'");
$data = mysql_fetch_object($dbres);
$_SESSION['plusexadmin'] = $data->login;
if($data->ip == '')
}
$page = $_GET['x'];
Met de code die je toont is mogelijk niks mis. Wel wil ik je vragen om deze tussen [code] en [/code] te plaatsen.
Gewijzigd op 08/04/2013 18:25:39 door - Ariën -
Wat is regel 8?
t.a.v. je code: selecteer het veld/de velden die je wilt i.p.v. * te gebruiken.
Zorg voor foutafhandeling bij je query.
Lijn je code uit -> waar hoort de } bij op de een na laatste regel van bovenstaande code?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
if(isset($_SESSION['plusexadmin'])){
$dbres = mysql_query("SELECT *,UNIX_TIMESTAMP(`online`) AS `online` FROM `admins` WHERE `login`='{$_SESSION['plusexadmin']}'");
if($data->ip == '')
}
$page = $_GET['x'];
if($data->ip == '')
}
$page = $_GET['x'];
Ik zie niks vreemds.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
include('config.php');
if($data->ip == '')
}
$page = $_GET['x'];
?>
include('config.php');
if($data->ip == '')
}
$page = $_GET['x'];
?>
Gewijzigd op 08/04/2013 18:48:52 door - Ariën -
Oke dat had ik nog niet gezien, maar deze staat toch op regel 8
Ja, maar PHP doet aan 'begrijpend lezen'....
Dennis bodrij op 08/04/2013 18:52:58:
Oke dat had ik nog niet gezien, maar deze staat toch op regel 8
De accolade op regel 8 hoort bij het if-statement op regel 3. Het if-statement op regel 7 is incompleet en dus kijkt PHP als hij bij regel 8 is vertwijfeld omhoog wat hij met die onverwachte accolade moet...
Toevoeging op 08/04/2013 19:14:28:
Oke willem vp moet deze dan verplaatsen naar regel 3
Weet je dat niet, haal die regel dan gewoon lekker weg.
Ik ga er even weer naar kijken, nou als ik de regel gewoon verwijder doet hij het gewoon maar ik kan toch niet zomaar een stukje code verwijderen (goeie tip aar)
Hoe kom je aan die code?
Dennis bodrij op 08/04/2013 19:11:12:
Oke willem vp moet deze dan verplaatsen naar regel 3
Absoluut niet! Met { } geef je een blok code aan. In dit geval betekent het dat de regels 4 t/m 7 alleen moeten worden uitgevoerd als het if-statement in regel 3 waar is. Als je de accolade op regel 8 verplaatst naar regel 3, heeft dat if-statement geen functie meer en worden regel 4 t/m 7 altijd uitgevoerd.
De truuk zit hem in het corrigeren van regel 7. Daar staat een if-statement zonder (verplicht) codeblok. Dat kan twee dingen betekenen:
1) Dat deel van de code nog niet klaar. Je zou dan een leeg codeblok (dus { } zonder commando's ertussen) kunnen invoegen.
2) Die code is helemaal niet relevant meer, maar bij het verwijderen is dat ene regeltje blijven staan. In dat geval zou je regel 7 kunnen verwijderen.