Ik probeer hier te vinden iets over parse error
Dennis bodrij op 08/04/2013 19:26:44:
Wat voor gevolgen zal dit hebben? stukje code verwijdert
Als je deze regel verwijdert, heeft dat geen effect. Het statement zelf checkt of een bepaalde variabele leeg is. Waarschijnlijk zou er iets wel of niet moeten gebeuren als dat zo is, maar aangezien die code er niet (meer?) is, is ook de check niet relevant en kan dus verwijderd worden.
Regel 7 verwijderd ik kan nu wel gewoon weer inloggen in de admin maar welke gevolgen zou dit hebben? nu kunnen er misschien 2 personen vanuit het zelfde ip adress kunnen inloggen ofzo
De statement kijkt alleen of iets leeg is (als vergelijking).
Gewijzigd op 08/04/2013 19:40:06 door - Ariën -
Dennis bodrij op 08/04/2013 19:35:02:
Regel 7 verwijderd ik kan nu wel gewoon weer inloggen in de admin maar welke gevolgen zou dit hebben? nu kunnen er misschien 2 personen vanuit het zelfde ip adress kunnen inloggen ofzo
Dat is niet goed te zeggen zonder de software beter te kennen. Het kan zijn dat die check op een leeg IP-adres een soort foutcontrole is op de gegevens die zijn opgehaald uit de database (al zou ik dat dan een regel eerder doen) maar het kan ook zijn dat een leeg ip-veld betekent dat er geen beperking zit op het IP-adres vanwaar je kunt inloggen als administrator.
Aangezien het leeg zijn van dat veld wordt behandeld als aparte conditie, zou ik verwachten dat het hoogstens kan betekenen dat je als administrator wordt beperkt in de adressen vanwaar je kunt inloggen.
Gewijzigd op 08/04/2013 19:42:46 door Willem vp
ja dat lijk mij ook wel handig, ik zal eens proberen een update te doen, ik heb dit script overgenomen, en moest de update uitvoeren heb ik ook gedaan, vandaar de fout, de update moest nieuwe gegevens vervangen, zoals de admin er nu uitziet is ook niet de bedoeling, die zegt dat ik rechten heb, en zegt niet toegestaan in demo?
dan is er inderdaad *ergens* een if-statement mis...
Kan ik nogmaals de update uitvoeren?
gezien je zoveel vragen, vraag ik me beter af of je niet beter een goede PHP-tutorial kan doen, dan dat je zomaar wat probeert aan te passen.
Door te proberen leer ik het snelst aar, maar inderdaad zal ik daar eerdaags toch maar mee beginnen het boek heb ik al aangeschaft, tijd, je moed er tijd voor vrij maken, je hebt gelijk
Hoe houd je een applicatie veilig etc...
bedankt voor jullie geduld en tijd, ga opnieuw updaten, en daarna zie ik wel weer fijne avond (sluiten)