Ik work elke keer uitgelogd door session_destroy();

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Sara Z

Sara Z

10/01/2012 13:08:22
Quote Anchor link
Hi,

Ik heb een probleem met de session_destroy();

Elke keer als ik op verzenden klik, word ik uitgelogd. Ik heb dit uitgezocht en nu blijkt dat het door session_destroy(); komt.

Uitleg:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
if ($action == "verzenden") {

session_start();
$_SESSION['errors'] = array();
...

session_destroy();  

if (!$error) {
Verzenden
?>

Weet iemand de oorzaak?
Kun jij met php bijvoorbeeld alleen maar een (1) sessie afmaken (Destroy) in plaats van alles?

Alvast bedankt voor de hulp,
Cruxy
Gewijzigd op 10/01/2012 13:10:00 door Sara Z

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 07:34:08

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

10/01/2012 13:12:59
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
<?php
unset($_SESSION['errors']);
?>

Sara Z

Sara Z

10/01/2012 13:19:47
Quote Anchor link
Hi Nick,

Bedoel je unset($_SESSION['errors']); gebruiken in plaats van session_destroy();?

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

10/01/2012 13:29:15
Quote Anchor link
Ja, als je niet alle sessies wilt verwijderen kan je unset gebruiken.
Dus als je de sessie "errors" destroyed wilt hebben doe je:
Code (php)
1
2
3
<?php
unset($_SESSION['errors']);
?>

Jelle -

Jelle -

10/01/2012 13:31:07
Quote Anchor link
S Z op 10/01/2012 13:19:47:
Hi Nick,

Bedoel je unset($_SESSION['errors']); gebruiken in plaats van session_destroy();?

Met session_destroy() gooi je in principe de sessie weg en dat wil je in dit geval niet hebben, met unset() kun je een variabele of een index van een array weer legen, ongevuld maken.

Dus met unset($_SESSION['errors']) zal isset($_SESSION['errors']) weer false geven en dus de index zal weer niet bestaan.

Sara Z

Sara Z

10/01/2012 13:35:49
Quote Anchor link
Bedankt Nick en Smur. Nu is het duidelijker.

Ik wens jullie een fijne dag verder,
SZ

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.