Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ((!isset($_POST["enquete"])) or ($_POST["enquete"]>2) or ($_POST["enquete"]<0));
{
echo "<p>selecteer een schaal!<p><a href="enquete.htm">Naar de enquete terug</a>";
exit;
}
?>
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' on line 17
Hierboven staan regel 14 t/m 19
Ik ben al een tijdje aan t zoeken, maar ik zie niet wat de fout is... Iemand anders wel?
Als je quotes gebruikt in een string, moet je wel de quotes escapen, of een ander type quotes gebruiken:
echo "<p>selecteer een schaal!<p><a href=\"enquete.htm\">Naar de enquete terug</a>";
of
echo '<p>selecteer een schaal!<p><a href="enquete.htm">Naar de enquete terug</a>';
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ((!isset($_POST["enquete"])) or ($_POST["enquete"]>2) or ($_POST["enquete"]<0));
{
echo "<p>selecteer een schaal!<p><a href="enquete.htm">Naar de enquete terug</a>";
exit;
}
?>
moet worden:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
{
echo "<p>selecteer een schaal!<p><a href=\"enquete.htm\">Naar de enquete terug</a>";
exit;
}
?>
Je moet die dubbele quotes ( " ) escapen met een'\'
btw vopor alles wat voor PHP dient gebruik je best enkele quotes
$_POST["enquete"]
Kan je best veranderen in
$_POST['enquete']
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ((!isset($_POST['enquete'])) or ($_POST['enquete']>2) or ($_POST['enquete']<0));
{
echo '<p>selecteer een schaal!<p><a href="enquete.htm">Naar de enquete terug</a>';
exit;
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
Red Crew@Redcrew: uit verschillende benchmark-tests blijkt dat het verschil tussen enkele en dubbele quotes voor wat betreft de snelheid van een script te verwaarlozen is. Het is dus een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Het komt natuurlijk de overzichtelijkheid van je scripts ten goede als je consequent bent in het gebruik er van.
Geeft het bij de superglobals soms geen problemen als je dubbele quotes gebruikt ?
Volgens mij niet. Ik hou zelf de volgende regel aan: altijd enkele quotes, behalve in queries.
Dit vind ik een
goed artikel over enkele en dubbele quotes.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ((!isset($_POST['enquete'])) or ($_POST['enquete']>2) or ($_POST['enquete']<0))
{
echo '<p>selecteer een schaal!<p><a href='enquete.htm'>Naar de enquete terug</a>';
exit;
}
?>
hmm... bedankt voor jullie reacties, maar ik heb er nu single quotes van gemaakt, maar hij geeft nog dezelfde foutmelding.... Zitten er nog meer fouten in?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ((!isset($_POST['enquete'])) or ($_POST['enquete']>2) or ($_POST['enquete']<0))
{
exit;
}
?>
Edit:lol, dacht dat equeste.htm een variable was (door de highlighting).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
Bo azQuote:Volgens mij niet. Ik hou zelf de volgende regel aan: altijd enkele quotes, behalve in queries.
Onbewust volg ik die regel ook altijd :)
Ik heb het nu zo gedaan als Han zei, en dan doet 'ie het :D
bedankt!