images mergen naar slideshow

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Freak

PHP Freak

30/05/2009 10:35:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal!

Ik ben bezig aan een website waar gebruikers maximaal drie foto's van zichzelf kunnen uploaden. Nu lijkt het me leuk om van de foto's die zei hebben geupload een soort van slideshow te maken. Het mooiste zou ik het vinden als er een manier was om deze foto's met PHP om te zetten naar een GIF-slideshow, zodat het inladen van deze slideshow lekker snel gaat. Het mooiste zou ik het vinden als de ene foto een beetje smooth in de andere overgaat...

Heeft iemand misschien enig idee of hier leuke programmaatjes voor zijn of dat dit op één of andere manier eenvoudig te realiseren is met GD? Ook Javascript- of Flash oplossingen zijn welkom.

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 12:20:43

Winkie

winkie

30/05/2009 13:26:00

PHP Freak

PHP Freak

31/05/2009 15:47:00
Quote Anchor link
Niemand iets concreters?

Pieter Jansen

Pieter Jansen

31/05/2009 15:54:00
Quote Anchor link
Nou, wat denk je zelf? Bij het uploaden transformeer je de afbeeldingen om naar gif ( wat niet nodig is, png is ook goed, en jpg ook ..) En vervolgens sla je de bron op in je db.

Nu maak je een slider of download je een pugin voor jquery oid, en maak je die lijst dynamisch door je bronnen uit je db te halen.

De slideshow doet de rest

PHP Freak

PHP Freak

31/05/2009 17:16:00
Quote Anchor link
Zover was ik, mijn vraag was dan ook of er iemand misschien een leuk voorbeeld had van een dergelijke slider die zo simpel mogelijk is. Ik heb namelijk geen zin om er zelf één te maken, aangezien ik weinig verstand heb van Javascript en van Flash.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.