import csv -> update other table

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

16/06/2017 08:06:05
Quote Anchor link
Hi all,

ik ben weer eens bezig om mijn imports te versnellen, almede door advies om gehele csv bestanden te importeren naar een tijdelijke tabel.
Dit werkt idd een heeeel stuk sneller ;-)

Nou heb ik 1 tabel : dns_tickets
en nog een tabel : csvTickets

normaliter deed ik per regel uit de csv een insert of update, op basis van de key.
Dat begint na 10.000-20.000 regels beetje langzaam te gaan ;-)

Dus vervolgens doe ik nou :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
...
$pdo = new PDO("mysql:host=$host;dbname=$database",
        $username, $password,
        array(
            PDO::MYSQL_ATTR_LOCAL_INFILE => true,
            PDO::ATTR_ERRMODE => PDO::ERRMODE_EXCEPTION
        )
);
...
$stmt = $pdo->prepare("TRUNCATE csvTickets");
$stmt->execute();
$affectedRows = $pdo->exec("LOAD DATA LOCAL INFILE ".$pdo->quote($csvfile)." INTO TABLE csvTickets
      FIELDS TERMINATED BY ".$pdo->quote(';')."
      LINES TERMINATED BY ".$pdo->quote("\n"));
echo "Imported $affectedRows records";
$pdo->exec('DELETE FROM csvTickets WHERE TicketCode = "TicketCode"');

Dit werkt geweldig binnen een seconde is die al klaar met ALLE tickets te importeren.

Nou wou ik dus mijn dns_tickets tabel updaten:
Code (php)
1
2
3
4
5
UPDATE dns_tickets dns
INNER JOIN csvTickets csv
ON dns.ticket_code = csv.TicketCode
SET dns.ticket_watchers = csv.Watchers
WHERE dns.ticket_source = 2

Dit heb ik uitgevoerd in phpmyadmin om te kijken of het werkt.
Helaas loopt alles vast en is alles unresponsive.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?
System time van Mysql sprong 90% en na 5 minuten gewacht te hebben heb ik via ssh de server een force reboot gegeven.

Ik hoopte dat ik zo nog sneller 20.000 records kon updaten van de al bestaande 170.000
Gewijzigd op 16/06/2017 10:03:13 door Dennis WhoCares

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 19:36:38

Ivo P

Ivo P

16/06/2017 09:52:53
Quote Anchor link
zit er een index op ticket_code en TicketCode?

---
Als je hele tabellen leeg gooit, is TRUNCATE mytable doorgaans sneller dan DELETE FROM mytable

TRUNCATE gooit de tabel weg en maakt hem opnieuw, leeg, aan. En hij hoeft dus niet stuk voor stuk de records te verwijderen en meta-data als autoincrement tellers, index etc bij te werken.

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

16/06/2017 10:02:08
Quote Anchor link
Hi Ivo,

bedankt voor de tip om truncate te gebruiken.

Ehm, nee in principe zit er geen index op ticket_code en TicketCode
Ik kan csv.TicketCode wel een unique kunnen geven,
maar ticket_code zou heeeeel misschien niet uniek kunnen zijn.

Vergat trouwens de WHERE op te geven in m'n bericht.

Het kan zijn de ticket_code zelfde kan zijn, maar andere source.

Ivo P

Ivo P

16/06/2017 10:41:49
Quote Anchor link
index is niet per se hetzelfde als unique.

een primary key dwingt uniek af, maar een key alleen zou dat niet doen.

ik begrijp uit het verhaal dat zowel TicketCode als ticket_code niet per se uniek voorkomen in de tabellen?

ik zou dan in elk geval een index zetten op die beide kolommen.
En eentje op ticket_source zou ook kunnen.

met die laatste zou het gemakkelijker moeten worden om uit de 170.000 records de betreffende te vinden.

En de key op de *code kolommen zou het gemakkelijker moeten maken om de beide tabellen tegen elkaar te leggen, zonder steeds 20.000*20.000 records te moeten langs lopen.

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

16/06/2017 11:05:02
Quote Anchor link
Hi Ivo,
ik was net m'n comment aan het aanpassen :D

dns_tickets heeft wel een primary key op ticket_id
ik had daarnet csv.TicketCode een unique index gegeven en de update lijkt er per direct doorheen te gaan.

Is er nog een truukje om de eerst regel te laten vervallen ? zonder dat php de file hoeft te openen?
Of zou ik dat gewoon met shell_exec() moeten doen?

Ivo P

Ivo P

16/06/2017 11:09:55
Quote Anchor link
iets als

LOAD DATA INFILE '/tmp/test.txt' INTO TABLE test IGNORE 1 LINES;

Toevoeging op 16/06/2017 11:11:34:

https://dev.mysql.com/doc/refman/5.7/en/load-data.html

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
LOAD DATA [LOW_PRIORITY | CONCURRENT] [LOCAL] INFILE 'file_name'
    [REPLACE | IGNORE]
    INTO TABLE tbl_name
    [PARTITION (partition_name,...)]
    [CHARACTER SET charset_name]
    [{FIELDS | COLUMNS}
        [TERMINATED BY 'string']
        [[OPTIONALLY] ENCLOSED BY 'char']
        [ESCAPED BY 'char']
    ]
    [LINES
        [STARTING BY 'string']
        [TERMINATED BY 'string']
    ]
    [IGNORE number {LINES | ROWS}]
    [(col_name_or_user_var,...)]
    [SET col_name = expr,...]
Gewijzigd op 16/06/2017 11:12:26 door Ivo P

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

16/06/2017 12:10:06
Quote Anchor link
Ivo, je bent een held!
Ik had idd de manual page eerst ff moeten kijken voordat ik ging vragen :)

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

18/06/2017 22:03:04
Quote Anchor link
Dag allen,

Dit is alleen om m'n vraag uit te breiden en of ik dit wel goed doe, in de trend van ... performance.
Ik weet aan de hand van hierboven:
- hoeveel tickets ik geimporteerd heb
- hoeveel tickets ik geupdate heb
- hoeveel tickets er 'nieuw' zijn (welke nog niet in productie tabel aanwezig zijn)

Deze missende tickets wil ik dus toevoegen:
Code (php)
1
2
3
INSERT INTO csvInsertTest (ticket_code,ticket_summary,ticket_uniquecode,ticket_source) SELECT csv.TicketCode, csv.Summary,CONCAT('dimble_',csv.TicketCode) FROM csvImport csv WHERE NOT EXISTS (
    SELECT test.ticket_id FROM csvInsertTest test WHERE test.ticket_uniquecode = CONCAT('dimble_',csv.TicketCode)
)

Ben van Velzen

Ben van Velzen

18/06/2017 22:23:14
Quote Anchor link
Voor een wat snellere select zou je dan een index op ticket_uniquecode willen zetten. Ook zou ik de NOT EXISTS omschrijven naar een LEFT JOIN met een controle op NULL. Dat werkt doorgaans een stuk sneller omdat de database dan de data gewoon aan elkaar kan ritsen in plaats van per record je hele table doorzoeken.
Gewijzigd op 18/06/2017 22:26:11 door Ben van Velzen

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

19/06/2017 09:12:51
Quote Anchor link
Hi Ben,

zou je mij een voorbeeld kunnen geven hoe ik dat het beste kan toepassen ?
Het veld ticket_uniquecode is inderdaad Unique en een Index.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

19/06/2017 10:55:03
Quote Anchor link
Zoiets?
Code (php)
1
2
3
4
INSERT INTO csvInsertTest (ticket_code,ticket_summary,ticket_uniquecode,ticket_source)
SELECT csv.TicketCode, csv.Summary, CONCAT('dimble_',csv.TicketCode) FROM csvImport csv
LEFT JOIN csvInsertTest test ON test.ticket_uniquecode = CONCAT('dimble_',csv.TicketCode)
WHERE test.ticket_uniquecode IS NULL

Ivo P

Ivo P

19/06/2017 11:09:45
Quote Anchor link
zo ongeveer?

Code (php)
1
2
3
4
5
INSERT INTO csvInsertTest (ticket_code,ticket_summary,ticket_uniquecode,ticket_source)
SELECT csv.ticket_code, csv.Summary,CONCAT('dimble_',csv.TicketCode)
FROM csvImport csv
LEFT JOIN csvInsertTest ON ticket_uniquecode = CONCAT('dimble_',csv.TicketCode)
WHERE csvInsertTest.ticket_uniquecode IS NULL

Alternatief voeg je een kolom toe aan de temp tabel en breid je de UPDATE query uit de openingspost uit met een kolom "gedaan" die je de waarde 1 geeft.

Wel moet je dan in de LOAD DATA query alle kolommen gaan noemen, omdat deze niet in de csv file staat.
Sowieso is dat wel verstandig, want mocht om een of andere reden de volgorde van de kolommen veranderen, gaat het heel erg mis.

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

21/06/2017 21:07:05
Quote Anchor link
dag allemaal, mijn excuses voor de late reactie, ondertussen ben ik van servers aan het migreren...
Ik kom hier later op terug, ik had het nog geprobeerd maar alsnog liep de cpu gebruik van sql in de 100 (4 keer)
csvInsertTest bevat 64000 records, csvImport 22000, waarvan 19722 al bestaan.
Tot m'n verbazing had ik meerdere 'index' op ticketcode in de csvInsertTest... Ook na dat opgelost te hebben, liep het nog steeds vast.
Ik moet even alles migreren en dan kom ik er weer op terug.

@Ivo, wat bedoel je met kolommen noemen ?
De LOAD DATA weet toch niet wat de kolom naam is van de file die die import.
Ik las iets over '@dummy' gebruiken enz... maar begreep het allemaal zo snel niet.
Ik zal t nog eens verder uitvogelen voordat ik meer vragen ga stellen hierover :)

Ivo P

Ivo P

21/06/2017 23:35:27
Quote Anchor link
stel je tabel heet mytabel en heeft 3 kolommen kolA, kolB en kolC

En laten we zeggen dan in voorbeeld.csv de data staat voor kolC, kolA, kolB (andere volgorde dan de volgorde - zo een tabel al kolommen op een zekere volgorde heeft-.

Code (php)
1
2
3
4
LOAD DATA INFILE 'voorbeeld.csv'
INTO TABLE mytabel
(kolC, kolA, kolB)
 IGNORE 1 LINES;

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

22/06/2017 06:56:54
Quote Anchor link
Hi Ivo,

bedankt voor je reactie ik dacht al bijna da LOAD DATA de kolomnamen kon detecteren :D

Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/06/2017 00:26:32
Quote Anchor link
Wanneer je last hebt van hoge cpu usage hoeft dat niet direct door de gebruikte query te komen, maar kan configuratie zelf ook een issue zijn. Wanneer een index bijvoorbeeld niet in geconfigureerde buffers passen krijg je een hoop geschuif met gegevens. Wat zijn bij de uitvoer de resultaten van bijvoorbeeld SHOW FULL PROCESSLIST, wat zeggen de logs (en schakel ook het slow query log even in) etc. Ook zegt 100% cpu niet zoveel, het zegt alleen maar dat je *een core* hard aanslingert (en dat is wat een server hoort te doen). Uiteraard is ook een EXPLAIN van de query handig. Toegegeven, explain in mysql is ruk, maar het is beter dan niets.

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

24/06/2017 21:09:04
Quote Anchor link
Hi Ben,

zou je mij wat meer 'data' kunnen geven over "Wanneer een index bijvoorbeeld niet in geconfigureerde buffers passen krijg je een hoop geschuif met gegevens."

De SHOW FULL PROCESSLIST laat de INSERT query zien, als zijnde: SEND DATA

Dit duurt gewoon ... minuten lang, onbegrijpelijk, terwijl het updaten van de data 9-12 seconden werk is.

Ik heb zojuist ff de query aangepast, naar voorbeeld van Ivo met LEFT JOIN ... WHERE ... IS NULL

Het duurde zojuist 69 seconden om 780 tickets van de 22000 toe te voegen... is dit begrijpelijk gedrag ?

Op de csvTabel staat een index op ItemCode
Op de tickets tabel staat een index op ID, source_id, uniquecode, en een fulltext op summary
Gewijzigd op 24/06/2017 21:11:24 door Dennis WhoCares

Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/06/2017 21:24:09
Quote Anchor link
>> Het duurde zojuist 69 seconden om 780 tickets van de 22000 toe te voegen... is dit begrijpelijk gedrag ?
>> Op de tickets tabel staat een index op ID, source_id, uniquecode, en een fulltext op summary
Nee, normaliter moet je 22000 tickets in enkele seconden kunnen toevoegen, zo niet sneller. Heb je te maken met beschadigde indexes of iets dergelijks? Dit gebeurt in MyISAM erg snel. Probeer eens een REPAIR.

Wat zegt EXPLAIN ervan?

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

24/06/2017 21:33:41
Quote Anchor link
aan de hand van repair kom ik erachter dat de storage engine van de tabel met csv data, innodb is/was
Het duurde alsnog 67 seconden
eplain:
Code (php)
1
2
3
4
5
+ Options
id     select_type     table     partitions     type     possible_keys     key     key_len     ref     rows     filtered     Extra     
1     INSERT     csvImportTest     NULL    ALL     NULL    NULL    NULL    NULL    NULL    NULL    NULL
1     SIMPLE     csv     NULL    ALL     NULL    NULL    NULL    NULL    20268     100.00     Using temporary
1     SIMPLE     t     NULL    index     NULL    ticket_uniquecode     66     NULL    21551     10.00     Using where; Not exists; Using index; Using join b...

Toevoeging op 24/06/2017 21:35:04:

p.s. dit draait nu op een nieuwe VPS server, 8 CPU 16GB RAM, ubuntu met laatste software versies. Dus het is nu niet meer zo'n drama, als voorheen, maar.. er is wel betere performance gewenst :(

Gebruikte Query:
Code (php)
1
2
3
4
5
SELECT csv.ticket_code, csv.Summary,CONCAT('dimble_',csv.TicketCode)
FROM csvImport csv
LEFT JOIN csvInsertTest t ON t.ticket_uniquecode = CONCAT('dimble_',csv.TicketCode)
WHERE t.ticket_uniquecode IS NULL

Toevoeging op 24/06/2017 22:11:56:

Ik denk dat t m zit in de LEFT JOIN WHERE ... IS NULL

gewoonweg de tabel te kopieren en alle data overzetten duurt slechts een seconde.

Is het mogelijk om tijdens deze update:
Code (php)
1
2
3
4
5
UPDATE dns_tickets dns
INNER JOIN csvTickets csv
ON dns.ticket_code = csv.TicketCode
SET dns.ticket_watchers = csv.Watchers
WHERE dns.ticket_source = 2

in de csv ook een veld te updaten ? (maar alleen als er in de tickets geupdate is ?)
Gewijzigd op 24/06/2017 21:39:17 door Dennis WhoCares

Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/06/2017 22:22:47
Quote Anchor link
>> p.s. dit draait nu op een nieuwe VPS server, 8 CPU 16GB RAM
En heb je MySQL ook ingesteld dat hij dit geheugen kan gebruiken? Anders gaat dat nog geen kant op.

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

24/06/2017 22:27:23
Quote Anchor link
enig advies ? :D Ben hier nog nooit zo mee bezig geweest.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
key_buffer_size         = 16M
max_allowed_packet      = 16M
thread_stack            = 192K
thread_cache_size       = 8

query_cache_limit       = 1M
query_cache_size        = 16M

expire_logs_days        = 10
max_binlog_size   = 100M

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.