import mysql database
Mede met jullie hulp is dat CMS (php) + inrichting van de database (mysql) een feit. De site draait nu op mijn eigen server.
Ik wil alles omzetten op een andere server van XS4all, bij het juiste domein. Op internet heb ik gegoogeld naar export en import van de mysql dabatase.
Dit zijn de stappen die ik volgense mij niet doen.
1. exporteer de mysql dbase (dit doe ik vanuit phpmyadmin, het is me gelukt om de dabase - gezit en al - op mijn eigen HD te krijgen.
2. import de database op de juiste server. Ik doe dit ook met behulp van phpmyadmin. Ik klik de juiste dbase aan, ik klik op tabje SQL. Een invoerscherm voor een query verschijnt. Onder dit invoerscherm staat een browse knop. Een andere optie is om een sql bestand te uploaden. Dit lijkt goed te gan, ik krijg de melding "Your SQL-query has been executed successfully:
The content of your file has been inserted. (conce000.sql: 22977 Instructions)"
Toch kan ik deze dbase dan nergens terugvinden... weet iemand wat ik verkeerd doe / over het hoofd zie? Het zou tof zijn als iemand me kan helpen...
-x- femke
Op xs4all heb je de beschikking over (waarschijnlijk) 1
database.
Deze database heeft een naam. Ik denk dat het importeren van een database dan ook niet kan.
Misschien als ze allebei dezelfde naam gebruiken dat weet ik niet.
I.i.g. moet je na het uploaden even vernieuwen. Als het dan gelukt is is hij te zien.
OK, dankje voor se snelle reactie! ik ga het meteen proberen! Ik post nog wel als het lukt...
Fem
Je hebt de juistedatabase aangeklikt.(In xs4all ? )
je hebt tabje sql geklikt.
je hebt het bestand aangeklikt en geupload.
(let op je hebt op browse geklikt , het bestand geselecteerd en op start geklikt.)
Ik heb dit hier getest op een als isp ingerichtte server.
de ene database geëxporteerd, naar een test database.
Dit ging goed. het scherm ververste zichzelf meteen en alles was zichtbaar
Ik heb het geprobeerd naar een localhost maar daar kreeg ik een foutmelding verkeerde charcterset.
Toen ik dat had veranderd eas er geen probleem.
misschien kan je er wat mee.
probeer de sql codes te exporteren en deze te laten uitvoeren in PHPMyAdmin...