Import van excel naar Mysql
Bart Scheltinga
30/06/2010 10:59:45Ik ben met een applicatie bezig om klanten en producten te beheren.
Ik heb allerlei data aangeleverd gekregen in excel sheets. Waarvan 1 sheet rijen bevat die ze als voorgedefineerde velden willen. Die komen dus in een aparte tabel en join ik later weer. De vorige sheets kon ik nog met de hand doen, id's plaatsen bij bijvoorbeeld: nl=1 eng=2 bel=3 uk=4 etc...
maar de sheet die ik nu moet doen bevat oa 300 product types.
Hoe zal ik dit aanpakken?
Ik heb allerlei data aangeleverd gekregen in excel sheets. Waarvan 1 sheet rijen bevat die ze als voorgedefineerde velden willen. Die komen dus in een aparte tabel en join ik later weer. De vorige sheets kon ik nog met de hand doen, id's plaatsen bij bijvoorbeeld: nl=1 eng=2 bel=3 uk=4 etc...
maar de sheet die ik nu moet doen bevat oa 300 product types.
Hoe zal ik dit aanpakken?
PHP hulp
08/11/2024 20:21:39Pieter van Linschoten
30/06/2010 11:07:07Met programma´s als SQL Yog (Gratis) of NaviCat kan je excelsheets importeren naar een database. Je kan dan zelfs aangeven, om welke velden het gaat. Probleem is alleen, dat je toegang moet hebben via poort 3306, wat bij de meeste servers is geblokkeerd.
Wat je kan doen - mocht je geen toegang hebben - is het op een lokale (localhost) database importeren, en die database weer exporteren als SQL Dump. Die dump kan je dan in phpMyAdmin stoppen.
Wat je kan doen - mocht je geen toegang hebben - is het op een lokale (localhost) database importeren, en die database weer exporteren als SQL Dump. Die dump kan je dan in phpMyAdmin stoppen.
Gewijzigd op 30/06/2010 11:08:24 door Pieter van Linschoten
Bart Scheltinga
30/06/2010 11:26:53Top, ik zal SQL Yog is proberen. Toegang is geen probleem ik heb al een ontwikkelserver met phpmyadmin waar ik alles op ontwikkel en uitprobeer. De andere server zit bij ons in een dmz maar daar kan ik wel een mysql dumpje heen krijgen.
Bedankt voor je tip. Hopelijk spreekt het programma een beetje voor zich. Als je nog tips heb... ik houd mij aanbevolen :P
Bart
edit: bedoelde je http://www.webyog.com/en/index.php ??? deze is niet gratis hoor?!
Bedankt voor je tip. Hopelijk spreekt het programma een beetje voor zich. Als je nog tips heb... ik houd mij aanbevolen :P
Bart
edit: bedoelde je http://www.webyog.com/en/index.php ??? deze is niet gratis hoor?!
Gewijzigd op 30/06/2010 11:31:32 door Bart Scheltinga
Bart Scheltinga
30/06/2010 13:04:24Ik kom er niet echt uit...heeft dat gene wat ik wil toevallig een naam ofzo? Is er een functie voor, of moet ik iets met de hand doen?
het gaat er uiteraard om dat alle namen uit een bepaalde kolom vervangen worden door id's en in een andere tabel geplaatst worden.
$this->help->bedank('iedereen');
het gaat er uiteraard om dat alle namen uit een bepaalde kolom vervangen worden door id's en in een andere tabel geplaatst worden.
$this->help->bedank('iedereen');