in tabel en in view hoe bedragen rechts uitlijnen en standaard met twee decimalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hans Van der Meer

Hans Van der Meer

10/03/2017 15:30:58
Quote Anchor link
bedragen in een kolom van een tabel of view worden links uitgelijnd als ze geheel zijn en rechts uitgelijnd als ze twee cijfers achter de komma hebben.
ik ben bezig een simpele boekhouding te maken en nu is een journaal of balans is niet te lezen vanwege het bovenstaande.
Om nu het getalsmatige overzicht te krijgen luidt mijn vraag:
hoe kan ik, standaard, bedragen rechts uitgelijnd krijgen met, elk bedrag twee decimalen achter de komma?

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 06:35:15

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2017 15:33:49
Quote Anchor link
Heb je al een output in HTML met daarin de tabell met de cellen en daarin de bedragen? Hoe ziet die er nu uit?
Gewijzigd op 10/03/2017 15:34:11 door - Ariën -

Hans Van der Meer

Hans Van der Meer

10/03/2017 15:56:39
Quote Anchor link
Nee, ik heb views en tabellen gemaakt en met SQLite Expert personal de data in beeld gebracht.
Hierin staan alle bedragen links uitgelijnd en de gehele bedragen zonder decimalen.

kopieer ik de hele view en plak ik die in excel dan krijg ik de uitlijning:
gehele getallen rechts en gebroken getallen links.

ik dacht als ik gehele getallen inclusief twee nullen achter de komma krijg dan blijft alleen de uitlijning naar rechts over

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2017 16:05:31
Quote Anchor link
Dit gaat dus om Excel en niet om PHP, HTML of iets wat maar met webdesign en programmeren te maken heeft?

Hans Van der Meer

Hans Van der Meer

13/03/2017 14:56:15
Quote Anchor link
kern van het probleem is dat ik bij het creëren van een tabel in de kolommen met bedragen, al de getallen links uitgelijnd krijg.
de gehele getallen worden zonder decimalen weergegeven, hoewel ik ze decimal (9,2) heb gedeclareerd.
de kolom met afwisselend gehele getallen en gebroken getallen met 2 decimalen achter de komma, is zeer onoverzichtelijk.
de vraag is hoe krijg ik alle getallen met twee decimalen achter de komma,
en hoe krijg ik ze rechts uitgelijnd.
overigens, zit mijn probleem in PHP of SQLite?

NB doordat ik de tabel via copy/paste in Excel heb gehaald om af te kunnen drukken worden de getallen anders uitgelijnd: gehele getallen rechts en gebroken links; dit moet ik nog anders maken, maar dat is van latere zorg.

Toevoeging op 13/03/2017 15:06:15:

ik gebruik PHP en SQLite om de tabellen en views te maken.

Adoptive Solution

Adoptive Solution

13/03/2017 15:55:57
Quote Anchor link
Als getallen uit een database geen decimalen hebben, moet je die met php erachter plakken.

Aanvullen met nullen.

Tekst en getallen zijn in een html table standaard links uitgelijnd.

Wil je rechts uitlijnen dan geef je die cell een css style : text-align : right

Ben van Velzen

Ben van Velzen

13/03/2017 16:28:34
Quote Anchor link
number_format doet het decimalen plakken automagisch voor je. Dit gaat geen uitwerking hebben op wat Excel ermee doet, dit hangt van je werkbladinstellingen af.

Ivo P

Ivo P

13/03/2017 18:12:49
Quote Anchor link
als er een verschil is in je spreadsheet met de uitlijning van hele getallen en die met decimalen, dan ziet e spreadsheet de gebroken getallen als string en niet als getal.

Ik zou dan eens kijken of je internationale instellingen wel gelijk zijn.

Bijvoorbeeld jij stuurt 14,95 en je spreadsheet verwacht 14.95 of omgekeerd

Hans Van der Meer

Hans Van der Meer

14/03/2017 10:08:51
Quote Anchor link
oke, hartelijk bedankt voor de aanwijzingen, ik ga ermee bezig.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.