Incidenten bij een bestelling
Mijn naam is Margot Schuitemaker en ben 60 jaar. Sinds een twintigtal jaren ben ik werkzaam geweest in de ict als systeem- en netwerkbeheerder, informatiebeheerder (DWH). Op dit moment als hobby actief met webdesign, photoshop, illustrator e.d.
In 2009 ben ik gecoacht door een ex-collega programmeur om aan mijn bestaande website http://www. rspp.nl een webwinkel te koppelen. Daarna heb ik weinig met php gedaan, alleen wat kleine aanpassingen, daar de website goed werkte. Ik heb mij de laatste twee maanden verdiept in deze materie, maar kom er zelf niet uit.
In januari 2010 is mijn webwinkel online gegaan en zonder problemen tot eind februari 2012. Er heeft toen bij mijn provider een versie-migratie van php 5.2 naar 5.3 plaatsgevonden. Sindsdien hebben sommige klanten een probleem bij het bestellen. Het lijkt wel of de database corrupt is, maar dat heb ik gecontroleerd en dat bleek niet zo te zijn. De provider verwijst overigens naar http://php.net/manual/en/migration53.php. Op betreffende site heb ik gekeken of er functiewijzigingen waren, maar deze niet gevonden.
Uitleg van het functionele probleem:
- Betreft bestelling van een artikel vanuit categorie frame > http://rspp.nl/frame.php
- Boven de artikelen staat een winkelmandje dat is gevuld met het artikel uit frame
- Wanneer bepaalde klanten doorlinken via het winkelmandje naar de winkelwagen http://rspp.nl/winkelwagen.php komen ze in een leeg scherm terecht met de tekst: uw winkelwagen is leeg http://rspp.nl/winkelwagen.php
- Gaat men daarna naar een andere categorie b.v motor of wielen en bestel je daar een artikel dan resulteert dit dat alle artikelen, ook het artikel uit de categorie frame, geselecteerd staan met het juiste aantal en prijs
Hopelijk kan iemand mij hierbij verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Margot Schuitemaker
Ik heb eens een aantal artikelen in het mandje gedaan en ik merk niks vreemds. Het werkt hier gewoon.
Bedankt voor je snelle reactie. Het is ook een heel vreemd probleem. Bij sommige klanten gebeurt het en ook af en toe op de pc bij mijn partner. Vanmorgenvroeg had ik het toevallig ook op de schoollaptop waar ik vrijwillig de website beheer. Ik wilde de site laten zien aan de ict-coordinator. Hij had wel een probleem met zijn laptop en moest een systeemherstel doen.
Margot
Misschien de error reporting eens aanzetten en kijken of er errors optreden. Anders wordt het glazen bol kijken.
Alleen heb ik geen echte gegevens ingevuld.
*Ps, bestelling kan je annuleren.
Alles werkt perfect volgens mij.
Bedankt voor je reactie. Mijn man zag het al. Ik zal de bestelling verwijderen. Ik zal verder zoeken op zijn pc naar systeemfouten. Ik heb het vermoeden dat daar de fout in zit. Ik heb verleden jaar een recover cd gemaakt van windows 7 en ga deze waarschijnlijk volgende week terugzetten. Ik ben benieuwd of het daaraan ligt. Jullie horen van mij.
Dag, Margot
Mijn echtgenoot wil niet dat ik zijn pc opnieuw met de recover cd herinstalleer, vanwege o.a. het opnieuw invoeren van wachtwoorden etc. Tot dit moment hebben we geen klachten van klanten binnengekregen, dus prima. Zodra er weer iets raars gebeurt, dan kom ik erop terug.
Hartelijke groet, Margot