include een js bestand
Ik heb dit scriptje voor het checken van een form (van internet geplukt (A))
Quote:
function checkform ( form )
{
if (form.email.value == "") {
form.email.focus();
return false ;
}
if (form.surname.value == "") {
form.surname.focus();
return false ;
}
if (form.name.value == "") {
form.name.focus();
return false ;
}
if (form.phone.value == "") {
form.phone.focus();
return false ;
}
return true ;
}
{
if (form.email.value == "") {
form.email.focus();
return false ;
}
if (form.surname.value == "") {
form.surname.focus();
return false ;
}
if (form.name.value == "") {
form.name.focus();
return false ;
}
if (form.phone.value == "") {
form.phone.focus();
return false ;
}
return true ;
}
Als ik dat script in de pagina zelf neer zet werkt het perfect.
Wanneer ik hem wil includen om het wat overzichtelijker te houden niet meer:
Quote:
' <script type="text/javascript" src="inc/js/formcheck.js"></script>
<form action="index.php?id=98&send=send" method="post" onsubmit="return checkform(this);">';
<form action="index.php?id=98&send=send" method="post" onsubmit="return checkform(this);">';
Hoe kan dat? Het pad is gewoon goed.
Groeten,
document.getelementbyid o.i.d.
Die manier van form.email.value is best wel achterhaald. Gebruik liever Hmm, zal er eens naar kijken. Dan houdt ik alsnog het probleem van het includen wat ik dus kwijt wil... :)
Laad het externe JS bestand in binnen de <head> van je pagina...
De pagina waar het op moet werken is wel een include trouwens...
Maar dat maakt niet uit neem ik aan?
Tnx maar weer.
Graag niet bumpen; twee berichten van jezelf na elkaar binnen 24 uur. Heb je een toevoeging aan je vorige bericht, gebruik dan het 'wijzigen' icoontje.[/modedit]
Gewijzigd op 16/06/2010 23:18:11 door Bas IJzelendoorn
javascript tutorial.
En volgens mij maakt het sowieso niet uit wat die functie returnt in de onsubmit.
Leer alsjeblieft even een En volgens mij maakt het sowieso niet uit wat die functie returnt in de onsubmit.
Externe javascript laad je in de <head> van je pagina en die kan maar op 1 plaats voorkomen, namelijk voor de <body>. Elke JS functie die je nodig hebt, zul je dus ook vooraf in je pagina moeten inladen...
draai je checkform en formcheck niet om?
Gebruik bij voorkeur absolute paden.
Blanche PHP op 16/06/2010 23:17:07:
Dat is geen nette oplossing en zo wil je volgens mij echt niet verder werken. Je zegt het zelf al: het werkt voor even...
Externe javascript laad je in de <head> van je pagina en die kan maar op 1 plaats voorkomen, namelijk voor de <body>. Elke JS functie die je nodig hebt, zul je dus ook vooraf in je pagina moeten inladen...
Dat is flink achterhaald... Externe scripts laad je bij voorkeur in vlak voor je </body>, zo wordt het laden van je pagina verder niet geblokkeerd. En aangezien JavaScript bedoeld is om de gebruikerservaring op te fleuren is er niks mis mee.