Include en cronjobs
Ikzelf ben bezig met een NOC-systeem om de update van mijn servers en ADSL-verbindingen te controleren, en dit gaat gebeuren vanuit een cronjob.
Nu ben ik van plan om het systeem straks ook open-source uit te brengen, echter had ik een zeer interessante vraag.
Een cronjob draait altijd vanuit een ander pad vanaf de server waarmee includes zoals dit niet mogelijk zijn.
Iets met een volledig pad zal wel werken:
Nu vroeg ik me af of er niet iets anders bestaat waarmee ik ook vanuit een cronjob het juiste volledige pad kan gebruiken, zodat dat die ingevuld hoeft te worden...
Hoe doen we dat?
Nu ben ik van plan om het systeem straks ook open-source uit te brengen, echter had ik een zeer interessante vraag.
Een cronjob draait altijd vanuit een ander pad vanaf de server waarmee includes zoals dit niet mogelijk zijn.
Iets met een volledig pad zal wel werken:
Nu vroeg ik me af of er niet iets anders bestaat waarmee ik ook vanuit een cronjob het juiste volledige pad kan gebruiken, zodat dat die ingevuld hoeft te worden...
Hoe doen we dat?
PHP hulp
21/12/2024 17:56:13Pieter van Linschoten
24/06/2011 13:49:09Iets omtrend dit:
Misschien dat je ook een absolute_path kan gebruiken ipv dirname(__FILE__)
Misschien dat je ook een absolute_path kan gebruiken ipv dirname(__FILE__)
The Force
24/06/2011 13:50:40Zoek je naar iets als dit: http://stackoverflow.com/questions/2857712/enable-proper-relative-path-in-cron ?