include fout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Niels K

Niels K

19/01/2010 08:53:00
Quote Anchor link
Goeiemorgen, Ik heb een heel vaag probleem. Ik ben een RSS Feed aan het maken maar als ik hem via een bestand aan wil laten maken zegt hij dat hij mijn database variablen niet kan vinden. ($Mysqli) Terwijl ik toch echt mijn configuratie bestand include. En mijn configuratie bestand die include weer het function bestand. Dat include moet op de 1 of andere manier toch werken want anders zou hij geen melding geven dat hij de variablen op lijn zoveel in het function bestaand niet kan vinden.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
include_once ('../Configs/winkelConfig.php');

if (create_rss ($db))
    {

$Tekst = 'Er is een nieuwe RSS-feed samengesteld!';

}

else
    {

$Tekst = 'Het maken van een nieuwe RSS-feed is mislukt!';

}

?>

Code (php)
1
2
3
4
<?php
if ($Result = $Mysqli->query ($Query_select))
{

?>

En hij geeft deze errors

Code (php)
1
2
3
Notice: Undefined variable: Mysqli in G:\wamp\www\OOP\fotoWinkel\Configs\winkelFunctions.php on line 97

Fatal error: Call to a member function query() on a non-object in G:\wamp\www\OOP\fotoWinkel\Configs\winkelFunctions.php on line 97

EDIT

Wooops.. Verkeerde hoek gepost:P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels K

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 14:17:56

TJVB tvb

TJVB tvb

19/01/2010 09:03:00
Quote Anchor link
Heb je dit bovenaan je script staan?
Code (php)
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL):
ini_set('display_errors',1);
?>

En waar zet je $Mysqli ?

Niels K

Niels K

19/01/2010 09:06:00
Quote Anchor link
Nog steeds dezelfde error als ik error_reporting op full zet.

En mysqli staat in mijn config pagina. Die ik include

$Mysqli = new mysqli($db['host'], $db['gebruikersnaam'], $db['wachtwoord'], $db['database']);

19/01/2010 09:09:00
Quote Anchor link
Moet dat:
if ($Result = $Mysqli->query ($Query
niet $db->query zijn? Die je dus bij create_rss al mee geeft?
Want volgens mij zit je daar waar die error zit in een function of class, of niet?

Gerben G

Gerben G

19/01/2010 09:10:00
Quote Anchor link
$mysqli is een variable die niet in de functie create_rss() beschikbaar is. Dit kun je op lossen door boven in de functie create_rss() te zetten: global $mysqli; of door de mysqli variable mee te geven als parameter in de functie.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben G

Niels K

Niels K

19/01/2010 09:15:00
Quote Anchor link
@Don hertog

Je hebt helemaal gelijk ik was het vergeten:S

@Karl goed opgemerkt.. Ik heb er Mysqli van gemaakt want die db stond fout.. Alle fouten zijn weg maar ik heb nog steeds geen RSS Feed

Hier mijn volledige functie dan

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
<?php
function create_rss ($db)
    {

global $Mysqli;

$XmlString = '';
        $RssAantalItems = 5;
        $RssFileName = 'winkelRss.xml';
        $RssChannel = 'Foto Winkel';
        $RssLink = 'xxxx';
        $RssWebmaster = 'webmaster@xxxx';
        $RssCopy = 'Copyright (c) 2010 - Foto Winkel';
        $RssTaal = 'nl-nl';
        $RssTTL = 86400;
        $RssAfbreken = 120;
        $RssDescript = 'Foto - Winkel -> Uw eigen foto\s online!';

$Query_select = "
                SELECT p.*,
                    UNIX_TIMESTAMP(p.datum)
                AS
                    datum, m.naam, m.email
                FROM
                    photos p,
                    members m
                WHERE
                    m.id=p.uploader_id
                ORDER BY
                    datum
                DESC
                LIMIT '"
.$RssAantalItems. "'
                        "
;

if ($Result = $Mysqli->query ($Query_select))
            {

$XmlString = 'xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"\n';
                $XmlString .= '<rss version="2.0">\n';
                $XmlString .= '\t<channel>\n';
                $XmlString .= '\t\t<title>' .$RssChannel. ' </title>\n';
                $XmlString .= '\t\t<link>' .$RssLink. '</link>\n';
                $XmlString .= '\t\t<copyright>' .$RssCopy. '</copyright>\n';
                $XmlString .= '\t\t<pubDate>' .date("r"). '</pubDate>\n';
                $XmlString .= '\t\t<language>' .$RssTaal. '</language>\n';
                $XmlString .= '\t\t<ttl>' .$RssTTL. '</ttl>\n';
                $XmlString .= '\t\t<webMaster>' .$RssWebmaster. '</webMaster>\n';
                $XmlString .= '\t\t<description>' .$RssDescript. '</description>\n';

while ($Item = $Result->fetch_assoc())
                    {

$XmlString .= '\t\t\t<item>\n';
                        $XmlString .= '\t\t\t\t<title>' .$Item['photo_filename']. '</title>\n';
                        $XmlString .= '\t\t\t\t<description>' .zin_afbreken ($Item['beschrijving']). '</description>\n';
                        $XmlString .= '\t\t\t\t<link>http://www.foto-winkel.nl/winkelDetail.php?photo=' .$Item['id']. '</link>\n';
                        $XmlString .= '\t\t\t\t<author>' .$Item['email']. '</author>\n';
                        $XmlString .= '\t\t\t\t<pubDate>' .date("r", $Item['datum']). '</pubDate>\n';
                        $XmlString .= '<t<t<t</item>\n';

}

$XmlString .= '\t</channel>\n';
                $XmlString .= '</rss>\n';

if (!$Fp = fopen ($RssFileName, "w"))
                    {

return false;

}

else
                    {

fwrite ($Fp, $XmlString);
                        fclose ($Fp);

return true;

}

}

}

?>

19/01/2010 09:17:00
Quote Anchor link
Alsjeblieft, gebruik dom of simplexml om dat xml bestand te maken. Zelf een beetje met tags gaan prutsen e.d. kan voor onaangename verrassingen zorgen.

Mr.Ark

Mr.Ark

19/01/2010 09:20:00
Quote Anchor link
@ Niels

Wil je het effe tussen tags zetten?

Ook zie ik dat dit fout is: <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

Die php tags horen weg tocg?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Ark

Niels K

Niels K

19/01/2010 09:20:00
Quote Anchor link
@Karl

Ja dat weet ik.. Ik ben hem ook in simplexml aan het maken. Maar ik wil gewoon weten hoe dit werkt:)

@Mrk ark

Haha ja klopt.. Komt voor de bakker..:) Maar het hoort wel zo..Maar ik heb ze er even uitgehaald:)

Mr.Ark

Mr.Ark

19/01/2010 09:22:00
Quote Anchor link
Offtopic:

Quote:
Haha ja klopt.. Komt voor de bakker..:)

Breng me dan ook effe warme broodjes "Croisant's". ;)

Niels K

Niels K

19/01/2010 09:25:00
Quote Anchor link
Mr.Ark schreef op 19.01.2010 09:22:
Offtopic:

Quote:

Lol, ik heb hier 2 kaasbroodjes naast me liggen:D

Mr.Ark

Mr.Ark

19/01/2010 09:28:00
Quote Anchor link
Niels schreef op 19.01.2010 09:25:
Mr.Ark schreef op 19.01.2010 09:22:
Offtopic:

Quote:

Lol, ik heb hier 2 kaasbroodjes naast me liggen:D

Offtopic:

Zit waarschijnlijk op verkeerde forum -_-, hoor volgens mij op een Paranormaal forum te zitten. haha !

Niels K

Niels K

19/01/2010 09:29:00
Quote Anchor link
Hahaha... :P

Meaarre nog een [onntopic] ?:$

19/01/2010 09:30:00
Quote Anchor link
Mr.Ark schreef op 19.01.2010 09:20:

Euh, nee, je wilt toch een xml bestand hebben... Nou is het zeker geen xml bestand meer.
Zie anders eens dit voorbeeld, wat bij deze specificatie hoort.

Niels K

Niels K

19/01/2010 09:36:00
Quote Anchor link
@Karl.

DAnkje..

Maar ik denk dat het met die code wel goed zit..:) Heb ik vanuit een boekje. Het licht denk ik aan de parameter $db, maar als ik $db verander in $Mysqli werkt hij nog steeds niet.. Mmmm:S

Mr.Ark

Mr.Ark

19/01/2010 09:41:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 19.01.2010 09:30:

Euh, nee, je wilt toch een xml bestand hebben... Nou is het zeker geen xml bestand meer.

Hmmm ja klopt.

Maar dan nog zou je het op een beetje vieze manier toch kunnen laten werken?

Als je het bijvoorbeeld zo doet: < Output hier >

Natuurlijk niet op deze manier doen mensen, was alleen een vies voorbeeldje.

Niels K

Niels K

19/01/2010 09:44:00
Quote Anchor link
WTH krijg ik ineens, cookies currupt of date.

Maar goed ik weet wat er aan de hand is.. Mijn query klopt niet:P Ik echo mijn query ff met een else aan mijn if structuur van mijn foutenafhandeling und voila:)

Hij zegt dat die niet klopt

LIMIT '" .$RssAantalItems. "'

$RssAantalItems = 5;

:O

19/01/2010 09:45:00
Quote Anchor link
Niels schreef op 19.01.2010 09:36:
@Karl.

DAnkje..

Maar ik denk dat het met die code wel goed zit..:) Heb ik vanuit een boekje. Het licht denk ik aan de parameter $db, maar als ik $db verander in $Mysqli werkt hij nog steeds niet.. Mmmm:S

Boekjes hebben het niet altijd bij het juiste end :-) (Vaak zelfs juist niet.)
Mr.Ark schreef op 19.01.2010 09:41:
Karl schreef op 19.01.2010 09:30:

Hmmm ja klopt.

Maar dan nog zou je het op een beetje vieze manier toch kunnen laten werken?

Als je het bijvoorbeeld zo doet: < Output hier >

Natuurlijk niet op deze manier doen mensen, was alleen een vies voorbeeldje.

Ik snap niet precies wat je bedoelt.

Niels K

Niels K

19/01/2010 09:47:00
Quote Anchor link
@Karl ok:) Maar goed het werkt daar dus wel.. En ik heb het wel eens werkende gekregen maar dat is zolang geleden:P Maar goed het is dus een query foutje:$

Heel de query is dan nog eens

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$Query_select
= "
                SELECT p.*,
                    UNIX_TIMESTAMP(p.datum)
                AS
                    datum, m.naam, m.email
                FROM
                    photos p,
                    members m
                WHERE
                    m.id=p.uploader_id
                ORDER BY
                    datum
                DESC
                LIMIT '"
.$RssAantalItems. "'
                        "
;
?>

Mr.Ark

Mr.Ark

19/01/2010 10:18:00
Quote Anchor link
@ Karl

Dat je pas later de < > toevoegt.

@ Niels

-> members m moet daar niet ergens AS tussen ^^.
En moet je persee p.* ?, doe gewoon p.iets, p.blaat etc.

Niels K

Niels K

19/01/2010 10:39:00
Quote Anchor link
@Mr. Ark

Ik heb hem werkende gekregen. Alleen zit ik nu nog met een probleem van de woord af breking. Hij breekt nu af na 1 letter. Terwijl hij het pas na 120 moet doen.

Dit is mijn function zin_afbreken

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php

function zin_afbreken ($Tekst)
    {

global $RssAfbreken;

if (strlen($Tekst) > $RssAfbreken)
        {

$Pos = strpos ($Tekst, $RssAfbreken);

if ((!$Pos) || ($Pos > 250))
                {

$Pos = $RssAfbreken;

}

$Tekst = substr ($Tekst, 0, $Pos + 1) . "...";

return $Tekst;

}

else
        {

return $Tekst;

}

}

?>

Ik had eerst bij mij strpos eerst dit

$Pos = strpos ($Tekst, '' ,$RssAfbreken);

Maar dan geeft hij deze error

Warning: strpos() [function.strpos]: Empty delimiter in G:\wamp\www\OOP\fotoWinkel\Configs\winkelFunctions.php on line 162

Warning: strpos() [function.strpos]: Empty delimiter in G:\wamp\www\OOP\fotoWinkel\Configs\winkelFunctions.php on line 162

Als ik hem weghaal is hij weg, Weet je wat ik precies verkeerd doe?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.