include functie op eigen server
Ik heb een eigen server draaien met apache2, PHP 5 en Mysql (phpmyadmin).
Echter, als ik de include functie in mijn php files gebruik:
Code (php)
dan werkt dit wel op mn externe host (sohosted), maar niet op mijn eigen server. Dan krijg ik deze melding:
Warning: main(content/.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in D:\server\Apache2\htdocs\testcase\gemini\index.php on line 74
Iemand enig idee waar dit aan ligt? of wat ik er aan kan doen? Misschien een soort extensie voor php of een soort "plugin" ofzo?
Groetjes,
Mark van Dam
Code (php)
Je weet trouwens dat dit niet een veilige methode is?
En wat als de if() niet waar is? Dan is $pagina leeg.
als if() niet waar is dan staat er alsnog:
$pagina = "main";
Dus als iemand index.php oproept zonder een argument erachter te zetten (index.php?content=iets) dan wordt dat automatisch index.php?content=main
Dus gewoon de standaard pagina die erin geladen wordt, maar dat is niet het probleem. Ik wil weten waarom het op mn localhost niet werkt...
is btw altijd (99%) dat je bestand of map gewoon niet bestaat (kan ik dit geval ook dat je var niet goed meekomt of dat je een var meepost waarvan geen pagina bestaat)
En ik zou het ook zo doen:
is beter, want als ik
index.php?content doet,
bestaat content wel!
http://erik.sohosted.com/
een site voor mijn volleybalvereniging die ik samen met erik maak.
Als ik die bestanden echter op localhost draaien (dus gewoon een EXACTE kopie) dan werkt het niet.)
Uiteraard heb ik wel even gecontroleerd of de links goed zijn en waarnodig verandert in localhost ipv erik.sohosted.com
kijk nu eens op:
http://213.84.220.173/testcase/gemini/
Dat is de kopie van die site. Daar werkt de intropagina wel, maar op het moment dat je een willekeurige link aanklikt, waarbij dus 1 vd variabelen in de adresbalk wijzigt, dan gaat het fout
Code (php)
dan werkt het wel.
hartstikke bedankt!:)
daarom zei ik ook
ke dat interpreteerde ik niet zo mijn fout sorry