include() geeft blank page

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »
Robert Fernan

Robert Fernan

28/09/2012 14:00:45
Quote Anchor link
Beste mede phpers,

Ik ben bezig met een website en wil graag de include functie gebruiken. Als ik mijn index pagina laad, dan krijg ik een witte pagina te zien. Ik ben de volgende code aan het gebruiken:

Ik heb een php pagina met gewoon tekst, dus

<body>blablabla</body>

eigenlijk wil ik hierin de menu maken, maar om het even werkend te krijgen ben ik maar met tekst aan de slag gegaan.

In mijn index heb ik in de body de inculde staan, namelijk:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? include ('menu.php')?>

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg steeds een blanco pagina

Zou iemand mij hiermee a.u.b. kunnen helpen. B.v.d.

Robert

PHP hulp

PHP hulp

27/12/2024 13:27:26

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2012 14:01:45
Quote Anchor link
je mist een ; na je functie, en gebruik het liefst <?php tags.
Gewijzigd op 28/09/2012 14:02:01 door - Ariën -

Robert Fernan

Robert Fernan

28/09/2012 14:05:18
Quote Anchor link
Ja klopt, per ongeluk weggelaten, maar in mijn code staat ie er wel. Dus dan is het
Code (php)
1
<?php include ('menu.php');?>

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2012 14:07:35
Quote Anchor link
Zet bovenaan in je code dit neer:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',true);
?>

Dan weet je mogelijk wat meer over de fout.

Robert Fernan

Robert Fernan

28/09/2012 14:14:34
Quote Anchor link
Ja dat had ik idd ook staan, alleen dat met 1 ipv van true.. Maar ik krijg dezelfde resultaat(ook met true).
Ik werk met dreamweaver cs6, net gedload.. Ik merk wel dat alle icoontjes van php en css op mij UI als text bestanden worden weergegeven.
Ik had ook ergens gelezen dat je maybe de php.ini file aan moet passen of iets dergelijks. Zou het daar aan kunnen liggen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2012 14:18:44
Quote Anchor link
Hoe ziet je HTML-source eruit volgens je browser? Zie je daar wel verwachtte HTML staan?

Robert Fernan

Robert Fernan

28/09/2012 14:26:13
Quote Anchor link
Ja het is een leeg pagina, dus ik heb puur de include in de index en wat characters in de include-bestand, bijvoorbeeld 'blabla'.

Als ik er boven of onder de include wat platte tekst schrijf dan zie ik dat wel ja, of is dat niet wat je bedoelt?
Als ik de menu aanroep via een knop doet ie het wel, mja geen include. Beide bestanden staan in dezelfde map

Ik wil een index pagina waarin alle onderdelen worden getoond en de verschillende onderdelen in hun eigen php pagina.

Ik had ook
Code (php)
1
<?php phpinfo() ?>

geprobeerd, maar dan krijg ik ook een leeg pagina

Toevoeging op 28/09/2012 14:31:18:

Sorry nu snap ik wat je bedoelt, mij broncode geeft dit weer:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>

<body>
Code (php)
1
<?php include ('text.php');?>

</body>
</html>

Toevoeging op 28/09/2012 14:33:02:

Ja sorry voor de benaming, ik ben er niet blij mee dat hij het niet wil doen
Gewijzigd op 28/09/2012 14:50:46 door Robert Fernan

- SanThe -

- SanThe -

28/09/2012 14:33:04
Quote Anchor link
Je doet dit wel via de browser hoop ik en niet met (vage) Dreamweaver.

Robert Fernan

Robert Fernan

28/09/2012 14:34:50
Quote Anchor link
Ja idd, ik laad het via firefox :).. Ik heb explorer ook geprobeerd en ook live in dreamweaver. Same thing :(

- SanThe -

- SanThe -

28/09/2012 14:35:18
Quote Anchor link
Robert Fernan op 28/09/2012 14:26:13:
mijn broncode geeft dit weer:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>

<body>
<?php include ('fuck.php');?>
</body>
</html>

Dan heeft je server geen php.

Toevoeging op 28/09/2012 14:36:32:

- SanThe - op 28/09/2012 14:35:18:
Robert Fernan op 28/09/2012 14:26:13:
mijn broncode geeft dit weer:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>

<body>
<?php include ('fuck.php');?>
</body>
</html>

Dan heeft je server geen php.

Of je extensie is geen .php
Gewijzigd op 28/09/2012 14:37:13 door - SanThe -

Wouter J

Wouter J

28/09/2012 14:37:40
Quote Anchor link
Dan krijg jij ook geen blanco pagina, jou moet op zijn minst 5 regels tonen.

Tevens mag je wel even wat normalere namen bedenken als bestandsnaam, vooral als je hem hier op het forum plaatst. Dit is een normaal beschaafd forum voor jongeren en ouderen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2012 14:38:17
Quote Anchor link
Het ligt eraan hoe je het opent, doe je dit via een URL (http://127.0.0.1 of http://www.site.nl/bla.php) of via een pad op je schijf?

Robert Fernan

Robert Fernan

28/09/2012 14:40:38
Quote Anchor link
Hmm ok en hoe zet ik dan php op mijn server, ja je hebt gelijk. Ik had m al verstuurd voordat daar aan dacht. Ik had me er al voor verontschuldigd, ik wil niemand beledigen of iets dergelijks. Ik was een beetje gefrustreerd en er kwam zoeen benaming. Nogmaals mijn excuses.

Toevoeging op 28/09/2012 14:42:07:

Ik doe het via pad op schijf idd, ik heb het ook via wamp server geprobeerd, maar dan krijg ik ook een blanco pagina.

Toevoeging op 28/09/2012 14:44:34:

Maar de bestanden zijn allebei .php

Wouter J

Wouter J

28/09/2012 14:45:51
Quote Anchor link
Je moet het uitvoeren via een server, dat betekend online of via een localhost (als WAMP).

Tevens kun je je berichten bewerken (rechtsboven je bericht op het note'je klikken).

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2012 14:50:33
Quote Anchor link
Download eens XAMPP, installeer het en voer het eens uit.
Alles wat in de map /htdocs staat kan je vervolgens lokaal openen via http://localhost of http://127.0.0.1

Robert Fernan

Robert Fernan

28/09/2012 14:53:40
Quote Anchor link
Is aangepast wouter ;)

Toevoeging op 28/09/2012 15:05:40:

Ok ik ben XAMPP aan het istalleren

Toevoeging op 28/09/2012 15:09:23:

Nu heb ik de control panel, maar wat moet ik daarmee doen dan?

Toevoeging op 28/09/2012 15:21:04:

Ja er is een xampp youtube video beschibaar... Ik hou jullie wel op de hoogte. Bedankt voor de hulp tot nu toe...

Toevoeging op 28/09/2012 15:48:45:

Ok Aar, ik heb XAMPP gedload, geinstalleerd en hij loopt. Ik heb de twee documenten in de htdocs gezet, en hij doet precies wat ik wil. Thnx Aar.
Pfff ik had bijna alle geprobeerd dus, het blijft leuk oplossingen zoeken, gelukkig zijn er mensen waar we wat van kunnen leren en die ook graag helpen. Many thanx allemaal!!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.