include in php5
hoezo komt dit, en wat is eventueel een alternatief voor het gebruiken van include of require voor het inladen van site elementen?
zouden we een stukje code van je mogen, dat schiet op :)
Zo nee, probeer eens hetvolgende bovenaan de pagina waar je 'include' in staat te zetten:
<div id="top">
</div>
en in menu.php staat niets meer dan een simpele html tabel, zonder verdere aankleding
-------------- menu.php -----------------
table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2" class="menu">
<tr>
<td width="20%"><div align="center"><a href="tape.php">tape</a></div></td>
<td width="20%"><div align="center"><a href="cd.php">cd</a></div></td>
<td width="20%"><div align="center"><a href="anders.php">anders</a></div></td>
<td width="20%"> </td>
<td width="20%"> </td>
</tr>
</table>
het heeft echt iets met php5 te maken, want hoe ik het gebruik werkte het prima, sinds ik php5 heb geinstalleerd verschijnt er gewoon nada. of ik nu include, include once of require doe.
Dan is er iets mis met je configuratie, want ik gebruik ook PHP5 en gebruik veel de include functie en die werkt goed, zelfs perfect.
en kijk of php de juiste rechten heeft op de map.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door CrawlBackwards
het was het laatste!! dankjewellll
<body>
<div id="all">
<div id="top"> TOP </div>
<div id="menu"> MENU </div>
<div id="content">CONTENT
<div id="left">left</div>
<div id="center">center</div>
<div id="right">right</div>
</div>
<div id="onder">Onder</div>
</div>
</body>
</html>
en in head staat ook niks bijzonders.
Hij doet dus gewoon.... niks
in dreamweaver doet ie het goed, als i khet geheel online gooi doet ie het, maar op mijn localhost include ie gewoon niet. Ik krijg ook geen errors ofzo.
check eerst even met file_exists() of het bestand bestaat voor PHP
hi jzegt steeds server offline maar ik heb dat helemaal niet ingesteld en als ik restart doet doet hij het alsnog niet en er staat een sluiteltje ofzo in mijn wanp starbalk icoon :( :(
Logfiles even bekijken.
[26-Feb-2007 17:22:22] PHP Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in D:\WEB\index.php on line 217
[26-Feb-2007 17:22:22] PHP Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in D:\WEB\index.php on line 224
[26-Feb-2007 17:22:44] PHP Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, null given in C:\wamp\scripts\refresh_apache_mod.php on line 37
[26-Feb-2007 17:22:55] PHP Warning: opendir(c:/Program Files/wamp/apache2/conf/alias/) [<a href='function.opendir'>function.opendir</a>]: failed to open dir: Invalid argument in D:\WEB\index.php on line 214
[26-Feb-2007 17:22:55] PHP Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in D:\WEB\index.php on line 217
[26-Feb-2007 17:22:55] PHP Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in D:\WEB\index.php on line 224
[26-Feb-2007 17:23:09] PHP Warning: opendir(c:/Program Files/wamp/apache2/conf/alias/) [<a href='function.opendir'>function.opendir</a>]: failed to open dir: Invalid argument in D:\WEB\index.php on line 214
[26-Feb-2007 17:23:09] PHP Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in D:\WEB\index.php on line 217
[26-Feb-2007 17:23:09] PHP Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in D:\WEB\index.php on line 224
php error logfile...
firefox zegt ook dat ie niet met localhost kan verbinden nu trouwens
Weet iemand of het mogelijk is een pagina in te voegen met include bij OnClick? Dus dat de pagina word ge-include via een link?
zo nee: backup maken van je www map en de oude wamp verwijderen en de nieuwe installeren
ivm dat slotje op je icoon: rechtsklikken en dan 'put online' selecteren. Maar om lokaal te werken mag dat slotje gerust blijven staan.
grtz
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Luc Zontrop