Include() met $_Get
Dave
15/06/2006 18:20:00Ik zit weer eens met een probleempje
include("geschiedenisAB.php?Id=$list[Id]");
Ik wil bovenstaande include doen, maar er moet een waarde doorgestuurd worden naar die pagina. Dus had ik zo iets van 'superglobals show me your use', maar die vlieger ging dus niet op.
Hoe kan ik een pagina includen en daar een waarde aan meegeven, zodat die pagina de juiste pagina weergeeft.
Doel: de geschiedenis van een bepaalde klant (id) opvragen en weergeven.
Iemand een idee?
include("geschiedenisAB.php?Id=$list[Id]");
Ik wil bovenstaande include doen, maar er moet een waarde doorgestuurd worden naar die pagina. Dus had ik zo iets van 'superglobals show me your use', maar die vlieger ging dus niet op.
Hoe kan ik een pagina includen en daar een waarde aan meegeven, zodat die pagina de juiste pagina weergeeft.
Doel: de geschiedenis van een bepaalde klant (id) opvragen en weergeven.
Iemand een idee?
PHP hulp
27/11/2024 03:47:22Pim Vernooij
15/06/2006 18:28:00?id=$list['id']; moet je meegeven in de url, dat kan niet via include();
dus include('geschiedenisAB.php');
en dan in je url: ?id=1 of zo :)
dus include('geschiedenisAB.php');
en dan in je url: ?id=1 of zo :)
Frank -
15/06/2006 18:36:00Met een include zorg je er voor dat een ander script onderdeel wordt van het script waar je boel include. Het heeft dus geen enkele zin om een variabele naar deze include te sturen!
Voorbeeldje:
is hetzelfde als de combinatie van onderstaande bestandjes:
echo.inc.php
index.php
Waarom zou je een variabele 'doorgeven' aan een script dat al onderdeel is van het script waarin je de boel include?
Voorbeeldje:
is hetzelfde als de combinatie van onderstaande bestandjes:
echo.inc.php
index.php
Waarom zou je een variabele 'doorgeven' aan een script dat al onderdeel is van het script waarin je de boel include?
Dave
15/06/2006 18:54:00<quote>Waarom zou je een variabele 'doorgeven' aan een script dat al onderdeel is van het script waarin je de boel include?</quote>
Omda'k nie wist dat ge da gewoon kon doorgebruiken :D
Thnx 4 the help.
Omda'k nie wist dat ge da gewoon kon doorgebruiken :D
Thnx 4 the help.