include php + tekst

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marijke jansen

marijke jansen

15/05/2013 17:43:45
Quote Anchor link
Beste allemaal,

Ik kom er niet meer uit, misschien kunnen jullie mij hiermee helpen?

Ik heb een website gemaakt met php en gebruik include om de website 'op te bouwen'. De index.php wordt dus opgebouwd aan de hand van de volgende onderdelen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include("titel.html"); ?>

Code (php)
1
<?php include("menu.html"); ?>

Code (php)
1
<?php include("fotoslide.html"); ?>

Code (php)
1
<?php include("rechts.html"); ?>

Code (php)
1
<?php include("onder.html"); ?>

Code (php)
1
<?php include("footer.html"); ?>

Nu is bijvoorbeeld recht.html een html bestand waarin ik verwijs naar de css zodat dit vak goed wordt ingeladen. Dit werkt perfect, hij laat aan de rechterkant van de website een vak zien. Nu wil ik echter tekst gaan toevoegen aan dit vak en dat krijg ik niet voor elkaar.

Is het mogelijk om in een php include code ook tekst te zetten zodat owel dus het vak als de tekst geladen worden? Als ik de tekst namelijk in de phpinclude code zet, voor ?> dan laad hij de tekst niet in de betreffende phpvak, maar erna.

Hoe kan ik zorgen dat zowel de websiteonderdelen geladen worden alsook de tekst die dan in die onderdelen moeten komen te staan?

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 03:31:44

Eddy E

Eddy E

15/05/2013 18:43:01
Quote Anchor link
Je zet de tekst toch gewoon in rechts.html?

Geef ons eens de code van rechts.html?

Marijke jansen

marijke jansen

16/05/2013 11:57:39
Quote Anchor link
ja natuurlijk je hebt gelijk, stomme vraag, maar ik kwam er gewoon echt niet meer uit. te lang doorgewerkt denk ik. toch bedankt voor je reactie!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.