Includes
Ik heb een vraagje over een include scriptje.
Ik heb het volgende script
$toegestaan=array("menu","nieuws", "home");
if (isset($_GET['l'])){
$l=strtolower($_GET['l']);
}
if (in_array($l, $toegestaan)){
include("layout/".$l.".php");
}
else{
include("layout/nieuwsl.php");
}
Nu wil ik echter dat als bijvoorbeeld l=nieuws er meerdere pagina geinclude ik zat dan te denken dat hij de volgende pagina's dan include nieuws, nieuws1, nieuws2 enz....
Alvast bedankt!!
ik zie je vraagje nergens? koffieeeee!
Nu wil ik echter dat als bijvoorbeeld l=nieuws er meerdere pagina geinclude worden op verschillende plekken in de pagina ik zat dan te denken dat hij de volgende pagina's dan include nieuws, nieuws1, nieuws2 enz....
Nu is mij vraag hoe zorg ik ervoor dat ik dit script meerdere keren op de pagina kan zetten en per include die hij moet doen een getal kan toevoegen dus nieuws1 of nieuws2 enz...
Alvast bedankt!!
ik heb een regenvraag: wat is het verschil tussen nieuws en nieuws1 en nieuws2? dat bovenste is je navigatie-structuur dat is duidelijk, maar is nieuws1 dan subnavigatie of iets anders?
Het menu linkt dan dus naar index.php?l=nieuws
dan moet er in div 1 nieuws1.php geladen worden in div 2 nieuws2.php in div 3 nieuws3.php
ik bedenk nu dat het natuurlijk ook mogelijk is een variable te maken dan zet ik in de div1 $1 in div 2 $2 enz.. en dan zet ik in nieuws.php
is dat een goede manier?? of weten jullie iets anders hoe ik makkelijk verschillende teksten kan includen..
Maar waarom haal je die info dan niet uit de database, die kan je dan makkelijk ergens laten plaatsen op je pagina, en daar komt geen include bij te pas!
Het lijkt me wel interesant alles in een database te zetten er zou dan ook pagina gebouwt kunnen worden waarmee ik/of de klant de teksten online kan aanpassen.. heb j hier goede tutorials voor?
Als je een site hebt waar jij voor een pagina alleen maar content op een plek nodig hebt word het makkelijk, maar als je afbeelding galeriën etc. en video's moet hebben op een site is het ingewikkelder.
Ik zal toch wel even kijken voor je ;) suc6
elke pagina heeft 1 hoofdfoto, 2 content vlakken, een vlak met het laatste nieuws en soms staat er op de plek van het laatste nieuws een sub menu. somige paginas hebben ook nog een extra menu met downloads. in de content vlakken moeten ook foto's kunnen komen.
www.webgenz.com/Webgenz%20CMS%20Tutorial%201.0.pdf (weet niet of die goed is, ik kon het niet lezen door Adobe Elements Pro)
En zoek anders op http://www.phpfreaks.nl
Op de site zelf kon ik niets vinden, misschien dat arjan een leuk script heeft?
Download naam --> uit database pompen
Nieuws --> uit database pompen
Content --> uit database pompen
Foto's --> uit database pompen
en de rest kan je eigenlijk standaard laten zoals header en footer etc.
het wordt wel een ingewikkeld geheel ik bezit nu niet genoeg kennis om dit even in elkaar te zetten het project wordt zo wel erg groot en de site MOET eind mei online anders heb ik een claim aan me broek...
zeg dan eens hoeveel pagina's je precies hebt, en heb je een screen van de pagina?
het gaat om 40 paginas misschien 1 meer of minder die klant komt met steeds meer pagina's maarja er staat al een opzet online ik stuur je de url via een prive bericht zodat mijn domein niet op dit forum komt dit is me al eens overkomen en dit zorgde ervoor dat als je op mijn naam zocht in google er een forum boven kwam!
http://www.phphulp.nl/forum/ dat topic van mij waar mijn link naar mijn site in staat :P
Best grappig ^^ (ik heb nog niets aan search enignes gedaan)
Heb ik ook, ik vind mijn eigen domein niet via google, maar wel als 4e rank bij Best grappig ^^ (ik heb nog niets aan search enignes gedaan)
Iig dat welkom kan je makkelijk uit de database halen, alleen ik kan er geen script voor vinden en zelf kan ik het niet 123 typen, dus je zal toch moeten wachten of anderen iets beters weten :(
zoeken op je e-mail adres levert soms ook enge dingen op
ja naja bij mij gelukkig niet ;-) maar back to topic... heb je me bericht gehad?
2x zelfs ;) leeft vorige post
Leo:
Klopt het dat bij sommige pagina's het laatste nieuws niet word weergeven? en dat elke pagina hetzelfde blijft :/
Iig dat welkom kan je makkelijk uit de database halen, alleen ik kan er geen script voor vinden en zelf kan ik het niet 123 typen, dus je zal toch moeten wachten of anderen iets beters weten :(
De opzet klopt uiteraard nog niet. Bij 4 pagina's komt het laatste nieuws ernaast bij de rest word er op die plek een bij het onderdeel passend menu zichtbaar. Ik zou trouwens natuurlijk een nieuwsscript om kunnen bouwen. Dit gaat denk ik wel veel tijd kosten. De content is inderdaad wel makkelijk uit de database te laden hier komen trouwens nog wel afbeeldingen in.
(ben zelf ook druk bezig om images goed te krijgen doormiddel van ubb)