Informatie over MySQL en DataBase

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thomas

Thomas

01/12/2006 17:13:00
Quote Anchor link
wie kan mij vertellen wat database's zijn, wat MySQL is en wat ik ermee kan. Ik ben net nieuw met PHP etc, dus het zou kunnen dat dit een ' domme ' vraag is

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 05:16:59

Frank -

Frank -

01/12/2006 17:25:00
Quote Anchor link
http://nl.wikipedia.org/wiki/Database

en vergeet vooral http://nl.wikipedia.org/wiki/Postgresql niet, daar heb je eigenlijk meer aan dan aan MySQL (vooral de versies < 5.0 zijn beperkt).

Edit: De engelse versie van Wikipedia heeft veel meer informatie over databases en PostgreSQL. Kijk daar ook eens.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Jeroen

Jeroen

01/12/2006 17:27:00
Quote Anchor link
Beste Thomas,

Probeer is rond te kijken in de tutorial sectie :)

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/2/

mvg,

Jeroen

Thomas

Thomas

01/12/2006 17:30:00
Quote Anchor link
bedankt frank en jeroen, ik ga even rondkijken

Thomas

Thomas

01/12/2006 18:25:00
Quote Anchor link
oke, ik weet nu wat een database is, en ook PHP My Admin, maar nog steeds weet ik niet wat MySQL is, en wat je er mee kan.

Kan iemand mij uitleggen waar ik een database aanmaak, (wel gratis AUB)en wat MySQL is

Erik Rijk

Erik Rijk

01/12/2006 18:31:00
Quote Anchor link
MySQL is een database :)
edit van www.mysql.com: The world's most popular open source database.

Een database aanmaken doe je met het volgende commando:

CREATE DATABASE databasenaam;

Een database selecteren gaat op de volgende manier:

USE databasenaam;

Het goed begrijpen van een database kost tijd, neem die tijd ook.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Erik Rijk

Frank -

Frank -

01/12/2006 18:32:00
Quote Anchor link
MySQL is 1 van de vele databases die er te krijgen is. Niet meer, niet minder. Zie verder Wikipedia voor wat nu precies een database is (dbms) en wat deze voor jou kan doen. Natuurlijk vergeet je de handleiding van MySQL niet, deze zul je altijd bij de hand moeten hebben.

Installeer WAMP op je eigen PC om zo een eigen webserver met MySQL-database te installeren. Hiermee wordt ook direct PHPMyAdmin geinstalleerd, een php-script waarmee je eenvoudig MySQL-databases kunt beheren. Hierin kun je dan ook een nieuwe database aanmaken evenals de bijbehorende tabellen e.d.

Wanneer je Windows op je pc hebt staan, gebruik dan EMS SQL Manager for MySQL. De Lite-versie is gratis te downloaden. Dit werkt vele malen beter dan PHPMyAdmin.

Erik Rijk

Erik Rijk

01/12/2006 18:37:00
Quote Anchor link
Frank schreef op 01.12.2006 18:32:
Wanneer je Windows op je pc hebt staan, gebruik dan EMS SQL Manager for MySQL. De Lite-versie is gratis te downloaden. Dit werkt vele malen beter dan PHPMyAdmin.

Deze is zeer zeker aan te raden :)

Thomas

Thomas

01/12/2006 20:58:00
Quote Anchor link
oke, bedankt voor de hulp

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.