Informatie uit andere website tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »
Perry luickx

perry luickx

28/09/2017 21:42:51
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik wil graag de beschikbaarheid tonen van bijvooreeld onderstaande websites op mijn eigen website.

Website #1 [www.voorbeeld1.nl/huisje-aan-het-water]
Website #2 [www.voorbeeld2.nl/huisjes/huisjeaanhetwater]
Website #3 [www.voorbeeld3.nl/beschikbaarheid-huisjes/huisje-aan-het-water]

Ergens halverwege wordt op deze url's de beschikbaarheid getoond in een widget-vorm

Ik wil al deze beschikbaarheden gaan bundelen in één website. Al deze websites bieden dus hetzelfde “huisje” aan. Ik zou graag netjes in mijn bericht de beschikbaarheid van de beschikbare aanbieders willen tonen.

Ik heb wat geprobeerd om dit met wp_remote_request voor elkaar te krijgen maar daar is mijn PHP kennis niet goed genoeg voor ben ik bang.

Wie kan mij een beetje op weg helpen? Ik hoef geen kant en klaar script maar een beetje simpel uitgelegd welke stappen er nu nodig zijn om dit voor elkaar te krijgen wat ik wil? Mijn website is overigens gemaakt in Wordpress.

Is het uberhaupt mogelijk om deze beschikbaarheden te tonen op mijn website zonder enige vorm van authenticatie met de servers van de aanbieders?
Gewijzigd op 28/09/2017 21:46:27 door Perry luickx

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 12:38:11

Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/09/2017 21:47:43
Quote Anchor link
Heb je toestemming van de eigenaren van deze sites?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2017 21:48:15
Quote Anchor link
Ik ben zelf niet heel erg thuis in Wordpress, maar in PHp is het niet zo heel lastig.
Je kan met file_get_contents de inhoud van de URL ophalen, en vervolgens kan je met DOMdocument prima door je HTML-tree navigeren tot je het juiste element hebt die je wilt pakken.

Vervolgens is het vergelijken of deze gelijk is aan "Beschikbaar" of iets in die trant.
Het gehele geheel giet je vervolgens in een mooie plugin: https://codex.wordpress.org/Writing_a_Plugin
Gewijzigd op 28/09/2017 21:48:37 door - Ariën -

Perry luickx

perry luickx

28/09/2017 22:15:14
Quote Anchor link
Uiteraard gaat het in overleg met de aanbieders.

Ik zie het een beetje als het "Trivago" concept, maar dan veeel kleinschaliger. Ik wil alleen de aanbieders zo min mogelijk opzadelen met het aanpassen van hun code, of het creëren van een api.

Er zijn in Nederland maar maximaal 5 aanbieders. Hiervan pak ik in eerste instantie de top 3 om de beschikbaarheid te willen vergelijken.

Ik denk dat het iets te hoog gegrepen is om dit zelf te gaan doen op korte termijn. Wellicht dat ik iemand kan vinden in het aanbieders/gezocht topic. En me ondertussen zelf erin kan gaan verdiepen.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/09/2017 23:08:03
Quote Anchor link
Het nadeel van HTML scrapen is dat het mis kan gaan wanneer de layout/content van een webpagina verandert. een simpele api kan dit nadeel oplossen.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/09/2017 23:47:15
Quote Anchor link
Precies. Als je het in overleg doet zou ik zorgen dat je API toegang krijgt. HTML scrapen is een erg slecht idee.

Perry luickx

perry luickx

29/09/2017 23:36:05
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie toelichting. Ik ga inderdaad de aanbieders benaderen of ze een api zien zitten. Mochten sommige partijen daar niet aan willen beginnen dan wil ik sommige kalenders toch graag dmv file gets content binnenhalen. Waar ik overigens toestemming voor heb.

Ik ben al een beetje bezig geweest maar helaas krijg ik niet de output die ik zou willen. Hierbij is "abCalendar_26" de div id welke ik wil tonen op mijn pagina.

script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$url
= 'URL van de pagina';
$pagina = file_get_contents($url);

$doc = new DOMDocument();
$doc->loadHtml($pagina);

$beschikbaarheid = explode("\n", trim($doc->getElementById('abCalendar_26')->nodeValue))[0];

echo $beschikbaarheid;
?>
Gewijzigd op 30/09/2017 11:34:57 door - Ariën -

Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/09/2017 00:48:03
Quote Anchor link
Klinkt leuk, maar zonder de HTML te zien is het niet echt mogelijk om te zien of wat je doet logisch is.
Daar komt bij dat ze verstandig zouden zijn om een API aan te bieden, en jij aan jouw kant een cache laag aanlegt van say 10 minuten met de mogelijkheid voor de cache om stale te zijn zodat je er geen last van hebt als hun website onbereikbaar is.

Ze kunnen desnoods gewoon een tekstdocumentje voor je neerzetten, het hoeft geen full fledged API te zijn immers.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.