Informatie uit andere website tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »
Perry luickx

perry luickx

28/09/2017 21:42:51
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik wil graag de beschikbaarheid tonen van bijvooreeld onderstaande websites op mijn eigen website.

Website #1 [www.voorbeeld1.nl/huisje-aan-het-water]
Website #2 [www.voorbeeld2.nl/huisjes/huisjeaanhetwater]
Website #3 [www.voorbeeld3.nl/beschikbaarheid-huisjes/huisje-aan-het-water]

Ergens halverwege wordt op deze url's de beschikbaarheid getoond in een widget-vorm

Ik wil al deze beschikbaarheden gaan bundelen in één website. Al deze websites bieden dus hetzelfde “huisje” aan. Ik zou graag netjes in mijn bericht de beschikbaarheid van de beschikbare aanbieders willen tonen.

Ik heb wat geprobeerd om dit met wp_remote_request voor elkaar te krijgen maar daar is mijn PHP kennis niet goed genoeg voor ben ik bang.

Wie kan mij een beetje op weg helpen? Ik hoef geen kant en klaar script maar een beetje simpel uitgelegd welke stappen er nu nodig zijn om dit voor elkaar te krijgen wat ik wil? Mijn website is overigens gemaakt in Wordpress.

Is het uberhaupt mogelijk om deze beschikbaarheden te tonen op mijn website zonder enige vorm van authenticatie met de servers van de aanbieders?
Gewijzigd op 28/09/2017 21:46:27 door Perry luickx

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 16:53:17

Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/09/2017 21:47:43
Quote Anchor link
Heb je toestemming van de eigenaren van deze sites?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2017 21:48:15
Quote Anchor link
Ik ben zelf niet heel erg thuis in Wordpress, maar in PHp is het niet zo heel lastig.
Je kan met file_get_contents de inhoud van de URL ophalen, en vervolgens kan je met DOMdocument prima door je HTML-tree navigeren tot je het juiste element hebt die je wilt pakken.

Vervolgens is het vergelijken of deze gelijk is aan "Beschikbaar" of iets in die trant.
Het gehele geheel giet je vervolgens in een mooie plugin: https://codex.wordpress.org/Writing_a_Plugin
Gewijzigd op 28/09/2017 21:48:37 door - Ariën -

Perry luickx

perry luickx

28/09/2017 22:15:14
Quote Anchor link
Uiteraard gaat het in overleg met de aanbieders.

Ik zie het een beetje als het "Trivago" concept, maar dan veeel kleinschaliger. Ik wil alleen de aanbieders zo min mogelijk opzadelen met het aanpassen van hun code, of het creëren van een api.

Er zijn in Nederland maar maximaal 5 aanbieders. Hiervan pak ik in eerste instantie de top 3 om de beschikbaarheid te willen vergelijken.

Ik denk dat het iets te hoog gegrepen is om dit zelf te gaan doen op korte termijn. Wellicht dat ik iemand kan vinden in het aanbieders/gezocht topic. En me ondertussen zelf erin kan gaan verdiepen.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/09/2017 23:08:03
Quote Anchor link
Het nadeel van HTML scrapen is dat het mis kan gaan wanneer de layout/content van een webpagina verandert. een simpele api kan dit nadeel oplossen.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/09/2017 23:47:15
Quote Anchor link
Precies. Als je het in overleg doet zou ik zorgen dat je API toegang krijgt. HTML scrapen is een erg slecht idee.

Perry luickx

perry luickx

29/09/2017 23:36:05
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie toelichting. Ik ga inderdaad de aanbieders benaderen of ze een api zien zitten. Mochten sommige partijen daar niet aan willen beginnen dan wil ik sommige kalenders toch graag dmv file gets content binnenhalen. Waar ik overigens toestemming voor heb.

Ik ben al een beetje bezig geweest maar helaas krijg ik niet de output die ik zou willen. Hierbij is "abCalendar_26" de div id welke ik wil tonen op mijn pagina.

script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$url
= 'URL van de pagina';
$pagina = file_get_contents($url);

$doc = new DOMDocument();
$doc->loadHtml($pagina);

$beschikbaarheid = explode("\n", trim($doc->getElementById('abCalendar_26')->nodeValue))[0];

echo $beschikbaarheid;
?>
Gewijzigd op 30/09/2017 11:34:57 door - Ariën -

Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/09/2017 00:48:03
Quote Anchor link
Klinkt leuk, maar zonder de HTML te zien is het niet echt mogelijk om te zien of wat je doet logisch is.
Daar komt bij dat ze verstandig zouden zijn om een API aan te bieden, en jij aan jouw kant een cache laag aanlegt van say 10 minuten met de mogelijkheid voor de cache om stale te zijn zodat je er geen last van hebt als hun website onbereikbaar is.

Ze kunnen desnoods gewoon een tekstdocumentje voor je neerzetten, het hoeft geen full fledged API te zijn immers.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.