Informatie uit query halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »
Joris R

Joris R

18/03/2021 14:47:32
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje. Ik probeer als hobbyproject meerdere APIs en datastromen met elkaar te verbinden, maar hier zit dus ook een zoekfunctie achter.
Mijn vraag hierover is alsvolgt: wanneer een eindgebruiker op een bepaald keyword zoekt, wil ik bijvoorbeeld andere informatie tonen (infocards etc). Hiervoor moet ik dus de query van de gebruiker kunnen filteren en dan deze cards tonen op de resultatenpagina.

Ik geloof dat dit mogelijk is (zie dit op meerdere websites), maar ik vraag mij af wat de achterliggende technologie hiervan is, en of iemand mij in de richting kan sturen van een tutorial o.i.d.

Groetjes en alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 13:48:11

Thom nvt

Thom nvt

18/03/2021 15:05:59
Quote Anchor link
Heb je een concreet voorbeeld of een schets?
Ik kan me niet echt visualiseren wat je precies probeert te bereiken.

Joris R

Joris R

18/03/2021 15:11:49
Quote Anchor link
Een voorbeeld zou kunnen zijn hoe als je "coronavirus" opzoekt op Google je hier statistieken over kunt vinden. Wil min of meer soortgelijke info cards toevoegen aan mijn site (weliswaar met andere functie).

Hoop dat dit iets duidelijker is :).

Thom nvt

Thom nvt

18/03/2021 15:23:47
Quote Anchor link
Ah, duidelijk.

Dat is op een aantal manieren te doen, belangrijkste is het filteren van (grote) hoeveelheden data.
Als je dat uit meerdere APIs op wil bouwen zou het beste zijn als deze het zoeken/filteren al ondersteunen, dan is het een kwestie van de zoekopdracht van de gebruiker doorsturen naar de API en de resultaten samenvoegen.

Als je het zelf moet gaan doen is het nogal afhankelijk van de hoeveelheid en diversiteit van de achterliggende data.
Als het om veel data gaat zul je al snel op een oplossing als ElasticSearch (of wat ouder: Apache Solr) komen, deze ondersteunt geavanceerde zoek en filter mogelijkheden maar dan moet je alle data lokaal opslaan (cache).

Is het weinig data dan kun je het in PHP filteren, al zal dat een aantal beperkingen opleggen, met name snelheid en complexiteit van de zoek/filter algoritmes.

Als de data relatief statisch is maar wel divers zou ik er voor kiezen om het periodiek in een dedicated zoekoplossing als ElasticSearch op te slaan en elke X uur te refreshen. Dan leg je de complexiteit buiten je eigen oplossing.
PostgreSQL/MySQL kan ook maar die is naar mijn mening minder geschikt voor zoek en filter oplossingen.

Er zullen ongetwijfeld meerdere manieren zijn die ik nu niet zie.
De gekozen oplossing is geheel afhankelijk van de data dus daar kan ik niet echt een advies over geven zonder meer te weten.
Gewijzigd op 18/03/2021 15:25:00 door Thom nvt

Eddy E

Eddy E

21/03/2021 21:06:19
Quote Anchor link
Met LEFT JOIN kan je in MySQL meerdere tabellen koppelen.
Zo krijg je toch alle data in 1 array terug die je kan aflopen.

Met SELECT onzinnaam AS voorkeurnaam kan je ook kolomnamen in 1 array-sleutel krijgen.
Gewijzigd op 21/03/2021 21:08:19 door Eddy E

22/03/2021 09:10:11
Quote Anchor link
Je vraagt het op een PHP forum dus het antwoord zal zijn: met PHP.
PHP kan zoekresultaten combineren en presenteren, de gebruikelijke manier is in een browser.

Voor presentatie heb je kennis nodig van PHP, HTML, liefst ook CSS en eventueel JavaScript.
Voor het binnenhalen van zoekresultaten heb kennis nodig van waar je de gegevens vandaan kunt halen, zoals cURL, PDO en SQL, bestandssystemen, of documentatie van de API die je gebruikt.

Tutorials staan op verschillende sites, maar een veelgebruikte is https://www.w3schools.com
Documentatie over de verschillende PHP-onderdelen staan op https://secure.php.net

Joris R

Joris R

22/03/2021 12:47:53
Quote Anchor link
Hoi allemaal, bedankt voor de antwoorden en excuus voor mijn late antwoord!

Ik gebruik cURL voor de api requests, maar mocht een gebruiker zoeken naar bijvoorbeeld 'feedback' dan wil ik bovenaan de resultaten al een feedback formulier plaatsen (zoals een zoekmachine informatie laat zien als een rekenmachine bij een zoekopdracht waar een berekening in voorkomt, of een stuk tekst bij een antwoord).

Ik moet mij nog even inlezen over elasticsearch e.d. want hier heb ik geen ervaring mee, maar bedankt!

Thom nvt

Thom nvt

22/03/2021 12:53:43
Quote Anchor link
Om bijv. een specifiek formulier of een rekenmachine te tonen kun je (een deel van) de zoekstring matchen.
Dat kan prima in PHP, zelfs zonder database:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
if (str_contains($_POST['zoekopdracht'], 'feedback')) {
    // Toon feedback-formulier
}

Op een vergelijkbare manier kun je rekenmachine opdrachten herkennen d.m.v. een RegEx.

23/03/2021 09:11:06
Quote Anchor link
Dat is de eerste keer dat ik PHP 8 code aangereikt zie worden :-)

Thom nvt

Thom nvt

23/03/2021 09:13:48
Quote Anchor link
Je moet een beetje met je tijd mee gaan, ik ben erg gecharmeerd van PHP 8 :)
In eerdere PHP versies is dit natuurlijk ook prima op te lossen, bijv. met strpos().

23/03/2021 19:37:52
Quote Anchor link
Wil ik ook wel, maar zit nog op Debian met 7.3.

Joris R

Joris R

25/03/2021 11:27:42
Quote Anchor link
Thom nvt op 22/03/2021 12:53:43:
Om bijv. een specifiek formulier of een rekenmachine te tonen kun je (een deel van) de zoekstring matchen.
Dat kan prima in PHP, zelfs zonder database:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
if (str_contains($_POST['zoekopdracht'], 'feedback')) {
    // Toon feedback-formulier
}

Op een vergelijkbare manier kun je rekenmachine opdrachten herkennen d.m.v. een RegEx.

Wauw! Dit is precies wat ik zocht, heel erg bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.