Ingelogt blijven op gehele site
stef
10/04/2008 19:29:00Hallo,
Voor mijn site heb ik een oscommerse webshop, hiervoor moeten mensen zich registreren en aanmelden.
Kan ik deze zelfde (aangepaste) gebruiken om permissie te geven, in het algemeen, in te loggen op de complete site? (eigen profiel, forum, toevoegen van recepten etc.)
Dus eenmaal ingelogt.. kun je overal terecht.
Alvast bedankt!
Groeten Stef
p.s. (niet iedereen die zich aanmeld op de webshop hoeft wat te kopen)
Voor mijn site heb ik een oscommerse webshop, hiervoor moeten mensen zich registreren en aanmelden.
Kan ik deze zelfde (aangepaste) gebruiken om permissie te geven, in het algemeen, in te loggen op de complete site? (eigen profiel, forum, toevoegen van recepten etc.)
Dus eenmaal ingelogt.. kun je overal terecht.
Alvast bedankt!
Groeten Stef
p.s. (niet iedereen die zich aanmeld op de webshop hoeft wat te kopen)
PHP hulp
28/11/2024 22:40:56Jesper Diovo
10/04/2008 19:30:00stef
10/04/2008 19:36:00Maybe,
Maar kan ik dan dezelfde gebruiken als bij de webshop?
of kan ik dat aanpassen? en hoe?
Mensen moeten bijvoorbeeld ook op een eigen profiel kunnen komen en in het forum kunnen schrijven.
Heb ik dan genoeg aan de zelfde database als ik heb voor de webshop?
Groeten stef
Maar kan ik dan dezelfde gebruiken als bij de webshop?
of kan ik dat aanpassen? en hoe?
Mensen moeten bijvoorbeeld ook op een eigen profiel kunnen komen en in het forum kunnen schrijven.
Heb ik dan genoeg aan de zelfde database als ik heb voor de webshop?
Groeten stef
Jesper Diovo
10/04/2008 19:42:00Tuurlijk. Alles wat je hebt kun je aanpassen tot wat je wilt. De vraag is alleen hoeveel werk dat is. Op de rest van de website (lees: forum, profiel, etc.) kun je gewoon dezelfde sessions gebruiken. Je moet alleen even kijken welke dit precies zijn. En denk aan session_start() als je iedere keer een geheel nieuwe pagina laadt, en dus geen gebruik maakt van pagina's includen.
Let er wel op dat die systemen vaak een bepaalde manier van handelen hebben. Het beste is om dat te blijven volgen. Zo kun j bij phpbb gebruik maken van phpbb session integration. Voor oscommerce heb ik op dit na, niet echt iets gevonden.