Inhoud van een BLOB veld enkel tonen op verzoek
ik weet niet of dit met php mogelijk is of niet, maar ik heb een database waaruit ik met een query de resultaten in een overzichtscherm laat zien. Een van die velden is een BLOB formaat en bevat informatie die teveel is om in het standaardoverzicht te tonen omdat dit anders de display van de info verstoort.
Mijn vraag is nu of het mogelijk is om, bijvoorbeeld via een hyperlink, de gebruiker in staat te stellen om de informatie op te vragen door bijvoorbeeld op een icoontje te klikken waarna de inhoud van het veld in een soort van popup venster getoond wordt.
Concreet: de records worden getoond volgens een bepaald zoekcriterium. In deze records zit er een veld (type BLOB) met daarin een hoeveelheid informatie (voornamelijk doorlopende tekst). Hier zou dus een soort verwijzing moeten komen waarbij de gebruiker in staat moet gesteld worden om via een koppeling deze info op te vragen..
Is dit mogelijk of totaal niet??
Groetjes en alvast bedankt
Je zou ook nog gewoon een nieuw venster kunnen openen met een pagina die alle tekst laat zien.
Of gewoon met javascript een alert doen.
Er zullen vast nog wel een aantal oplossingen zijn.
ik had zelf ook al aan javascript gedacht, maar het probleem is dat ik dan de inhoud van het BLOB veld als parameter moet kunnen doorgeven aan javascript en ik weet momenteel niet of dat mogelijk is.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$query = mysql_query("blaat");
$fetch = mysql_fetch_assoc($query);
?>
<script type="text/javascript">
var txt = '<?php print $fetch['blobveld']; ?>';
document.getElementByID("content").innerHTML = txt;
</script>
<div id="content"></div>
$query = mysql_query("blaat");
$fetch = mysql_fetch_assoc($query);
?>
<script type="text/javascript">
var txt = '<?php print $fetch['blobveld']; ?>';
document.getElementByID("content").innerHTML = txt;
</script>
<div id="content"></div>
ff snel uit mijn hoofd, niet getest
Gewijzigd op 19/10/2010 09:27:36 door Mick ForSure
Toevoeging op 19/10/2010 16:56:28:
Heb eventjes het stukje code uitgetest, maar dit schijnt niet te werken. Ik zie wel de relevantie van de code maar begrijp niet waarom deze niet werkt. Om de database even uit te sluiten, heb ik een sessie variabele aangemaakt en deze opgeroepen in de javascript, met jammer genoeg hetzelfde resultaat.. versta het niet meer.
Onderstaand is het stukje code waarmee ik momenteel test
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php if (!isset($_SESSION)) {